Doskonała skuteczność hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Rowki 3D poprawiają skuteczność hamowania zarówno na mokrym, jak i suchym podłożu. Równomierne rozłożenie nacisku zapewnia krótką drogę hamowania.
Opony do samochodów osobowych/Van/4x4
Rowki 3D poprawiają skuteczność hamowania zarówno na mokrym, jak i suchym podłożu. Równomierne rozłożenie nacisku zapewnia krótką drogę hamowania.
Dzięki zwiększonej liczbie bloków bieżnika i otwartej wewnętrznej części barku woda jest rozpraszana bardziej skutecznie. Harmonijny okrągły kształt powierzchni styku z podłożem zapewnia doskonałą ochronę przed aquaplaningiem.
Asymetryczny wzór bieżnika usztywnia bark opony, zapewniając optymalny kontakt z nawierzchnią.
W wydaniu 10/2011 niemieckiego magazynu Auto Bild opublikowana zostałahas 2 część wyników testó "Super Summer Tire Test 2011". Rozmiar testowanej opony: 205/55 R16, samochód testowy: VW Golf.
Ocena opony ContiPremiumContactTM 2: "Polecana"
Zalety opony ContiPremiumContactTM 2:
+ bardzo dobre prowadzenie
+ najkrótsza droga hamowania na suchej I mokrej nawierzchni
+ dobra ochrona przed aquaplaningiem
- niższe przebiegi
ACE (Automobil Club Europa) opublikował test opon letnich 2011 w rozmiarze 205/55 R16 V. Pojazdem testowym był VW Golf VI.
Ocena dla opony ContiPremiumContactTM 2: „Zwycięzca testu"
O oponie ContiPremiumContactTM 2:
Opona ContiPremiumContactTM 2 uzyskała najwyższe oceny w pierwszym w tym roku teście opon letnich przeprowadzonym przez magazyn AutoZeitung (nr 5/2010, luty 2010). Przetestowano rozmiar 205/55 R16 V. Pojazdem testowym był Mercedes klasy C.
Ocena dla opony ContiPremiumContactTM 2: „Zwycięzca testu”
Redaktorzy pochwalili dopracowaną konstrukcję produktu, która wykazała się wysoką przyczepnością i bezpiecznym hamowaniem zarówno na mokrym, jak i na suchym asfalcie. W podsumowaniu eksperci podkreślili „ponadprzeciętne właściwości na mokrej nawierzchni" i „najlepsze wyniki na suchej nawierzchni" opon Continental. Redaktorzy przetestowali łącznie 10 produktów w rozmiarze 205/55 R 16 V, wykorzystywanym w wielu kompaktach i samochodach klasy średniej. Produkty konkurencyjne o niskich oporach toczenia ponownie cierpiały na liczne słabości w kategorii hamowanie na mokrej nawierzchni.
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.