Doskonała skuteczność hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Rowki 3D poprawiają skuteczność hamowania zarówno na mokrym, jak i suchym podłożu. Równomierne rozłożenie nacisku zapewnia krótką drogę hamowania.
Opony do samochodów osobowych/Van/4x4
Rowki 3D poprawiają skuteczność hamowania zarówno na mokrym, jak i suchym podłożu. Równomierne rozłożenie nacisku zapewnia krótką drogę hamowania.
Dzięki zwiększonej liczbie bloków bieżnika i otwartej wewnętrznej części barku woda jest rozpraszana bardziej skutecznie. Harmonijny okrągły kształt powierzchni styku z podłożem zapewnia doskonałą ochronę przed aquaplaningiem.
Asymetryczny wzór bieżnika usztywnia bark opony, zapewniając optymalny kontakt z nawierzchnią.
W wydaniu 10/2011 niemieckiego magazynu Auto Bild opublikowana zostałahas 2 część wyników testó "Super Summer Tire Test 2011". Rozmiar testowanej opony: 205/55 R16, samochód testowy: VW Golf.
Ocena opony ContiPremiumContactTM 2: "Polecana"
Zalety opony ContiPremiumContactTM 2:
+ bardzo dobre prowadzenie
+ najkrótsza droga hamowania na suchej I mokrej nawierzchni
+ dobra ochrona przed aquaplaningiem
- niższe przebiegi
ACE (Automobil Club Europa) opublikował test opon letnich 2011 w rozmiarze 205/55 R16 V. Pojazdem testowym był VW Golf VI.
Ocena dla opony ContiPremiumContactTM 2: „Zwycięzca testu"
O oponie ContiPremiumContactTM 2:
Opona ContiPremiumContactTM 2 uzyskała najwyższe oceny w pierwszym w tym roku teście opon letnich przeprowadzonym przez magazyn AutoZeitung (nr 5/2010, luty 2010). Przetestowano rozmiar 205/55 R16 V. Pojazdem testowym był Mercedes klasy C.
Ocena dla opony ContiPremiumContactTM 2: „Zwycięzca testu”
Redaktorzy pochwalili dopracowaną konstrukcję produktu, która wykazała się wysoką przyczepnością i bezpiecznym hamowaniem zarówno na mokrym, jak i na suchym asfalcie. W podsumowaniu eksperci podkreślili „ponadprzeciętne właściwości na mokrej nawierzchni" i „najlepsze wyniki na suchej nawierzchni" opon Continental. Redaktorzy przetestowali łącznie 10 produktów w rozmiarze 205/55 R 16 V, wykorzystywanym w wielu kompaktach i samochodach klasy średniej. Produkty konkurencyjne o niskich oporach toczenia ponownie cierpiały na liczne słabości w kategorii hamowanie na mokrej nawierzchni.
Klasyfikacja przyczepności na mokrej nawierzchni wskazuje, jak dobrze opona będzie się zachowywać w warunkach deszczowych, a jej osiągi są oceniane w skali od klasy A do E. Wysoka ocena oznacza krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Zmniejszone opory toczenia pozwalają oszczędzać paliwo i zmniejszać emisję CO2. Opony klasy A zapewniają najlepszą wydajność paliwową, a zużycie paliwa wzrasta aż do klasy E.
Jest to zewnętrzny hałas otczenia generowany przez oponę, mierzony w decybelach. Na etykiecie podany jest poziom hałasu oceniony w klasach od A do C.
Oprócz tych trzech wartości na etykiecie znajdują się również piktogramy - jeśli mają zastosowanie - odnoszące się do osiągów w warunkach silnego śniegu (3PMSF) i/lub przyczepności na oblodzonej nawierzchni (ten ostatni dotyczy tylko opon do samochodów osobowych).
Dzięki generatorowi etykiet UE możesz uzyskać dostęp do konkretnych wartości etykiet dla Twoich opon Continental.
Więcej szczegółów na temat nowej etykiety UE dla opon (2020/740) znajdziesz tutaj.