Krótka droga hamowania i wysoka stabilność w zakrętach.
W przypadku większego obciążenia dynamicznego, powierzchnia styku opony z nawierzchnią zwiększa się, co skutkuje krótszą drogą hamowania i lepszą stabilnością w zakrętach.
Opony do samochodów osobowych/Van/4x4
W przypadku większego obciążenia dynamicznego, powierzchnia styku opony z nawierzchnią zwiększa się, co skutkuje krótszą drogą hamowania i lepszą stabilnością w zakrętach.
Poprzez połączenie konkretnych elementów, opona zapewnia dobry kontakt z nawierzchnią, poprawiając trakcję i hamowanie oraz gwarantując optymalną precyzję prowadzenia samochodu w zakrętach i na prostej drodze.
Najnowocześniejsza mieszanka bieżnika zapewnia doskonałą przyczepność i niskie opory toczenia.
Niemiecki magazyn Auto Bild Allrad w kwietniowym wydaniu opublikował wyniki testu opon letnich 4x4. Rozmiar testowanej opony 215/65 R16 H/V, samochód testowy VW Tiguan. Testy przeprowadzone zostały przez ekspertów magazynu Auto Bild Allrad - na torze Contidrom, Jeversen, Niemcy (testy na suchej nawierzchni) oraz na torze Goodyear USA / San Angelo (wszystkie pozostałe testy).
Ocena opony CrossContactTM UHP: "polecana"
Zalety opony Continental CrossContactTM UHP:
+ bardzo krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni
+ nadzwyczajnie dobra trakcja na trawie I błocie
− średnie odprowadzanie wody
− hałas
− koszty
Magazyn Auto Zeitung (numer 15/2011) opublikował test opon letnich do SUV-ów 2011. Opona ContiCrossContact UHP ponownie uzyskała najlepszy wynik „zwycięzca testu". Przetestowano rozmiar 235/60 R18 W na Audi Q5.
Ocena ogólna dla opony ContiCrossContactTM UHP: "Zwycięzca testu”
O oponie:
+ Najlepsze wyniki w terenie
+ Najlepsza w kategorii hamowanie na mokrej nawierzchni
+ Najlepsze ogólne wyniki na mokrej nawierzchni
+/− Przeciętna odporność na aquaplaning
+/− Akceptowalne opory toczenia
− Wysoki poziom hałasu toczenia
Automobilkluby ADAC (D) / OEAMTC (A) / TCS (CH) opublikowały test opon letnich 2012 na swoich stronach internetowych (www.adac.de / www.oeamtc.at / www.tcs.ch). Przetestowano rozmiar 215/65 R16 H.
Ocena ogólna dla opony ContiCrossContactTM UHP: „Dobra" (1. miejsce)
O oponie:
+ bardzo zrównoważona
+ szczególnie dobra na mokrej nawierzchni
W bieżącym numerze magazyn Auto Bild Allrad (D) opublikował test opon letnich 4x4 2013. Przetestowano rozmiar 235/65 R17 V, pojazdem testowym było Audi Q5.
Ocena dla opony CrossContactTM UHP: „Wysoce polecana" (1. miejsce)
O oponie Continental CrossContactTM UHP
+ najkrótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni
+ najkrótsza droga hamowania na suchej nawierzchni
+ precyzja prowadzenia
+ zachowanie w terenie
− hałas
− komfort
− przeciętna w kategorii odporność na aquaplaning w zakręcie
W numerze 3/2014 magazyn Gute Fahrt (D) opublikował test opon letnich do SUV-ów 2014. Przetestowano rozmiar 235/55 R17, pojazdem testowym był VW Tiguan.
Ocena dla opony CrossContactTM UHP: „bardzo dobra — (zwycięzca testu)"
O oponie Continental CrossContactTM UHP
+ najkrótsza droga hamowania na mokrej i na suchej nawierzchni
+ dobre właściwości jezdne na mokrej i na suchej nawierzchni
+ niskie opory toczenia
+ dobra w kategorii komfortu i poziomu hałasu
− słaba w kategorii aquaplaning
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.