Opony do pojazdów ciężarowych i autobusów

stage_image

Dla mediów

Continental wprowadza nowe opony do ładowarek

15/09/2021
Continental wprowadza nowe opony do ładowarek


Firma Continental wprowadziła nową oponę do ładowarek teleskopowych i miniładowarek. Opona CompactMaster AG to pierwsza opona zaprojektowana z nową warstwą bieżnika Turtle Shield i skręconym stalowym opasaniem.


Jest to wzmocniona opona z utwardzaną warstwą bazową i elastyczniejszą konstrukcją z drutu stalowego, która pomaga zapobiegać przecięciom i uszkodzeniom, zapewniając jednocześnie większą stabilność podczas prac związanych załadunkiem i rozładunkiem w gospodarstwie – wyjaśnia Marcin Cywiński, Regionalny Manager Sprzedaży opon rolniczych i MPT w Continental.


Opona ta stanowi owoc lat pracy badawczo-rozwojowej naszego zespołu ds. badań i rozwoju w dziedzinie rolnictwa w Lousado w Portugalii. Nowa konstrukcja skręconego stalowego opasania jest wyposażona w utwardzoną warstwę bazową „Turtle Shield” („skorupa żółwia”), aby chronić obszar barku opony przed uszkodzeniem. Większa szerokość bieżnika i klocków bieżnika została zaprojektowana specjalnie w taki sposób, aby zapewnić lepszą trakcję na różnych powierzchniach i poprawić zdolność do samooczyszczania się opony – mówi Jacek Młodawski, Dyrektor Sprzedaży Opon Specjalistycznych w Continental.


Nowa opona jest zdolna do pracy przy prędkości do 50 km na godzinę. Ten poziom tolerancji stanowi dowód wytrzymałości i elastyczności opony. Skręcone stalowe opasanie zapewnia solidną, ale elastyczną konstrukcję opony. Dzięki temu opona może pracować przy wyższych ciśnieniach na drodze w celu zwiększenia efektywności zużycia paliwa oraz przy niższych ciśnieniach w polu lub w terenie podczas przewożenia ciężkich ładunków – zauważa Marcin Cywiński, Regionalny Manager Sprzedaży opon rolniczych i MPT w Continental.


W porównaniu ze standardowym wzorem opony rolniczej, nowa konstrukcja klocków bieżnika w CompactMaster AG zapewnia o pięć procent większą powierzchnię styku opony z podłożem. Ta konstrukcja żeber bieżnika jeszcze bardziej zwiększa przyczepność i przyczynia się również do bardziej równomiernego zużywania opon, co może poprawić czas eksploatacji i przebieg opony – mówi Jacek Młodawski.


Opona ma również współczynnik nacięć (L/S) wynoszący 30 procent, co oznacza, że większa część opony pozostaje w kontakcie z podłożem. Współczynnik ten jest szczególnie ważny dla trakcji na mokrych i śliskich podłożach, więc oczekujemy, że operatorzy zauważą znaczne korzyści, wybierając te opony do użytku na trudniejszych nawierzchniach – zauważa Marcin Cywiński.


Ładowarki teleskopowe i miniładowarki muszą również wykonywać manewry w miejscu na twardych powierzchniach, co zwiększa nacisk boczny na oponę. Konstrukcja skręconego stalowego opasania opony CompactMaster AG sprawia, że jest ona sztywniejsza, co zapewnia większą stabilność. W ciasnych przestrzeniach, w których pracują te pojazdy, często trzeba wykonywać skręty w miejscu, więc zaprojektowaliśmy oponę, która jest bardziej odporna i wytrzymała, aby skompensować obciążenia, jakie wywiera na nią pojazd – podkreśla Marcin Cywiński.


Opony Continental CompactMaster AG są dostępne dla kół 24-calowych w rozmiarze 460/70R24 159B.

Kontakt
Ewa Ostapczuk

PR Manager

Continental Opony Polska Sp. z o.o.

ul. Żwirki i Wigury 16c

02-092 Warszawa