Opony specjalnego przeznaczenia

stage_image_digital-solution

System Cyfrowego

10 pytań, aby zacząć

1. Czym jest cyfrowy monitoring opon?

Monitorowanie ciśnienia w oponach (TPMS) zastępuje ręczne, rutynowe czynności, związane z utrzymaniem opon - automatycznym, cyfrowym monitoringiem, który sprawdza wybrane do kontroli parametry.

2. Jakie daje korzyści?

W celu zwiększenia wydajności floty, wyniki monitorowania opon są wykorzystywane do koordynowania zamawiania i montażu nowych opon oraz kierowania opon do naprawy lub bieżnikowania.


Chodzi o to, by odpowiednio wcześnie zidentyfikować potencjalne problemy z użytkowaniem, a w skrajnych przypadkach zapobiec całkowitemu uszkodzeniu opony.

3. Jakie korzyści dla firmy daje monitorowanie?

Po pierwsze - pełny obraz danych na temat opon dla całej floty.


Po drugie - system alarmowy, który już na bardzo wczesnym etapie sygnalizuje nieprawidłowości. Dzięki temu, można zapobiec uszkodzeniu opony i opóźnieniom w dostawach.


Po trzecie - poprawia bezpieczeństwo kierowcy.


Po czwarte, ponieważ ciśnienie w oponach jest zawsze na optymalnym poziomie - mniejsze koszty paliwa i energii (dla napędów hybrydowych i elektrycznych). Nieprawidłowe ciśnienie w oponach ma negatywny wpływ na karkas, nie tylko ze względu na większe ugięcie, ale także z powodu zwiększonego oporu toczenia.

4. Jakie korzyści przynosi kierowcy?

Automatyczne monitorowanie odciąża kierowcę. Nie musi już ręcznie sprawdzać ciśnienia w oponach przed wyjazdem. System powiadamia o spadku ciśnienia lub przegrzaniu, umożliwiając kierowcy szybką reakcję.

5. Jakie korzyści przynosi dla środowiska?

Optymalne ciśnienie w oponach jest dobre zarówno z ekologicznego, jak i ekonomicznego punktu widzenia. Niewystarczające ciśnienie powoduje większy opór toczenia i zużycie opon, a tym samym większe zużycie paliwa lub energii. Z kolei oszczędność paliwa oznacza mniejszą emisję.

6. Co mówią pierwsi użytkownicy?

Po przejściu na ten system, klienci zgłaszali mniej awarii i przerw w pracy z powodu uszkodzeń opon. Poprawiło się bezpieczeństwo kierowców i pojazdów, a harmonogramy dostaw mogły być dotrzymane. Zanotowali oszczędności na kosztach paliwa. Wydłużyła się żywotność opon. Wszystkie kryteria wydajności, jakich oczekuje się od nowoczesnej opony, zostały w pełni osiągnięte.


ContiConnect ™ i ContiPressureCheck ™ są używane przez wielu klientów na różnych rynkach na świecie.

7. Z czego się składa?

Szeroka gama komponentów i pakietów pozwala na dopasowanie sposobu monitorowania opon do indywidualnych potrzeb. System może składać się z: czujników wewnątrz opony, jednostki pomiarowej w pojeździe i / lub stacji pomiarowej na terenie firmy oraz dostępu do portalu internetowego wyświetlającego dane opon dla całej floty.

8. Jaka jest różnica między ContiConnect™ a ContiPressureCheck™?

ContiConnect™ i ContiPressureCheck™ to części całej gamy rozwiązań cyfrowego monitorowania, oferowane flotom w celu optymalizacji ich wydajności i działań związanych z oponami. ContiPressureCheck ™ to system monitorowania ciśnienia w oponach dla kierowców, natomiast ContiConnect ™ to rozwiązanie dla floty. Dostęp do portalu internetowego i jednostki odbiorczej wymagają infrastruktury sprzętowej.

9. Czy instalacja jest skomplikowana?

Montaż jest prosty, ale wymaga uwzględnienia odpowiednich ram czasowych. W przypadku konieczności doposażenia opon w czujniki, każdą oponę zdejmuje się, a pojemnik z czujnikiem mocuje od wewnątrz za pomocą kleju. Alternatywnie dostępne są inteligentne opony Continental, w których czujniki są już zainstalowane. W systemie ContiPressureCheck ™ w kabinie kierowcy montuje się wyświetlacz. ContiConnect ™ ma jednostkę odbiorczą (jednostka odbioru danych), zainstalowaną na terenie firmy.

10. Czy wymagana jest rejestracja?

Systemy monitorowania ciśnienia w oponach są klasyfikowane jako zaawansowane systemy wspomagające kierowcę wraz z asystentami hamowania, tempomatem, adaptacyjnym tempomatem i asystentami parkowania. W przeciwieństwie do samochodów osobowych, rejestracja systemów monitorowania ciśnienia w oponach samochodów ciężarowych nie była dotychczas wymagana przez prawo.