Opony do samochodów osobowych/Van/4x4
Dzięki "efektowi wycieraczki" znacznie poprawia się odprowadzanie wody gwarantujące bezpieczne hamowanie na mokrej nawierzchni.
Lepszy kontakt z drogą i większa stabilność i sztywność bieżnika skutkuje optymalnym prowadzeniem.
Specjalna krzemionkowa mieszanka zapewnia mniejsze straty energii podczas deformacji opony. Efekt: ograniczone opory toczenia i lepsza wydajność.
Niemiecki magazyn promobil w swoim numerze 04/2015, opublikował test opon letnich Van. Testowany rozmiar 235/65 R16 C, testowany samochód Mercedes Sprinter.Test został przeprowadzony na torze Contidrom w Jeversen w Niemczech.
Ocena ContiVanContactTM 200: "zdecydowanie rekomendowana"
O oponie ContiVanContactTM 200:
+ najlepsza w oporach toczenia
+ sterowanie i bezpieczne prowadzenie w warunkach suchych
+ bezpieczne prowadzenie w warunkach mokrych
− hamowanie w warunkach mokrych mogłoby być nieznacznie lepsze
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.