Począwszy od 24”, Continental oferuje szeroką gamę pneumatycznych terenowych opon radialnych oraz opon V.ply przeznaczonych dla ciężkiego sprzętu.
Tego typu opony oferują wysoki poziom komfortu na wszystkich rodzajach nawierzchni, dzięki czemu lepiej chronią ludzi, towary i materiały podczas podnoszenia ładunków. Pneumatyczne opony terenowe (OTR) firmy Continental są zwykle zalecane dla ciężkich wózków widłowych, wózków kontenerowych, ładowarek pustych kontenerów i ładowarek górnych oraz generalnie ciężkich pojazdów transportowych.
Gama pneumatycznych opon terenowych (OTR) obejmuje dwa produkty: opony radialne oraz opony V.ply:
Opony radialne | Opony V.ply |
Wysokie przebiegi | Lepsza stabilność na nawierzchniach utwardzonych |
Wyższy komfort jazdy | Wysoka odporność na uszkodzenia ściany bocznej |
Bardzo dobra przyczepność | Dobra przyczepność |
Niskie opory toczenia | Niższe opory toczenia niż w przypadku opon diagonalnych |
Karkas opony radialnej składa się z jednej lub większej ilości warstw opasania, wykonanych z włókien sztucznych lub drutu stalowego, łączących bezpośrednio obydwa barki opony (ułożone radialnie). Bieżnik stabilizowany jest stalową osnową. Dzięki swoim elastycznym ścianom bocznym, pneumatyczne opony radialne firmy Continental zapewniają wysoki poziom komfortu. Charakteryzują się również niskimi oporami toczenia, które pozwalają na oszczędzanie energii. Dlatego też opony radialne idealnie nadają się do stosowania w warunkach zewnętrznych, oraz do długotrwałej eksploatacji. Są stosowane głównie w wózkach widłowych, ciężkich pojazdach transportowych, przyczepach wewnątrzzakładowych oraz wózkach platformowych.
Opona V.ply, będąca następcą opony diagonalnej, charakteryzuje się wyjątkowymi właściwościami tłumiącymi i wysoką stabilnością. A to wszystko nie tylko dzięki zastosowaniu sprężonego powietrza, ale także dzięki wyjątkowo wytrzymałej konstrukcji samej opony. Technologia V.ply umożliwia zastosowanie grubszych ścian bocznych niż w przypadku opon radialnych. Mocne ściany boczne to mniejsze przechyły, lepsze zabezpieczenie przed uszkodzeniem oraz wydłużony okres eksploatacji. Wyeliminowały został także efekt stykania się opon podwójnych, ponieważ ściany boczne są mniej podatne na zginanie i niemal nie stykają się ze sobą. Ponadto solidna konstrukcja nowych opon V.ply lepiej radzi sobie przy manewrowaniu w miejscu, a pęknięcia bieżnika zdarzają się znacznie rzadziej.