Opony specjalnego przeznaczenia

Continental - Solids History

Continental - Solids History

Historia opon pełnych

Historia

Początek

Pierwsze opony Super Elastic, które zostały wyprodukowane przez pierwotnego właściciela zakładu, Louisa Petera.

Przejęcie Louis Peter AG

Continental przejmuje firmę Louis Peter AG i fabrykę w Korbach w Niemczech. Fabryka staje się w 100% Continental. Z biegiem lat rozwija się w europejskie centrum produkcyjne opon pełnych Continental.

Wprowadzenie POB

Elastyczne opony z pasami stalowymi istniały w wozach konnych już przed 1930 rokiem. Ponieważ stal miała bardzo ograniczoną dostępność w czasie II wojny światowej, na znaczeniu zyskały opony elastyczne z drutami na obręczach cylindrycznych, mimo że nigdy nie były tak znane i akceptowane jak opony z elastycznym pasem stalowym.


Dzisiejsze opony POB, MC20 lub MH20 mają strukturę nazw „M” dla masywnej, „C” dla opony z bieżnikiem (kontur) i „H” dla opony gładkiej.

Pierwsza rewolucyjna innowacja

Pierwszą rewolucyjną innowacją w segmencie opon pełnych jest wprowadzenie opon Super Elastic (SE) do felg pneumatycznych. Opony SE charakteryzują się trójwarstwową konstrukcją składającą się z warstwy bazowej, elastycznej mieszanki środkowej i zoptymalizowanej pod kątem ścierania warstwy bieżnika, która sięga dookoła ściany bocznej.


Continental zgrupował nowe opony SE pod parasolem ContiSuperElastic i wraz z nim narodził się powszechnie znany w branży skrót CSE i synonim opon pełnych.

Wprowadzenie CSE MiL

Wprowadzenie Continental Super Elastic (CSE) MiL do stosowania w małych ciągnikach przemysłowych i do zastosowań specjalnych.

Pierwszy pełny rok produkcji SE

Po wprowadzeniu opon CSE produkcja w Korbach rośnie, a fabryka odnotowuje pierwszy pełny rok produkcji opon pełnych.

Wprowadzenie opon CSE do robót ziemnych

Pierwsza opona Continental Super Elastic E3 do robót ziemnych.

Druga rewolucyjna innowacja

Druga rewolucyjna innowacja w branży opon pełnych z końca lat 70. XX wieku, kiedy Continental wprowadza innowacje w technologii Snap-in-Tire (SIT), która została oficjalnie zarejestrowana 21 lipca 1982 roku.

Ułatwia szybki montaż SE bez luźnych części obręczy. To opatentowane rozwiązanie oszczędza czas i pieniądze, ponieważ montaż wymaga tylko jednego naciśnięcia.


Do dziś jest to jedna z najważniejszych i najbardziej genialnych innowacji w branży opon pełnych.

Wprowadzenie czystych i antystatycznych mieszanek

Rozpoczęcie produkcji opon Antystatic, których wymagali klienci. Opony antystatyczne zapobiegają ładowaniu statycznemu, szczególnie w niebezpiecznych środowiskach.


Opracowano czystą mieszankę, która nie pozostawia śladów na ziemi i od tej pory narodziły się „czyste opony”. Głównymi gałęziami przemysłu są motoryzacja, żywność i napoje, komputery i elektronika, przemysł solarny, chemia i farmaceutyka.

Wprowadzenie CSE-Robust SC10

Wprowadzenie na rynek opon CSE-Robust SC10 SIT do felg pneumatycznych. Nazewnictwo opon opiera się na następującej strukturze: „S” oznacza Solid, a „C” oznacza oponę z bieżnikiem (kontur).

1,5 miliona opon CSE

Rocznica produkcji 1,5 miliona opon CSE w Korbach

Wprowadzenie CSE-Robust SC15

Wprowadzenie CSE-Robust SC15

Pierwszy system transportu bez kierowcy
Profilgate DTS
Profilgate DTS

Wprowadzenie pierwszego bezzałogowego systemu transportowego (DTS) do produkcji opon przemysłowych w Korbach

3,5 mln opon CSE

10 marca 2000 r. W Korbach wyprodukowano 3,5 mln opon CSE

Opony 5 Mio CSE z Korbach

Rocznica produkcji 5 opon Mio CSE wyprodukowanych w Korbach (rozmiar opon 355 / 45-15 SIT)

Innowacja produktowa - CSEasy

Innowacja produktowa opony CSEasy, pierwsza pełna opona do samodzielnego montażu. CSEasy to początek zupełnie nowej ery w technologii montażu. Od tego momentu zmiana opony nie wymaga już prasy montażowej. Korzyści są oczywiste: zwiększona efektywność kosztowa, większe bezpieczeństwo dzięki uproszczonym procedurom i ogromna oszczędność czasu.

Wprowadzenie CSE-Robust SC20

CSE-Robust SC20 - do zastosowań wewnątrz i na zewnątrz oraz jako następca CSE-Robust SC15

Wprowadzenie Barum Industry

Wprowadzenie Barum Industry jako marki Solid Quality

Wprowadzenie CSE-Robust SC18

Wprowadzenie CSE-Robust SC18 z silnym ukierunkowaniem na sprzedaż w regionie obu Ameryk (z Kalutara, Sri Lanka)

Joint Venture

Joint Venture z Eu-Retec (Pvt) Ltd z Kalutary, Sri-Lanka, z 51% udziałem w Continental

Innowacje maszynowe w Korbach

W naszym oryginalnym i najbardziej innowacyjnym zakładzie produkcyjnym w Korbach została zainstalowana światowa premiera: maszyna do nawijania stopek (niem. Wickelbodenanlage - WBA), która umożliwia przetwarzanie mieszanek gumy na podstawy opon. Wiele drutów stalowych jest nawiniętych na rdzeń. Rdzenie te są umieszczane na podstawie, a maszyny automatycznie pokrywają ich wierzchnią warstwę.

Wprowadzenie ContiPT18

Wprowadzenie opony ContiPT18 Press-On-Band (POB) z produkcji na Sri Lance w Kalutarze

Opony 8 Mio CSE z Korbach

Rocznica produkcji opon 8 Mio CSE wyprodukowanych w Korbach

Lotnisko - kompilacja portfolio
VF TractorMaster Hybrid with Tire Sensor
VF TractorMaster Hybrid with Tire Sensor

Kompilacja portfolio produktów do obsługi naziemnej i obsługi na lotniskach jako mieszanka opon pełnych i pneumatycznych.

Ulepszenie związku CSE
SC20 Mileage+ & SC20 Energy+
SC20 Mileage+ & SC20 Energy+

Kompleksowa ulepszenie i produkcja wersji Milage i Energy CSE SC20

Wprowadzenie ContiLifeCycle

Wprowadzenie bieżnikowanej opony z pełnej gumy przy użyciu wyłącznie karkasów, które przeszły rygorystyczne kontrole jakości, aby zapewnić czystszy świat

Wprowadzenie CSE CS20

Nowość CS20 wprowadzona na rynek jako pierwsza pełna opona z zamkniętymi ramionami, zapewniająca wydajne i bezpieczne użytkowanie w pomieszczeniach

Wprowadzenie nowej mieszanki „Plus Compound”

Wprowadzenie nowej mieszanki „Plus Compound” dla opon pełnych

Przejęcie zakładu Kalutara

Fabryka Kalutara należy w 100% do Continental, gdzie rozpoczyna się produkcję seryjną "czystych" opon dla określonych wymiarów / zastosowań jonów