Opony do samochodów osobowych/Van/4x4
Spokój podczas jazdy po zaśnieżonej drodze nie jest dziełem przypadku, a to dzięki naszej technologii S-GRIP, zaprojektowanej dla lepszej przyczepności na śniegu, by dać ci jeszcze większą kontrolę.
Istnieje wiele powodów, by zostać w domu w zimie oraz dwa powody, by jechać dokądkolwiek chcesz: Z jednej strony: „PrecisionPlus”, który gwarantuje optymalną pewność prowadzenia w zaśnieżonym terenie. Z drugiej: „PowerSipes”, który zapewnia znakomitą jazdę na suchej nawierzchni.
Wyposażona w nasze zaawansowane technologie opona bezpiecznie zabierze Cię w dowolne miejsce i pomoże Ci natychmiast zatrzymać się, kiedykolwiek będziesz chciał.
Continental WinterContact™ TS 850p™
BARDZO DOBRA - "Test opon zimowych 2019" – auto motor i sport (20/2019)
Ocena Continental WinterContact™ TS 860p™
+ Szeroki zakres bezpieczeństwa na śniegu, bardzo dobre trzymanie boczne
+ Wysoka kontrola na mokrej nawierzchni, duże rezerwy przyczepności
+ Bezpieczna podsterowność na suchej nawierzchni
Testowane były opony w rozmiarze 215/55 R17 94/98 V, na samochodzie testowym marki VW T-Roc.
Test został przeprowadzony w Nokian, Ivalo, Finlandia (testy zimowe) i Contidrom, Jeversen, Niemcy (sucha I mokra nawierzchnia).
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.