New content item
Bezpiecznego touru!


The yellow jersey for the proper grip

Śmiałe ucieczki, szalone pościgi, mordercze wzniesienia i karkołomne zjazdy –Tour de France jest uważany za najtrudniejszy wyścig kolarski na świecie. Kto w ogóle dojedzie do mety w Paryżu – po trzech wyczerpujących tygodniach na wąskich serpentynach, gorącym asfalcie, żwirowych trasach, bruku i w skrajnych warunkach atmosferycznych – już jest właściwie traktowany jako zwycięzca. Codziennie wyścig obciąża kolarzy, ich rowery oraz pojazdy techniczne do granic możliwości. Fascynujące zawody są oglądane z entuzjazmem przez miliony kibiców – na żywo przy trasie oraz na całym świecie. Jest to doskonała możliwość zaprezentowania firmy Continental. Kierowcy samochodów oraz kolarze korzystają z długiej tradycji firmy w dziedzinie projektowania i produkowania zaawansowanych technologicznie opon. Doceniają oni również wysokie standardy bezpieczeństwa opon i ich sprawność. W tym roku siedem zespołów na Tour de France będzie korzystać z opon marki Continental, w tym zespół ubiegłorocznego zwycięzcy Christophera Froome'a.

„Opona odgrywa kluczową rolę w kolarstwie”, mówi Christian Prudhomme, dyrektor Tour de France. „To jedyne połączenie między kolarzem, rowerem i drogą”.

Continental od 2018 roku będzie oficjalnym partnerem Tour de France, na początek na pięć lat. Logo firmy Continental znajdzie się na banerach reklamowych oraz w spotach reklamowych wyścigu, a firma będzie aktywnie uczestniczyć w tourze: dostarczy opony dla oficjalnych pojazdów technicznych touru. W ten sposób każda meta na szczycie góry zmienia się w „spotkanie na szczycie” dla opon Continental, dzięki ścigającym się rowerom, towarzyszącym motocyklom i pojazdom technicznym.

„Przez to partnerstwo pokazujemy wysoki poziom kompetencji w produkcji opon. Robimy to w unikalny sposób spójny ze strategią globalną – wyścig kolarski o najwyższych standardach bezpieczeństwa, w szczególności w zakresie standardów technicznych dla oporów toczenia i wagi”.

Nikolai Setzer, członek zarządu, odpowiedzialny za dział opon i zakupy korporacyjne, Continental AG

Tour de France 2018 7-29 lipca

 

Trasa

105. edycja Tour de France o długości 3351 kilometrów jest zdecydowanie krótka. To tylko jedna z wielu zmian, dzięki którym tour będzie bardziej atrakcyjny – a kolarze bardziej agresywni. W każdym razie slogan brzmi „Kontroluj tempo”. W drodze do Paryża zawodowcy muszą pokonać 26 gór z premiami. Spośród nich 12 znajduje się w Alpach, 4 w Masywie Centralnym, a 10 w Pirenejach.

W tym roku Tour de France jest prawie w całości francuski. Z wyjątkiem krótkiej 15-kilometrowej wizyty w Hiszpanii na 16. etapie między Carcassonne a Bagnères-de-Luchon, w 105. edycji Tour de France kolarze nie wyjeżdżają poza granice Francji. Zawodnicy przejadą przez 36 departamentów, a na mapie Tour de Franc znalazł się też Kraj Basków, w którym wyścig nie gościł od 2006 roku.

 

Zespoły

22 zespoły z całego świata walczą w tourze. W tym roku zespół składa się tylko z ośmiu zawodników, dzięki czemu łącznie jest ich 176. Oznacza to większe bezpieczeństwo kolarzy i większą niepewność. Jeden zespół nie będzie już mógł zdominować touru w stopniu, w jakim zdarzało się to w poprzednich latach.

Oficjalna prezentacja 176 zawodników z 22 zespołów uczestniczących w Tour de France 2018 odbędzie się 5 lipca w czwartek w godz. 18.30-20.00 w La Roche-sur-Yon, Vendée.

 

Etapy

Wyścig składa się z 21 etapów, w tym dwóch dni przerwy: jedna w Annecy (16 lipca) i jedna w Carcassonne (23 lipca). Wyścig zaczyna się w Noirmoutier-en-l’Île w departamencie Vendée od typowych etapów płaskich na dobry początek. Jak zwykle faworyci oderwą się od reszty stawki na pięciu wyczerpujących etapach górskich.

