Opony do samochodów osobowych/Van/4x4
Wyjątkowy wzór bieżnika zapewnia doskonałe prowadzenie i znakomitą przyczepność, nawet w najtrudniejszych sytuacjach na drodze.
Mieszanka zastosowana w oponie ContiWinterContact™ TS 850 pozwala na doskonałą przyczepność nawet w najtrudniejszych warunkach, zapewniając znakomitą skuteczność hamowania, która pozwala szybciej się zatrzymać.
Automobilkluby ADAC (Niemcy) / OEAMTC (Austia) / TCS (Szwajcaria) i organizacja konsumencka Stiftung Warentest (Niemcy) na swoich stronach internetowych (www.adac.de / www.oeamtc.at / www.tcs.ch / www.test.de) opublikowały Wyniki Testów Opon Zimowych 2014.
- rozmiar 195/65 R15 T (testowany przy wykorzystaniu samochodu VW Golf VII) - 175/65 R14 T (testowany przy wykorzystaniu samochodu VW Polo)
Wynik osiągnięty przez oponę ContiWinterContactTM TS 850 (195/65 R15 T): "Dobra"
Zalety naszej opony ContiWinterContact TS 850 (195/65 R15 T):
+ dobrze zbalansowana opona
+ najlepsza opona na suchą nawierzchnię, śnieg, lód
+ niskie zużycie paliwa
Niemiecki magazyn Auto Zeitung w wydaniu 21/2014 opublikował wyniki Testów Opon Zimowych 2014. Testowano opony w rozmiarze 205/55 R16 91H, samochód testowy: Seat Leon 1,4 TSI ACT. Test przeprowadzili eksperci z Auto Zeitung na następujących torach testowych:
- Nokian Ivalo, Finlandia (testy zimowe)
- Goodyear Mireval, Francja (testy na mokrej i suchej nawierzchni)
Wynik osignięty przez oponę ContiWinterContactTM TS 850: "Zwycięzca testu”
Zalety naszej opony ContiWinterContact TS 850:
+ bardzo bezpieczna na śniegu, mokrej I suchej nawierzchni
+ Królowa Śniegu "Schnee-König"
+ niski poziom zużycia paliwa
+ dobre odprowadzanie wody i stabilne prowadzenie na mokrej nawierzchni
Niemiecki magazyn “auto motor und sport” (ams) w wydaniu nr 20/2014 opublikował wyniki Testów Opon Zimowych 2014. Testowano opony w rozmiarze 205/55 R16 H przy wykorzystaniu samochodu VW Golf. Testy przeprowadzili eksperci z “ams” na następujących torach:
- Nokian, Ivalo/Finlandia (testy zimowe)
- Contidrom, Jeversen/Niemcy (sucha i mokra nawierzchnia).
Wynik osiągnięte przez oponę ContiWinterContactTM TS 850: "Wysoce polecana"
Zalety naszej opony ContiWinterContactTM TS 850:
+ dobre osiągi na śniegu
+ najlepiej zbalansowana opona
+ niskie opory toczenia
+ najlepsza na mokrej nawierzchni
+ dynamiczna charakterystyka jazdy na śniegu, nie polecana do samochodów, które nie zostały wyposażone w system ESP
Niemiecki ACE (Automobil Club Europa), GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung mbH) i Austriacki ARBÖ (Auto-, Motor- und Radfahrerbund Österreich) na stronie internetowej www.gtue.de opublikowały wspólne wyniki Testów Opon Zimowych 2014 . Testowany rozmiar opon 205/55 R16 H, auto testowe: VW Golf VII.
Wynik osiągnięte przez oponę ContiWinterContactTM TS 850: "Wysoce polecana"
Zalety naszej opony ContiWinterContactTM TS 850:
+ najlepsza opona na mokrej nawierzchni
+ najlepsza w hamowaniu na mokrej nawierzchni
+ dobra praca inżynierów przygotowujących oponę
W listopadowym wydaniu niemieckiego AutoBild sportscars 11/2013, ukazały się wyniki Testów Opon Zimowych 2013. Testowany rozmiar opon 225/50 R17 V, samochód testowy: 3er BMW.
Wynik osiągnięty przez oponę ContiWinterContactTM TS 850: „Wzorcowa”
Zalety opony TS 850:
+ zimowa ekspertka z dobrą charakterystyką prowadzenia we wszystkich warunkach pogodowych
+ stabilna przyczepność w zakrętach
+ krótka droga hamowania na ośnieżonej i suchej drodze
+ niskie opory toczenia pozwalające na oszczędność paliwa
+ komfort i wygoda
Niemiecki magazyn Auto Bild w wydaniu nr 40/2012 opublikował wyniki Testów Opon Zimowych 2013. Rozmiar testowanych opon: 195/65 R15 H, samochód testowy: VW Golf VII.
Wynik osiągnięty przez oponę ContiWinterContactTM TS 850: "Rekomendowana"
Zalety opony ContiWinterContact TS 850:
+ prowadzenie na śniegu i mokrej nawierzchni
+ dobre odprowadzanie wody
+ niskie opory toczenia
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.