Opony do pojazdów ciężarowych i autobusów

New content item

Przygotuj swoją flotę na spotkanie z przyszłością.

Francja: Express Marée

france web1

Założona w roku 1948 i mająca siedzibę w Lézignan-Corbières we Francji firma Express Marée, należąca do Grupy STEF, specjalizuje się w transporcie i logistyce owoców morza we Francji i za granicą. Dyrektor techniczny Philippe Barbier opisuje swoje doświadczenia z systemami ContiPressureCheck™ i ContiConnect™ w firmie, która musi radzić sobie z ekstremalnie napiętymi terminami branży spożywczej.

 

Dysponując flotą składającą się ze 140 pojazdów i 250 kierowców, Express Marée załadowuje ryby i owoce morza w portach Bretanii i Pas-de-Calais, następnie pakując i dostarczając towar na swoje platformy w Bordeaux, Lézignan i Tuluzie. Na koniec są one wysyłane do specjalistów branżowych (sklepów rybnych i stoisk z rybami w średnich i dużych supermarketach) w celu sprzedaży detalicznej.

 

„W naszej gałęzi branży transportowej specjalizującej się w łańcuchu chłodniczym napotykamy na istotne ograniczenia związane z dostawami. Po wyjęciu z wody zapakowane ryby muszą trafić do różnych punktów w ciągu 24 godzin”, wyjaśnia Philippe Barbier, dyrektor techniczny w firmie Express Marée. W celu zoptymalizowania zarządzania swoją flotą opon przewoźnik postanowił wyposażyć całą swoją flotę pojazdów w długodystansowe opony Continental z serii Conti EcoPlus z cyfrowym systemem monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheckTM tego niemieckiego producenta.

 

Gdy w 2016 roku nie mieliśmy technologii monitorowania pojazdów, przyjrzeliśmy się wszystkim dostępnym na rynku rozwiązaniom. Bardzo szybko skierowaliśmy uwagę na te oferowane przez firmę Continental. Wybraliśmy gotowy produkt obejmujący „oszczędzające paliwo” opony w połączeniu z systemami ContiPressureCheckTM i ContiConnectTM. Głównym celem było podniesienie poziomu bezpieczeństwa kierowcy, a drugim poprawa jakości usług i ograniczenie naszego śladu węglowego. Opony zostały dostarczone z wcześniej zainstalowanymi czujnikami, natomiast obudowy zamontował nasz diler firmy Scania. Pod koniec 2017 roku 80% floty było wyposażone w te opony i liczba napraw awarii szybko spadła o połowę. Liczymy, że uda się ograniczyć tę liczbę jeszcze bardziej przed końcem 2018 roku, gdy będzie w nie wyposażona już cała flota”, dodaje Philippe Barbier.

W celu uprzedzenia incydentów związanych z oponami i uniknięcia nieoczekiwanego przestoju wdrożenie rozwiązań firmy Continental połączono z kampaniami uświadamiającymi kierowców. Koncentrowały się one na odczytywaniu informacji z systemu ContiPressureCheckTM na ekranie w kabinie, znaczeniu ciśnienia w oponach oraz postępowaniu w przypadku ostrzeżenia o spadku ciśnienia. Firma Continental zakończyła to szkolenie publikacją przewodnika po najlepszych praktykach. Pomiędzy firmami narodziło się prawdziwe partnerstwo, którego jednym z celów było sprawienie, by kierowcy zechcieli zatrudniać się w Express Marée dzięki doskonałym warunkom pracy.

france web2

Drugim krokiem, który już zrobiono w centrali w Lézignan, było zainstalowanie stacji Yard Reader do automatycznego gromadzenia danych o oponach, gdy pojazdy przejeżdżają przez któryś z obiektów przewoźnika. Te dane przesłane przez czujniki zamontowane wewnątrz opon będą następnie dostępne dla kierownika floty w portalu ContiConnectTM.


Platforma cyfrowa daje kierownikowi floty natychmiastowy dostęp do stanu pojazdów, pozwalając mu niezwłocznie zająć się pilnymi problemami oraz planować bieżącą konserwację pojazdów dzięki generowaniu szczegółowych raportów, które można udostępnić serwisowi.


Ponadto platforma może automatycznie wysyłać powiadomienia w wiadomościach e-mail i SMS do różnych podmiotów (działu operacji, serwisów opon itp.), aby umożliwić im natychmiastowe działanie w razie stwierdzenia poważnych usterek związanych z ciśnieniem lub temperaturą opon.

 

Wymiana opon, instalacja systemu ContiConnectTM oraz późniejsza instalacja stacji Yard Reader pozwalają teraz firmie Express Marée optymalnie wykorzystywać swoją flotę.


Firma Express Marée zanotowała następujące korzyści w porównaniu z rokiem 2015:

  • Znaczny spadek awarii opon
  • Obniżka kosztów związanych z naprawami
  • Spadek emisji zanieczyszczeń
  • Redukcja zużycia paliwa
  • Ciśnienie w oponach jest teraz optymalne, co poprawia osiągi i trwałość opon, a jednocześnie podnosi poziom bezpieczeństwa.

„Współpraca z Express Marée wspiera politykę zarządzania jakością, do której firma się zobowiązała, szczególnie od czasu otrzymania w 2013 roku certyfikatu ISO 9001”, podsumowuje Stéphane Guyonnet, kierownik ds. dużych klientów w firmie Continental. „Nasz klient pracuje nad ciągłym doskonaleniem metod transportu. Rozwiązania techniczne dostarczane przez Continental pomagają mu osiągnąć ten cel i są zgodne z jego polityką społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)”.