Zasada numer 1: Zadbaj o wystarczający czas chłodzenia opon
W miarę możliwości należy pozostawić opony wózka widłowego do ostygnięcia na jedną zmianę, czyli co najmniej siedem lub osiem godzin.
Rule Number 1: Sufficient cooling time for the tires
Zasada numer 2: Unikaj powtarzających się sytuacji przeciążenia
Szczególnie w przypadku wózków widłowych należy odróżnić przeciążenie na przedniej osi od przeciążenia na tylnej osi sterującej.
W niezaładowanym wózku widłowym również mamy do czynienia z sytuacją przeciążenia, w tym wypadku z powodu ciężaru przeciwwagi w tylnej części.
Rule Number 2: Avoid recurring overload situations
Zasada nr 3: Dbaj o odpowiednią długość tras
Przemysłowa opona pełna jest produkowana z myślą o jeździe z i bez obciążenia - ale brak równowagi między tymi dwiema sytuacjami może mieć na nią niekorzystny wpływ.
Przykład: Opona pełna jest przeznaczona do jazdy do około 2000 metrów w stanie pustym lub obciążonym.
Przekroczenie tej odległości, na przykład przy rozładunku wózka widłowego w odległości 2300 metrów, prowadzi do nadmiernego nagrzewania się opon - zwłaszcza przy pustych przejazdach.
Wiele osób tego nie wie, ale pojazd może być przeciążony, nawet w stanie rozładowanym, po prostu z powodu zbyt długich pustych przejazdów.
Rule Number 3: Adequate driving distance
Zasada numer 4: Zachowaj odpowiednią prędkość
Opony pełne są przeznaczone do jazdy z maksymalną prędkością około 25 km/h lub 16 mph.
W przypadku trudnych warunków terenowych, takich jak nieutwardzone powierzchnie lub szyny do przejechania, kierowca musi odpowiednio zmniejszyć prędkość.
W przeciwnym razie spowoduje to niepotrzebne obciążenie opon i całego pojazdu.
Rule Number 4: Adequate speed