Firma Continental powstała w Hanowerze w 1871 roku. Obecnie to jeden z największych na świecie dostawców dla branży motoryzacyjnej.
W 1898 roku, rozpoczęła się produkcja samochodowych pneumatycznych opon bez bieżnika.
Na przełomie wieku materiały wykorzystane przy produkcji balonu Continental zostały użyte uszczelniania pierwszego niemieckiego sterowca. W 1904 roku Continental jako pierwsza firma na świecie opracowała bieżnikową oponę do samochodów osobowych, w roku 1905 rozpoczęto produkcję nitów antypoślizgowych do opon, podobnych do późniejszych opon kolcowanych. Trzy lata później Continental stworzył felgi dla samochodów turystycznych. W 1909 roku, francuski lotnik Louis Blériot był pierwszą osobą, która przeleciała nad La Manche. Powierzchnie odpowiedzialne za możliwość lotu jednopłatowca, zostały pokryte materiałem Continental Aeroplan.
W późnych latach dwudziestych XX wieku powstaje Continental Gummi-Werke AG w wyniku przyłączenia głównych firm z niemieckiego przemysłu gumowego. Przejęcie fabryk Hanover-Limmer and Korbach/Hesse.
W 1951 roku rozpoczęto produkcję pasów transmisyjnych. W 1955 Continental jako pierwsza niemiecka firma, rozpoczęła produkcję bezdętkowych opon. Continental staje się także pierwszą firmą produkującą poduszki powietrzne da ciężarówek i autobusów.
W 1995 roku utworzono dział Automotive, w celu zintensyfikowania działalności w obszarze systemów dla branży motoryzacyjnej. Zaprezentowaliśmy kluczową technologię dla napędów hybrydowych w 1997 roku.
Dziś Continental plasuje się w pierwszej 5 największych dostawców przemysłu motoryzacyjnego na całym świecie. Jako dostawca układów hamulcowych, systemów i komponentów do układów napędowych i podwozi, oprzyrządowania, rozwiązań informacyjno-rozrywkowych, elektroniki samochodowej, opon i elastomerów technicznych, Continental przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa jazdy i ochrony światowego klimatu. Continental jest także kompetentnym partnerem w sieciowej komunikacji samochodowej.
Continental Corporation jest podzielona na 2 grupy: Automotive i Rubber i składa się z pięciu działów :