Opony do samochodów osobowych/Van/4x4
Opona ContiSportContact™ 5 adaptuje się do podłoża, zapewniając lepszą przyczepność i prowadzenie w zakrętach.
Mieszanka Black Chilli wykorzystana w ContiSportContact™ 5 reaguje na drgania, co zapewnia krószą drogę hamowania opony zarówno na mokrych jak i suchych nawierzchniach.
Unikalna mieszanka zapewnia znacznie mniejsze opory toczenia, aby zapewnić dłuższe przebiegi oraz niższe zużycie paliwa.
Niemiecki magazyn „sport auto" opublikował w numerze 05/2014 test opon letnich UHP. Przetestowano rozmiar 225/40 R18 Y, a pojazdem testowym był VW Golf GTI. Test przeprowadziła redakcja „sport auto” w ośrodku badawczym Contidrom w Jeversen/Wietze.
Ocena dla opony ContiSportContactTMTM 5 „Polecana"
O naszej oponie ContiSportContactTM 5:
+ najlepsza w kategorii odporność na aquaplaning
+ dobra w kategorii pokonywanie zakrętów na mokrej nawierzchni
− braki w kategorii hamowanie na mokrej nawierzchni
− niepolecana do samochodów bez ESP
W marcowym numerze magazyn Auto Bild Allrad (D) opublikował test opon letnich 4x4. Przetestowano rozmiar 255/55 R18 V/W/Y, pojazdem testowym było BMW X5. Test został przeprowadzony przez redakcję Auto Bild Allrad wspólnie z firmą Continental w Uvalde w stanie Teksas.
Ocena dla opony ContiSportContactTM 5 SUV: „Zwycięzca testu"
O naszej oponie ContiSportContactTM 5 SUV:
+ bardzo zrównoważona opona letnia
+ wyjątkowo krótka droga hamowania
+ precyzja prowadzenia
− cena
− przeciętna trakcja na mokrej trawie
Niemiecki magazyn „Auto Zeitung Allrad" opublikował w numerze 02/2014 test opon letnich do SUV-ów. Przetestowano rozmiar 255/50 R19 W/Y, a pojazdem testowym był Mercedes ML 350. Test został przeprowadzony przez redakcję Auto Zeitung Allrad w ośrodku badawczym firmy Continental w Uvalde w stanie Teksas.
Ocena dla opony ContiSportContactTM 5 SUV: „Zwycięzca testu"
O naszej oponie ContiSportContactTM 5 SUV:
+ najlepsza w kategorii hamowanie na mokrej i na suchej nawierzchni oraz w terenie
+ ogólnie najlepsza na suchej nawierzchni
+ ogólnie najlepsza opona w terenie
+ najlepsza w kategorii opory toczenia
ACE (Auto Club Europa) i German GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung mbH) opublikowały test opon letnich 2014. Przetestowano rozmiar 225/45 R17 na samochodach VW Golf i Seat Leon.
Ocena dla opony ContiSportContactTMTM 5 „Bardzo polecana (Zwycięzca testu)”
O oponie ContiSportContactTM 5
+ najlepsza w kategorii hamowanie na mokrej i na suchej nawierzchni
Niemiecki magazyn „Auto Zeitung" opublikował w dzisiejszym wydaniu (nr 6, 2014), test opon letnich w rozmiarze 225/50 R17 W/Y. Pojazdem testowym było BMW 320i 170 KM
Ocena dla opony ContiSportContactTMTM 5 „Zwycięzca testu"
O oponie ContiSportContactTM 5
+ najlepsza w hamowaniu na suchej nawierzchni
+ niskie opory toczenia
+ dobra w hamowaniu na mokrej nawierzchni i bezpieczne właściwości jazdne na mokrej nawierzchni
- tylko przeciętna odporność na aquaplaning
„Nieważne czy tor jest mokry czy suchy: Zwycięzca testu Continental ContiSportContactTM 5 toczy się nie tylko szybko, ale także zawsze bardzo bezpiecznie”.
Automobilkluby ADAC (D) / OEAMTC (A) / TCS (CH) opublikowały test opon letnich 2013 na swoich stronach internetowych. ( www.adac.de / www.oeamtc.at / www.tcs.ch) - rozmiar 225/45 R17 W/Y (przetestowany na samochodzie Skoda Octavia) - rozmiar 185/60 R15 H (przetestowany na samochodzie VW Polo)
Testy zostały przeprowadzone przez automobilkluby w następujących ośrodkach badawczych:
- Wszystkie kryteria na mokrej nawierzchni, zużycie paliwa: Contidrom, Jeversen, Niemcy.
- Właściwości jezdne i hamowanie na suchej nawierzchni: Bridgestone, Rzym, Włochy
.- Przebieg 225/45 R17: Test ADAC na wolnym powietrzu, Landsberg, Niemcy.
- Przebieg 185/60 R15: Bridgestone Wear Machine, Rzym, Włochy.
- Test wysokich prędkości przeprowadzony przez TU Darmstadt, Niemcy.
Ocena dla opony ContiSportContactTMTM 5 „Dobra” („Zwycięzca testu”)
O naszej oponie ContiSportContactTM 5
+ dobrze zrównoważona
+ najlepsza ocena na mokrej nawierzchni
+ dobra na suchej nawierzchni
+ niskie zużycie paliwa
W bieżącym numerze niemiecka organizacja konsumencka „Stiftung Warentest” opublikowała test opon letnich 2013.
Test bazuje na wynikach ogłoszonych wcześniej testów automobilklubów ADAC (D), OEAMTC (A) i TCS (CH).
Ocena dla opony ContiSportContactTMTM 5 „Dobra"
O naszej oponie ContiSportContactTM 5:
+ „Nasza rekomendacja: Najlepsze opony to ContiSportContactTM i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2"
W marcowym numerze magazyn Auto Bild sportscars (D) opublikował test opon letnich UHP 2013. Przetestowano rozmiar 225/35 ZR18, pojazdem testowym był Mini Cooper S JW
Test został przeprowadzony przez redakcję Auto Bild sportscars wspólnie z firmą Nexen na torze Wachauring w Austrii. Odporność na aquaplaning przetestował magazyn Auto Bild sportscars w ośrodku Contidrom.
Ocena dla naszej opony ContiSportContactTM 5: „Wysoce polecana"
O naszej oponie ContiSportContactTM 5 :
+ sportowa opona o wzorcowych własnościach jezdnych na mokrej i na suchej nawierzchni
+ doskonała precyzja prowadzenia i dobra reakcja
+ bardzo wysokie rezerwy bezpieczeństwa w aquaplaningu
+ krótka droga hamowania na mokrej i na suchej nawierzchni
- wyższa cena wg poziomu hałasu
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.