Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

Opona samonośna typu runflat

SSR

CIĄGŁA MOBILNOŚĆ. NAWET W PRZYPADKU PRZEBICIA.

System SSR to technologia runflat opracowana przez firmę Continental specjalnie dla opon niskoprofilowych.

  • Pozwala jechać do 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h w przypadku przebicia
  • Nie ma potrzeby stosowania koła zapasowego.
  • Kompatybilny z typowymi felgami
  • Oszczędność paliwa (waga 4 opon SSR < 5 opon standardowych)

O technologii

System SSR to technologia Runflat opracowana przez Continental specjalnie dla opon niskoprofilowych, która zapewnia kompatybilność opon ze wszystkimi standardowymi felgami.

Podstawę SSR stanowi samonośna, wzmocniona ścianka boczna. W przypadku przebicia, zapobiega to zgnieceniu ściany bocznej pomiędzy obręczą a drogą oraz zsunięciu się opony z felgi, co powoduje, że opona zapasowa staje się zbędna.

Brak konieczności posiadania opony zapasowej oznacza zmniejszenie ciężaru samochodu, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Ponadto, daje to 80 litrów wolnej przestrzeni w bagażniku.

Zalecany jest montaż na czterech kołach, jeśli nie jest to wymagane przez prawo, a naprawa opony nie jest możliwa.

0
km can be driven with SSR tires after puncture
0
km/h is the maximum speed of SSR tires after puncture
0
litres of free space in the trunk because no spare tire needed

Wymogi techniczne

  • System monitorowania ciśnienia w kołach (TMPS) jest obowiązkowy
  • Elektroniczna kontrola stabilności (ESC) rekomendowany
SportContact™ 6

Dostępne w wersji SSR.

Opona SSR vs. Standardowa opona

topic_intro_image1

Opona SSR (bez powietrza) vs. Standardowa opona (bez powietrza)

  • Opona SSR posiada wzmocnioną ścianę boczną, która w przypadku przebicia zapobiega jej zgnieceniu i zapewnia kierowcy możliwość dalszej jazdy do 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h.
  • W przypadku przebicia standardowej opony może dojść do zmiażdżenia ściany bocznej między obręczą a jezdnią, co może być przyczyną potencjalnie niebezpiecznej sytuacji, takiej jak wybicie lub ześlizgnięcie się opony z obręczy.

Opony dostępne w wersji SSR