Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

Wydajne komputery Continental

na wyposażeniu VW ID.3

Samochód tak łatwy w obsłudze jak smartfon

Czyż nie byłoby wspaniale, gdyby Twój samochód, a w szczególności jego oprogramowanie, było tak łatwe w użyciu jak Twój smartfon? Gdybyś mógł z łatwością instalować aplikacje i usługi, kiedy tylko chcesz? Pokazujemy Ci, że nie jest to już wizja przyszłości.

Nowoczesne samochody jako cyfrowe urządzenia

Continental Samochód z symbolami nowoczesnej elektroniki.

Nowoczesna elektronika transmituje dane z błyskawiczną prędkością i stanowi podstawę dla autonomicznej jazdy.

Atrakcyjne i wygodne: dzisiejsze samochody oferują różne funkcje elektroniczne, które ułatwiają nam życie. Za pomocą głosowych lub dotykowych wyświetlaczy możesz sterować większością funkcji i decydować, jakiej muzyki chcesz słuchać lub dokąd chcesz jechać. I bądźmy szczerzy, kto nie lubi tych funkcji i usług?

Cała ta funkcjonalność bardzo ułatwia życie, ale wymaga również dużej mocy obliczeniowej. Jak możemy ją zapewnić?

Do tej pory w samochodach potrzebowano wielu różnych sterowników elektronicznych, aby zasilać ich różne funkcje, takie jak poduszka powietrzna, system klimatyzacji czy połączenie z siecią komórkową. Pojedynczy pojazd może mieć na pokładzie aż 100 lub więcej jednostek sterujących. Ponadto nowoczesne samochody średniej klasy zawierają ponad dwa kilometry okablowania elektronicznego, które zasila różne systemy w energię i pozwala im na komunikację ze sobą. To szaleństwo, prawda? 

Samochód przyszłości wymaga jeszcze więcej

W miarę jak samochody będą się rozwijać, a elektromobilność i autonomiczna jazda stają się coraz bardziej powszechne, wyższe wymagania stawiane nowoczesnym pojazdom będą zbyt duże, aby elektronika obecnych modeli mogła je obsługiwać. Zwłaszcza autonomiczna jazda będzie generować ogromne ilości danych, a złożoność będzie ogromnie wzrastać w miarę jak pojazdy będą coraz bardziej połączone.

Innowacyjny super mózg

Kobieta sprawdza komputer pokładowy.

Płyta główna: płytka drukowana jest centralnym elementem komputera o wysokiej wydajności.

Nowy prototyp Volkswagena ID.3 jest dostosowany do tych wymagań i zbudowany na zupełnie nowej architekturze. Samochód jest wyposażony w dwa wysokowydajne komputery na pokładzie. Jeden z nich - tzw. "elektroniczny mózg" ID.3 - został opracowany przez Continental. Jego zadaniem jest zarządzanie różnymi funkcjami i przepływami danych w samochodzie, podobnymi do ludzkiego mózgu. Dzięki płytce drukowanej o rozmiarze mniej więcej kartki A4, komputer może się pochwalić prędkością transmisji danych wielokrotnie większą niż standardowe okablowanie.

 

Wielkim sukcesem jest dla nas fakt, że nasza koncepcja serwera wchodzi obecnie do produkcji seryjnej w Volkswagenie. Jest to nie tylko nowa era w rozwoju złożonych architektur elektronicznych, ale kamień milowy w cyfrowej transformacji.

Helmut Matschi, Kierownik Działu Sieci i Informacji o Pojazdach (Vehicle Networking and Information Business Area)

Co oznacza dla Ciebie, jako kierowcy, komputer o wysokiej wydajności?

Zastosowania komputera w samochodzie

Wysoka moc obliczeniowa dla pojazdów w pełni elektrycznych i w pełni sieciowych.

Mówiąc wprost: prawie nieskończona elastyczność. Możesz łatwo zainstalować wybrane aplikacje i usługi w samochodzie, tak jak na smartfonie. Luki w zabezpieczeniach można usunąć zdalnie, a wkrótce będzie można nawet zainstalować nowe funkcje jazdy bez konieczności wizyty w warsztacie - wszystko będzie odbywało się bezprzewodowo poprzez sieć telefonii komórkowej lub WiFi.

Dla Ciebie oznacza to, że samochód będzie aktualizowany nawet lata po jego zakupie. Wysokowydajne komputery sprawiają, że kosztowne wycofanie produktu z rynku z powodu błędów w oprogramowaniu należy już do przeszłości.

Opony dopasowane do potrzeb klienta dla elektrycznych ID.3

Biały Volkswagen ID.3.

Volkswagen ID.3 na oponach Continental o niskich oporach toczenia.

Oprócz tych elektronicznych innowacji na pokładzie, istnieją również specjalne wymagania dotyczące opon ID.3 i ich kontaktu z drogą. Jesteśmy dumni, że możemy również wyposażyć ID.3 w nasze opony zoptymalizowane dla samochodów całkowicie elektrycznych. Zapewniają one:

  • niskie opory toczenia, co pozwala oszczędzać energię i zapewnia maksymalny możliwy zakres pomiędzy ładowaniami
  • Niski poziom hałasu powodowanego przez opony/drogi dla komfortu pasażerów
  • aerodynamiczna konstrukcja ściany bocznej, która pomaga zminimalizować opór aerodynamiczny pojazdu
  • mobilność nawet w przypadku przekłucia dzięki technologii ContiSeal™ firmy Continental

Mobilność nawet w przypadku przebicia: opony ID.3 są wyposażone w technologię ContiSeal™

Cross-section of a ContiSeal™ tire punctured by a nail
  • ContiSeal™ redukuje skutki uszkodzeń bieżnika opony: przebicia o średnicy do 5 mm (np. spowodowane przez gwóźdź) są natychmiast zamykane dzięki unikalnej technologii.
  • Stała mobilność i niezmienny przebieg - nie ma potrzeby natychmiastowego zatrzymywania się lub zmiany opony na poboczu drogi.
  • Nieograniczone osiągi jezdne identyczne jak w przypadku opony bez technologii ContiSeal™ podczas normalnej eksploatacji.
Sprawdź ContiSeal™

Elektryzująca wydajność spotyka się z ciągłą mobilnością

Opona letnia EcoContact™ 6 oraz specjalista zimowy WinterContact™ TS 850 P.

Opona letnia EcoContact™ 6 oraz specjalista zimowy WinterContact™ TS 850 P.

Nasze opony do ID.3 są specjalnie dostosowane do indywidualnych właściwości pojazdu i są łatwo rozpoznawalne dzięki oznaczeniu Volkswagena ⊕ na ścianie bocznej. Znak ten dowodzi, że opony przeszły różne testy i zapewniają jakość, komfort, osiągi i wydajność. To sprawia, że idealnie pasują do ID.3. Zarówno opona letnia EcoContact™ 6, jak i specjalista zimowy WinterContact™ TS 850 P zostały dostosowane do specyficznych wymagań ID.3.

EcoContact™ 6

EcoContact™ 6 — Nowy standard wyznaczany niemiecką technologią

WinterContact™ TS 850 P

WinterContact™ TS 850 P — Nareszcie zima pod kontrolą.