Opony specjalnego przeznaczenia

ContainerMaster on Reachstacker

From Rail to Road

Z kolei na drogę

Mieszanka Port Plus

Reach Stacker with ContainerMaster+ in Doncaster

Słońce świeci w hrabstwie Południowe Yorkshire na niebie które zazwyczaj jest bardziej zachmurzone. Pociągi załadowane kontenerami wtaczają się do portu kolejowego w Doncaster.

Monotonny stukot ich kół zapewnia akompaniament do tętniącej życiem aktywności gigantycznych potworów w porcie. Pojazdy rozładowujące kontenery i układające je w stosy, znane są jako "reach stackers". Rozrzutnik, czyli ramię podbierające maszyny, z imponującą precyzją zamyka się wokół pojemnika. W zwolnionym tempie podnosi w pełni załadowany pojemnik do góry.

Po zawieszeniu pojemnika na haku, tytan z największą delikatnością przesuwa się powolnie do najbliższej sterty pojemników i umieszcza swój ładunek na samej górze."Osiągające sztaplarki są poddawane ciężkim ładunkom. To sprawia, że ich opony są dosłownie pod ogromną presją", mówi Frederik Elgert, twórca produktu OTR i opon do transportu materiałów. "Masywne ścieranie, pęknięcia i wybrzuszenia są częstymi zjawiskami. Dlatego w firmie Continental opracowaliśmy nową mieszankę, którą testujemy tutaj, w Doncaster".

Mieszanka nazywa się Port Plus, a jej zadaniem jest zmniejszenie ścierania i nagrzewania się opony, a tym samym zwiększenie jej żywotności. Firma Continental monitorowała zalety tej nowej mieszanki w miesięcznych próbach i regularnie odwiedzała port kolejowy w Doncaster.

Testy obejmowały sprawdzenie głębokości bieżnika opony, a także intensywności i charakteru ścierania. "I oczywiście interesuje nas również to, co mają do powiedzenia nasi klienci", podkreśla Elgert. "I osiągnęliśmy kilka naprawdę dobrych wyników w Doncaster. Nawet w trudnych warunkach opony wytrzymują tu dwa razy dłużej".