Opony do samochodów osobowych/Van/4x4
W swojej publikacji Testów Opon Zimowych w 2011 roku niemiecka organizacja Stiftung Warentest wykorzystała różne opony zimowe w rozmiarze 195/65 R 15. W swoich testach bazowała na wynikach opublikowanych przez ADAC (Niemcy), ÖAMTC (Austia) and TCS (Szwajcaria).
Rezultat osiągnięty przez oponę ContiWinterContactTM TS 830: "Dobra"
Niemiecki magazyn AutoBild opublikował wyniki testów opon zimowych 2010 r (październik 2010). Testowano rozmiar 195/65 R 15 T/H.
Wynik osiągnięty przez oponę ContiWinterContactTM TS 830: "Wysoce polecana"
Zalety opony ContiWinterContactTM TS 830:
+ przekonująco wszechstronna
+ dynamiczne prowadzenie na mokrych nawierzchniach
+ idealna ochrona przed aquaplaningiem
Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport opublikował wyniki Testów Opon Zimowych 2010 r (Wrzesień 2010). Testowana opona w rozmiarze 205/55 R 16 H zamontowana była w samochodzie BMW 3.
Wynik osiągnięty przez oponę ContiWinterContactTM TS 830: "Wysoce rekomendowana”
Zalety opony ContiWinterContactTM TS 830:
+ zbalansowane prowadzenie na śniegu
+ krótka droga hamowania na śniegu
+ bardzo dobre osiągi na mokrej nawierzchni
+ dobra w odprowadzaniu wody
+ bardzo dobre prowadzenie
Niemiecki magazyn “auto motor und sport” we wrześniu opublikował swoje wyniki Testów Opon Zimowychj. Testowano opony w rozmiarze 205/55 R16 H, zamontowane w samochodzie VW Golf VI.
Wynik osiągnięty przez oponę ContiWinterContactTM TS 830: "Wysoce polecana" (1. miejsce)
Zalety opony ContiWinterContactTM TS 830:
+ bardzo dobre prowadzenie very good driving behavior
+ dobra trakcja
+ krótka droga hamowania na śniegu
+ dobrze zbalansowane osiągi na mokrej i suchej nawierzchni
+ niski poziom hałasu
W grudniu 2009, francuski magazyn Auto Plus opublikował wyniki Testów Opon Zimowych.Testowano opony w rozmiarze 205/55 R16 H, zamontowane w samochodzie Peugeot 308.
Wynik osiągnięty przez oponę ContiWinterContactTM TS 830: " ***** "(2. miejsce)
Zalety opony ContiWinterContactTM TS 830:
+ najlepsza na śniegu
+ doskonała trakcja i bardzo dobre wrażenia na mokrej nawierzchni
+ stabilna i dobrze zbalansowana na suchej nawierzchni
— brak precyzji w jeździe na wprost
W listopadzie 2009, Polski magazyn “Motor” wyniki Testów Opon Zimowych 2009.
Testowano opony w rozmiarze 205/55 R16 H. Testy przeprowadzono z wykorzystaniem: - VW Golfa V (sucha i mokra nawierzchnia) - VW Touran (warunki zimowe),
Wynik osiągnięty przez oponę ContiWinterContactTM TS 830: " 1. miejsce"
Zalety opony ContiWinterContactTM TS 830:
+ najlepsza opona na śnieg
+ doskonała na mokrym asfalcie
+ najlepsza wszechstronność na mokrej nawierzchni
+ niski poziom hałasu
+ dobry komfort.
"Najlepsza, wszechstronna opona."
W listopadzie 2009, czeski magazyn “Autoklub” opublikował wyniki Testów Opon Zimowych 2009.
Testowano opony w rozmiarze 205/55 R16 H. Testy przeprowadzono z wykorzystaniem samochodów: - VW Golf V (mokra i sucha nawierzchnia) - VW Touran (warunki zimowe),
Wynik osiągnięty przez oponę ContiWinterContactTM TS 830: 100 % " 1. miejsce"
Zalety opony ContiWinterContactTM TS 830:
+ najlepsza opona w testach, jednakże nie wygrała we wszytskich dyscyplinach
+ najlepsze osiągi na mokrej i suchej nawierzchni
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.