Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

Opony UHP o ultrawysokich osiągach (Ultra-High Performance)

Opony UHP

Bezpieczeństwo na poziomie najbardziej zaawansowanych samochodów świata

Cechą wyróżniającą opon UHP o ultrawysokich osiągach  jest nie tylko ich rozmiar - czyli 18 cali i więcej - ale także najwyższa sprawność w najbardziej wymagających sytuacjach. Po zamontowaniu w Twoim wyczynowym samochodzie zestawu opon UHP możesz cieszyć się bardziej sportową jazdą, płynniejszą zmianą pasów ruchu i jeszcze lepszą precyzją kierowania oraz stabilnością w zakrętach.

Inżynierowie w firmie Continental niestrudzenie pracowali nad gamą opon UHP, które sprawdzą się przy większych prędkościach, momentach obrotowych i przyspieszeniach uzyskiwanych dzięki dodatkowym koniom mechanicznym, wzmocnionym hamulcom i zawieszeniu pojazdu o sportowej charakterystyce. Opony z tej serii oferują charakterystyki wydajności i rezerwy bezpieczeństwa, na których można polegać - dzięki czemu pozwalają się cieszyć jazdą.

Specjalne cechy opon UHP w skrócie:

  • Optymalna przyczepność w każdej sytuacji na drodze,
  • Precyzja prowadzenia samochodu,
  • Krótkie drogi hamowania w suchych i mokrych warunkach,
  • Bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa podczas hamowania,
  • Marka Continental stosuje asymetryczny układ budowy bieżnika. Oznacza to, że zewnętrzny bark opony różni się budową od barku wewnętrznego. Ma to szczególnie silny wpływ na prowadzenie się samochodu i pokonywanie zakrętów,
  • Masywne opasanie na środku opony gwarantuje wysoką sztywność jej konstrukcji, co przekłada się na wysoką precyzję kierowania i dobre przekazywanie reakcji kierowcy.
CharakterystykaSytuacjaOpony standardoweOpony o wysokich osiągach
Suche warunkiJazda na suchej nawierzchni+
Suche warunkiHamowanie na suchej nawierzchni+
Mokre warunkiHamowanie na mokrej nawierzchni+
Mokre warunkiAquaplaning+
Mokre warunkiJazda na mokrej nawierzchni+
ŚniegJazda na ubitym śniegu+
ŚniegPrzyczepność w miękkim, głębokim śniegu+
ŚniegHamowanie na miękkim, głębokim śniegu+
LódJazda na lodzie+

Wyjątkowe prowadzenie się, precyzja pokonywania zakrętów i zero kompromisów

Opony Continental UHP są zaprojektowane specjalnie dla samochodów o wysokich osiągach. Oferują one wyjątkowe prowadzenie i precyzję jazdy w zakrętach dla kierowców, którzy potrzebują bezkompromisowych poziomów bezpieczeństwa i krótszej drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.

Start
New content item

Zaawansowane technologie i innowacje wspomagające osiągi

Pracując przez wiele lat w firmie Continental najlepsi inżynierowie i technicy opracowali wiele technologii, za pomocą których możliwe było znaczne udoskonalenie charakterystyk opon.

Technologie te były początkowo zarezerwowane wyłącznie dla projektowanych przez nas opon UHP, jednakże obecnie można je znaleźć w nowych oponach oraz w oryginalnych oponach w nowych samochodach.

Poniżej przedstawione są trzy z najważniejszych stosowanych obecnie technologii i materiałów wraz z opisem właściwości, dzięki którym są tak wyjątkowe.

Mieszanka Black Chili umożliwia skrócenie drogi hamowania w każdych warunkach pogodowych

Mieszanka Black Chili to więcej niż tylko nowy skład gumy. Powstała ona w oparciu o najnowsze odkrycia w dziedzinie polimerów i badań nad nowymi surowcami. „Mieszanka o elastyczności w skali mikro” dba o optymalne oddziaływanie kształtowe powierzchni opony z nawierzchnią drogi i oferuje lepsze przyspieszenie i krótszą drogę hamowania przy wysokich jak i niskich temperaturach - efekt ten występuje zarówno w mokrych jak i suchych warunkach.

Wzór bieżnika wykorzystujący wektorowanie sił dla maksymalnej kontroli w zakrętach

Wzór bieżnika po wewnętrznej i zewnętrznej stronie opony dla nadzwyczajnego przenoszenia występujących w zakrętach sił bocznych pozwala znacząco poprawić precyzję kierowania. Efekt wektorowania siły jest możliwy dzięki zaawansowanej „konstrukcji blokowej w skali makro”, która charakteryzuje się sztywnym użebrowaniem na środku oraz asymetrycznymi, wklęsłymi rowkami znacznie podnoszącymi ogólną stabilność.

Aralon 350 to adaptacyjna, hybrydowa warstwa zbrojenia zewnętrznego stosowana przy wysokich prędkościach nawet do 350 km/h

Zbrojenie opony z materiału Aralon 350 pozwala zwiększyć nośność opony i umożliwić jej stosowanie przy wysokich prędkościach. Włókna z tego materiału syntetycznego są zatopione w gumie tuż pod powierzchnią bieżnika, aby pełnić funkcję dodatkowego opasania stalowego. Są one odpowiedzialne za dodatkową wytrzymałość, niezbędną w związku z ogromnymi siłami odśrodkowymi występującymi przy wysokich prędkościach.

Centrum technologii wysokich osiągów w Korbach

Korbach jest dla marki Continental jedną z najważniejszych lokalizacji na terenie Niemiec - tradycyjnie jest to jedno z wiodących centrów technologicznych przedsiębiorstwa.

Centrum technologii wysokich osiągów (HPTC - High Performance Technology Center) działa od czerwca 2016 roku i aktualnie zajmuje się produkcją niezwykle dopracowanych opon dla wyczynowych samochodów sportowych i pojazdów SUV. Każdego roku linię produkcyjną opuszcza około 350 000 opon.

Jest to także miejsce doboru opon. To z Korbach wywodzi się mieszanka Black Chili, znana wcześniej jako produkt działu rozwoju opon rowerowych. Obecnie dwanaście tysięcy metrów kwadratowych powierzchni zostało przekazane na maszyny przeznaczone do wyrobu produktów o wysokich osiągach. Produkują one opony testowe i prototypowe oraz przeprowadzają próby nowych, innowacyjnych metod wytwarzania.

ABT

Image

ABT i Continental. W ABT zawsze chodziło o moc silnika.

Czytaj więcej

AC Schnitzer

erfolgsstory_acschnitzer_01

Od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy, prędkość maksymalna 235 km/h, 190 KM/140 kW czystej mocy i zaledwie 99 g/km CO2 – czy to w ogóle możliwe?

Czytaj więcej

Brabus

BRABUS_760x430_03

Najlepsze osiągi rodem w Niemiec: BRABUS

Czytaj więcej

TechArt

erfolgsstory_techart_01

Turbo dla Turbo: TechArt — tuning dla Porsche

Czytaj więcej