Trasy w Vendée i Pays de la Loire są blisko związane z historią Tour de France. W 1919 ze względu na metę etapu w Les Sables-d’Olonne, Vendée pojawiło się po raz pierwszy na mapie touru. Nantes kolarze odwiedzili już w 1903 roku, podczas inauguracyjnej edycji wyścigu.

Highlights of the tour

 

  • Jazda na czas

    Po jednorocznej przerwie w trzecim etapie wyścigu odbędzie się drużynowa jazda na cas. Walka z czasem w Cholet odbędzie się na 35 kilometrach. Wyścig prawdopodobnie rozstrzygnie się podczas 31-kilometrowej indywidualnej jazdy na czas na 20. etapie z Saint-Pée-sur-Nivelle do Espelette.

  • Piekło Północy

    Dziewiąty etap uchodzi za najbardziej spektakularny w tym roku. Ma on 154 km, z cytadeli Arras do Piekła Północy w Roubaix. Kolarze muszą pokonać 15 brukowych odcinków o długości 22 kilometrów, znanych i budzących obawy z wiosennego klasyka Paryż-Roubaix.

  • Alpe d’Huez

    Kolarze mają do pokonania 5000 metrów różnicy wysokości na dwunastym etapie, z Bourg-Saint-Maurice Les Arcs do Alpe d’Huez. Jak wygląda 175-kilometrowa udręka: 21 serpentyn do Alpe d’Huez. To będzie poważna walka o żółtą koszulkę.

  • Start w stylu Formuły 1

    Rewolucja w wyścigu: 17. etap z Bagnères-de-Luchon do Saint-Lary-Soulan liczy tylko 65 kilometrów. Wyścig zacznie się w stylu Formuły 1, czyli w odstępach uzależnionych od pozycji w klasyfikacji generalnej, przy czym posiadacz żółtej koszulki zajmie „pole position”. Powód: Zawodnik na czele powinien pokonać przynajmniej jeden z trzech trudnych podjazdów bez wsparcia zespołu. Oczekiwane są stałe ataki.

Co oznaczają kolory koszulek

Żółta koszulka

Lider w klasyfikacji generalnej – czyli zawodnik, który przejechał cały dystans w najkrótszym czasie – zakłada żółtą koszulkę.

 

Koszulka górala

Specjaliści od wspinania się cieszą się ze specjalnego uznania w czasie wyścigu, a także mają specjalny system klasyfikacji, w którym przyznawane są punkty za każdą przejechaną wysokość. Im trudniejsza góra (są one podzielone na pięć kategorii trudności), tym wyższy wynik. Kolarz, który ma aktualnie najwięcej punktów w klasyfikacji górskiej, jedzie w białej koszulce z czerwonymi kropkami. Jest ona prawie tak samo popularna jak żółta koszulka.

 

Zielona koszulka

Najlepszy sprinter jedzie w zielonej koszulce, która służy do uhonorowania najszybszych zawodników. Tutaj dwa wyniki są dodawane, a punkty przyznawane za etap: po około dwóch trzecich wyścigu i po mecie.

 

Biała koszulka

Najlepszy młody zawodnik (poniżej 26 lat) w klasyfikacji ogólnej również się wyróżnia, jadąc w białej koszulce.

New content item

Powiązane tematy

Najwyższa jakość do rowerów oraz samochodów

New content item

Nie ma znaczenia, jakie opony preferujesz – Continental pomoże w każdej sytuacji podczas jazdy dzięki doskonałej technologii opon.

Czytaj więcej

Continental wspiera młodzików

New content item

Co roku podczas Tour de France następne pokolenie kolarskich talentów dostaje zaproszenie do jazdy przed peletonem w oficjalnym wyścigu Les Cadets Juniors du Tour.

Czytaj więcej

Zapewnienie bezpieczeństwa dzięki regularnej konserwacji opon rowerowych

New content item

Możesz wyobrazić sobie swój udział w Tour de France? Oto kilka podpowiedzi dotyczących konserwacji opon.

Czytaj więcej

Używamy plików cookie w celu zapewnienia jak największego komfortu korzystania z naszej witryny internetowej. Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej lub zmienić ustawienia plików cookie w swojej przeglądarce.