Cechą wyróżniającą opon UHP o ultrawysokich osiągach jest nie tylko ich rozmiar - czyli 18 cali i więcej - ale także najwyższa sprawność w najbardziej wymagających sytuacjach. Po zamontowaniu w Twoim wyczynowym samochodzie zestawu opon UHP możesz cieszyć się bardziej sportową jazdą, płynniejszą zmianą pasów ruchu i jeszcze lepszą precyzją kierowania oraz stabilnością w zakrętach.
Inżynierowie w firmie Continental niestrudzenie pracowali nad gamą opon UHP, które sprawdzą się przy większych prędkościach, momentach obrotowych i przyspieszeniach uzyskiwanych dzięki dodatkowym koniom mechanicznym, wzmocnionym hamulcom i zawieszeniu pojazdu o sportowej charakterystyce. Opony z tej serii oferują charakterystyki wydajności i rezerwy bezpieczeństwa, na których można polegać - dzięki czemu pozwalają się cieszyć jazdą.
Charakterystyka | Sytuacja | Opony standardowe | Opony o wysokich osiągach |
Suche warunki | Jazda na suchej nawierzchni | + | |
Suche warunki | Hamowanie na suchej nawierzchni | + | |
Mokre warunki | Hamowanie na mokrej nawierzchni | + | |
Mokre warunki | Aquaplaning | + | |
Mokre warunki | Jazda na mokrej nawierzchni | + | |
Śnieg | Jazda na ubitym śniegu | + | |
Śnieg | Przyczepność w miękkim, głębokim śniegu | + | |
Śnieg | Hamowanie na miękkim, głębokim śniegu | + | |
Lód | Jazda na lodzie | + |
Opony Continental UHP są zaprojektowane specjalnie dla samochodów o wysokich osiągach. Oferują one wyjątkowe prowadzenie i precyzję jazdy w zakrętach dla kierowców, którzy potrzebują bezkompromisowych poziomów bezpieczeństwa i krótszej drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
Pracując przez wiele lat w firmie Continental najlepsi inżynierowie i technicy opracowali wiele technologii, za pomocą których możliwe było znaczne udoskonalenie charakterystyk opon.
Technologie te były początkowo zarezerwowane wyłącznie dla projektowanych przez nas opon UHP, jednakże obecnie można je znaleźć w nowych oponach oraz w oryginalnych oponach w nowych samochodach.
Poniżej przedstawione są trzy z najważniejszych stosowanych obecnie technologii i materiałów wraz z opisem właściwości, dzięki którym są tak wyjątkowe.
Mieszanka Black Chili to więcej niż tylko nowy skład gumy. Powstała ona w oparciu o najnowsze odkrycia w dziedzinie polimerów i badań nad nowymi surowcami. „Mieszanka o elastyczności w skali mikro” dba o optymalne oddziaływanie kształtowe powierzchni opony z nawierzchnią drogi i oferuje lepsze przyspieszenie i krótszą drogę hamowania przy wysokich jak i niskich temperaturach - efekt ten występuje zarówno w mokrych jak i suchych warunkach.
Wzór bieżnika po wewnętrznej i zewnętrznej stronie opony dla nadzwyczajnego przenoszenia występujących w zakrętach sił bocznych pozwala znacząco poprawić precyzję kierowania. Efekt wektorowania siły jest możliwy dzięki zaawansowanej „konstrukcji blokowej w skali makro”, która charakteryzuje się sztywnym użebrowaniem na środku oraz asymetrycznymi, wklęsłymi rowkami znacznie podnoszącymi ogólną stabilność.
Zbrojenie opony z materiału Aralon 350 pozwala zwiększyć nośność opony i umożliwić jej stosowanie przy wysokich prędkościach. Włókna z tego materiału syntetycznego są zatopione w gumie tuż pod powierzchnią bieżnika, aby pełnić funkcję dodatkowego opasania stalowego. Są one odpowiedzialne za dodatkową wytrzymałość, niezbędną w związku z ogromnymi siłami odśrodkowymi występującymi przy wysokich prędkościach.
Korbach jest dla marki Continental jedną z najważniejszych lokalizacji na terenie Niemiec - tradycyjnie jest to jedno z wiodących centrów technologicznych przedsiębiorstwa.
Centrum technologii wysokich osiągów (HPTC - High Performance Technology Center) działa od czerwca 2016 roku i aktualnie zajmuje się produkcją niezwykle dopracowanych opon dla wyczynowych samochodów sportowych i pojazdów SUV. Każdego roku linię produkcyjną opuszcza około 350 000 opon.
Jest to także miejsce doboru opon. To z Korbach wywodzi się mieszanka Black Chili, znana wcześniej jako produkt działu rozwoju opon rowerowych. Obecnie dwanaście tysięcy metrów kwadratowych powierzchni zostało przekazane na maszyny przeznaczone do wyrobu produktów o wysokich osiągach. Produkują one opony testowe i prototypowe oraz przeprowadzają próby nowych, innowacyjnych metod wytwarzania.