Opony do samochodów osobowych/Van/4x4
Zwiększenie odprowadzania wody prowadzi do poprawy trakcji. Dlatego też VanContact™ A/S jest wyposażony w większą ilość lameli w ogólnym bieżniku, z szerokimi poprzecznymi rowkami na barku i w środku oraz trzema podłużnymi rowkami na obwodzie opony. Rezultat: imponująca przyczepność na mokrych drogach, jak również w sytuacjach aquaplaningu.
Jeśli chodzi o drogi ośnieżone, niezbędne jest zazębianie się opont z nawierzchnią. Aby zapewnić najwyższy poziom trakcji, karbowana struktura boków rowków w połączeniu z rowkami "schodkowymi" w środku zapewnia imponującą przyczepność.
W odniesieniu do prowadzenia i hamowania w zmiennych warunkach, właściwa równowaga jest kluczowa. Ze względu na sztywną strukturę lameli z połączeniami block-to-block oraz sztywną obwodową lamelę nośną, VanContact™ A/S charakteryzuje się bardzo dobrym prowadzeniem.
Nowa wytrzymała mieszanka bieżnika i jej zoptymalizowany wzór, pozwala zaoszczędzić koszty w dwóch obszarach: zwiększenie przebiegu dzięki mniejszemu zużyciu i mniejsze zużycie paliwa w wyniku zmniejszenia oporów toczenia.
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.