Opony do samochodów osobowych/Van/4x4
Nowy składnik mieszanki Micro Flexibility Compound zapewnia optymalne połączenie pomiędzy oponą i nawierzchnią. Daje to gwarancję lepszego przyspieszenia i krótszą drogę hamowania zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach, a także na suchej i mokrej nawierzchni.
Złożona struktura bloków bieżnika w części barkowej umożliwia znakomite przenoszenie sił bocznych podczas wchodzenia w zakręty. Innowacyjna konstrukcja makrobloków zapewnia bezpieczeństwo i maksymalną kontrolę podczas pokonywania zakrętów na granicy przyczepności. Wzmocniony kształt centralnego żebra oraz wewnętrznych bloków bieżnika daje lepsze przeniesienie sił poprzecznych.
Nowoczesna, zaawansowana technologia Aralon350™ pozwala na bezpieczną jazdę jazdę przy prędkości nawet 350 km/h. Unikalne połączenie materiałów sprawia, że opasanie Aralon 350 jest sztywniejsze w porównaniu ze „standardowym” opasaniem hybrydowym, dzięki czemu pozwala zachować stabilny kontur opony przy prędkościach do 350 km/h.
Continental SportContact 6™
ZWYCIĘZCA TESTU 2020 - "Test opon letnich 2020" - sportauto (04/2020)
Opinia o Continental SportContact 6™(wyprodukowanym w Otrokovicach i Puchovie)
+ Sportowa opona na wysokim poziomie
+ Precyzyjne zachowanie kierownicy
+ Sportowe i dynamiczne prowadzenie
+ Krótka droga hamowania na suchej drodze
+ Stabilna siła boczna na mokrej drodze
+ Bezpieczny w aquaplaningu
Testowane były opony w rozmiarze 245/35 R19 93 Y, 265/35 R19 98 Y, na samochodzie testowym marki Mercedes Benz C 63 S.
Continental SportContact 6™
BARDZO POLECANA, ZWYCIĘZCA TESTU 2019 - "Test opon letnich 2019" - sportauto (04/2019)
Ocena Continental SportContact™6
+ Najlepsza na mokrej nawierzchni
+ Najlepsza na suchej nawierzchni
+ Najkrótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni
Testowane były opony w rozmiarze 245/30 R 20 90Y, na samochodzie testowym marki Honda Civic Type R.
Test został przeprowadzony przez sportauto we współpracy z Bridgestone w Rzymie we Włoszech.
REKOMENDOWANA 2018 - "Test opon letnich i pucharowych 2018" - Sporttauto (04/2018)
Ocena Continental SportContact 6:
+ najlepsze hamowanie na suchej nawierzchni,
+ mniej bezpośrednia, ale bardzo bezpieczna jazda sportową oponą uliczną z dobrymi rezerwami
+ porównywalnie zrównoważony na mokro
- zmniejszona wydajność na mokro z powodu wysokiej wydajności na sucho - minimalne braki w komforcie mechanicznym
Po raz pierwszy czasopismo opublikowało dwie różne oceny, jedną jako oponę UUHP o większej wadze na mokrej nawierzchni, a drugą jako oponę pucharową, która koncentruje się bardziej na suchej nawierzchni.
Opony semi-slick- zostały ocenione jako opony pucharowe i wyścigowe z jeszcze większym naciskiem na suchą nawierzchnię i nie obciążające środowiska.
Testowane były opony w rozmiarze 245/35 R19 Y i 265/35 R 19 Y, na samochodzie testowym marki BMW M2.
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.