Początki
Początek długiej historii: W 1928 roku Continental produkuje pierwszą w Europie pneumatyczną oponę rolniczą T2.
Początek długiej historii: W 1928 roku Continental produkuje pierwszą w Europie pneumatyczną oponę rolniczą T2.
Kolejny produkt wchodzi na rynek zaledwie cztery lata później. T3 AS do prac polowych na lekkich glebach robi wrażenie zoptymalizowanym bieżnikiem, który oferuje lepszą trakcję.
Continental wytwarza pierwszą w Niemczech oponę o otwartym profilu - model T4 AS. Klocki bieżnika nie są już ze sobą połączone, lecz rozdzielone wokół środka bieżnika. Jej dwie następczynie, T4/1 dostępna od 1947 oraz T4/2 dostępna od 1949 roku, także wykorzystują ten innowacyjny bieżnik w celu poprawy trakcji.
W latach 50. ubiegłego stulecia przednie opony do ciągników T9 i T10 imponują solidnym, wzdłużnym użebrowaniem, które zapewnia stabilność poprzeczną po pełnym zablokowaniu układu kierowniczego. Model T9 posiada dwa mocne żebra centralne, które służą do kontrolowania toru jazdy. T10 wyposażono w centralne żebro, które wbija się głęboko w glebę, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa prowadzenia.
Continental mocno ugruntowuje swoją pozycję rynkową w branży jako wszechstronny i niezawodny partner. Oferta stale się poszerza, obejmując coraz więcej rozmiarów i obszarów zastosowania. Za sprawą nieustannie rosnącej liczby zamówień spółka wkracza w nowy wymiar.
Dzięki nowemu wzorowi bieżnika, lepszym własnościom samooczyszczającym oraz poszerzeniu bieżnika nowe opony Continental AS Farmer potrafią zapewnić lepszą w porównaniu z wcześniejszymi modelami trakcję na dosłownie każdym rodzaju gleby.
Opony rolnicze firmy Continental stają się jeszcze wszechstronniejsze i radzą sobie dobrze na różnych glebach. Nadal są przeznaczone do użytku głównie na ciągnikach. Od 1961 roku opony do ciągników nie noszą już prostego oznaczenia, za to otrzymują podwójny stempel.
Z Niemiec ku światu: W latach 90. XX wieku Continental zwiększa swoją obecność na rynkach zagranicznych, szczególnie poprzez intensywną współpracę z producentami ciągników i kombajnów, którzy sprzedają swoje produkty na całym świecie.
Na początku nowego tysiąclecia Continental skupia się na branży samochodowej. Segment rolniczy zostaje sprzedany firmie CGS, do której należy również marka Mitas. Firma ta nabywa licencję na produkcję i sprzedaż opon rolniczych pod marką Continental.
Trelleborg kupuje ČGS Holding (Mitas) i Continental odzyskuje prawa do marki w rolnictwie.
Po 13-letniej przerwie firma Continental powróciła do sektora w 2017 roku z całkowicie nową generacją opon Continental produkowanych w zakładzie w Lousado.
Continental produkuje pierwszą oponę TractorMaster w rozmiarze 600/65 R38.
Przełomowy jubileusz: Minęło 90 lat od wprowadzenia pierwszej w Europie pneumatycznej opony rolniczej przez firmę Continental. Od tamtej pory Continental dostarcza swoim klientom trwałe opony rolnicze najwyższej jakości.
Continental wkracza na rynek opon kombajnów i wprowadza pierwszą oponę CombineMaster.
Continental TractorMaster jest najlepsza według testu porównawczego opon rolniczych klasy premium DLG. Pokonuje referencyjne opony innych producentów.
Continental wprowadza technologię VF do ciągników i kombajnów o dużej mocy. Jednocześnie nowa opona VF TractorMaster Hybrid, która jest wyposażona w fabrycznie zamontowany czujnik do monitorowania ciśnienia i temperatury, podbija branżę, oferując zoptymalizowane użytkowanie w terenie.