Opony do samochodów osobowych/Van/4x4
Zoptymalizowany wzór bieżnika zapewnia lepsze blokowanie się na śniegu, co automatycznie prowadzi do skrócenia drogi hamowania. Dodatkowo rowki bieżnika i bloki barkowe wzmacniają ściskanie śniegu w rowkach. Dzięki temu zwiększa się przyczepność, a także trakcja na śniegu.
Dzięki szerokim rowkom wyporność wody jest zoptymalizowana, co zapewnia wysokie bezpieczeństwo akwaplanacji. Dodatkowo, podpierające się lamele 3D prowadzą do większej stabilności. W rezultacie droga hamowania ulega skróceniu na mokrych drogach.
Nowa mieszanka krzemionkowa zmniejsza straty energii i poprawia opór toczenia.
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.