Opony do pojazdów ciężarowych i autobusów

New content item

VECTO i nowe regulacje dotyczące emisji CO2

Zakład CLC w Hanowerze wyznacza nowe standardy

Tchnięcie życia w opony po raz drugi lub nawet trzeci to podstawowa idea, na której opiera się podejście ContiLifeCycle (CLC). To, co sprawdziło się na przestrzeni dziesięcioleci w przypadku szkła i metali, po uruchomieniu pierwszego na świecie w pełni zintegrowanego zakładu recyklingu i bieżnikowania w dzielnicy Hanoweru Stöcken jest dziś możliwe także w przypadku opon ciężarowych klasy premium.

„Gdy w 2010 roku opracowywaliśmy strategię LifeCycle dla opon do pojazdów dostawczych, mieliśmy pewną wizję”, wyjaśnia Christian Sass, odpowiedzialny za bieżnikowanie opon do samochodów ciężarowych i autobusów w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).

„Już trzy lata później ta wizja stała się rzeczywistością”, Sass z entuzjazmem opowiada o supernowoczesnym, jasnym i otwartym zakładzie produkcyjnym, jedynym w swoim rodzaju na świecie, w którym przyjmowane są grupy gości – zakładzie ContiLifeCycle. W ciągu zaledwie 15 miesięcy w byłej fabryce opon ciężarowych w dzielnicy Hanoweru Stöcken zbudowano pierwszy w pełni zintegrowany zakład recyklingu i bieżnikowania.


Wyróżnia go kombinacja zamknięcia cyklu produkcyjnego oraz wykorzystania synergii bieżnikowania i recyklingu gumy, która wyznacza nowe standardy zrównoważonego rozwoju. Dzięki własnemu, nowatorskiemu procesowi udało się nam odzyskać gumę ze zużytych opon w taki sposób, by surowiec powrócił bezpośrednio do cyklu produkcji opon nowych lub bieżnikowanych.

W przeszłości zużyte opony były przetwarzane w mniej zaawansowane technicznie produkty, np. maty podłogowe, lub po prostu były spalane. „Dzięki naszej specjalnej metodzie recyklingu można w efektywny sposób uzupełnić zapasy cennej gumy do jej pierwotnego celu.