Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image

Dla mediów

Wyniki badań Continental Opony Polska

01/04/2021
Wyniki badań Continental Opony Polska


  • Wybierając dobrej jakości opony można zmniejszyć zużycie paliwa w autach spalinowych i tym samym obniżać ślad węglowy
  • 88% polskich kierowców deklaruje, że zawsze lub zazwyczaj stara się jeździć tak, by ograniczać zużycie paliwa
  • 60% Polaków uważa globalne ocieplenie za jeden z najważniejszych światowych problemów, a 58%, robiąc zakupy, zwraca uwagę na wpływ kupowanych produktów na środowisko naturalne


Continental Opony Polska zapytał Polaków, jakie parametry mają największy wpływ na wybór konkretnego modelu opon. Ankietowani najczęściej zaznaczali trwałość opony (25%), przyczepność na mokrej nawierzchni (23%), długość drogi hamowania (13%) i zmniejszenie zużycia paliwa (12%). Warto podkreślać, że oszczędność paliwa gwarantowana przez odpowiednio dobrane opony ma wymiar nie tylko ekonomiczny, ale też ekologiczny, bo oznacza redukcję emisji gazów cieplarnianych. Opony są niezwykle istotne również w przypadku samochodów elektrycznych.


Dziś paliwo, jutro prąd



Różnica wydajności paliwowej pomiędzy najbardziej i najmniej efektywną oponą przekłada na 0,6 l paliwa na 100 km1. Oznacza to, że samochód wyposażony w wysokiej jakości opony po przejechaniu 10 tys. km, zużyje o 60 l paliwa mniej niż auto z niskiej jakości oponami. Przekłada się to na oszczędność 300 zł (przy cenie paliwa równej 5 zł za litr). Przy ostrożnym założeniu, że na jednym zestawie opon można przejechać 50 tys. km2, daje to 300 l paliwa, czyli 1500 zł oszczędności podczas cyklu życia opon. To z kolei wiąże się ze znacznym ograniczeniem emisji CO2.


To, jak ważna jest dla Polaków kwestia oszczędności paliwa, pokazują odpowiedzi na pytanie: „Czy jeżdżąc samochodem jako kierowca starasz się zachować taki styl jazdy, żeby zużywać jak najmniej paliwa?”. 39% ankietowanych, którzy posiadają prawo jazdy, odpowiedziało, że zawsze starają się jeździć tak, aby samochód spalał jak najmniej paliwa, a 46% - że zazwyczaj się o to starają.


Większość Polaków wie, że ogumienie w samochodzie może im w tym pomagać. Na pytanie: „Czy według Ciebie opony są w stanie zapewnić mniejsze zużycie paliwa?” 68% ankietowanych odpowiada, że tak. Ponadto stojąc przed dylematem, jakie opony wybrać, 87% badanych zdecydowałoby się na opony droższe, ale takie, które zmniejszają zużycie paliwa (13% wybrałoby opony tańsze, ale zwiększające zużycie paliwa).

image_processing20210331-25000-1ybnemg

Każdy kierowca, który posiada samochód spalinowy, może zatem – wybierając opony o niskim oporze toczenia – jeszcze bardziej obniżać zużycie paliwa, zmniejszając tym samym swój ślad węglowy. Mniejsze opory toczenia są też kluczowe z punktu widzenia właścicieli samochodów elektrycznych, bo bezpośrednio wpływają na zasięg auta na prąd. Z kolei większy zasięg oznacza rzadsze ładowanie, co przy miksie energetycznym Polski, w którym większość energii elektrycznej stanowi ta powstająca w wyniku spalania węgla, jest kluczowe.


Obecnie po polskich drogach jeżdżą 10294 samochody w pełni elektryczne oraz 9377 hybryd typu plug-in (dane z raportu Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych z lutego 2021 r.). Liczba ta będzie jednak dynamicznie rosła, o czym świadczą deklaracje z badania Continental Opony Polska, z których wynika, że już 23% ankietowanych bierze pod uwagę zakup nowego samochodu elektrycznego, a 26% rozważa zakup używanego auta na prąd.

image_processing20210331-25000-49xirh

Continental Opony Polska, wychodząc naprzeciw tym prognozom, opracował opony dedykowane samochodom elektrycznym i hybrydowym. Opona EcoContact™ 6 rozwiązuje specyficzne wyzwania związane ze zwiększoną wagą pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Pomaga to zrównoważyć potrzebę niskiego oporu toczenia, wysokiej przyczepności i wytrzymałości. Również inne linie opon premium firmy Continental, dzięki swoim najnowocześniejszym technologiom, spełniają wymagania stawiane współczesnym pojazdom elektrycznym.


Świadomość ekologiczna silną podstawą do rozwoju elektromobilności



Z badania przeprowadzonego przez Continental Opony Polska we współpracy z InsightOut Lab wynika, że 60% Polaków uważa globalne ocieplenie za jeden z najważniejszych światowych problemów. Za tym stwierdzeniem idą konkretne deklaracje. 58% Polaków zapytanych, jak często, robiąc zakupy, bierze pod uwagę wpływ kupowanych produktów na środowisko naturalne, odpowiada, że często, bardzo często lub zawsze. 43% wszystkich badanych idzie o krok dalej, deklarując, że jeśli producent danego produktu ogranicza emisję gazów cieplarnianych w procesie produkcyjnym, to chętniej wybiera jego produkty. Świadczy to o wysokiej świadomości Polaków dotyczącej wpływu wybieranych produktów na środowisko.


Te deklaracje to potwierdzenie słuszności strategii obranej przez firmę Continental. Oprócz oferowania opon dedykowanych samochodom elektrycznym i hybrydowym oraz ogumienia trwałego, bezpiecznego i ograniczającego zużycie paliwa i emisję CO2, Continental podejmuje szereg działań skupionych wokół zrównoważonego rozwoju. Firma zadeklarowała, że do 2050 r. do produkcji opon będzie wykorzystywać tylko i wyłącznie biotworzywa, a jej łańcuchy dostaw będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Wcześniej, bo już w 2030 r.:

  • flagowe opony Continental w 60% będą składać się z biotworzyw,
  • o 20% zostanie zredukowana produkcja odpadów,
  • do 95% wzrośnie wskaźnik recyklingu odpadów,
  • o 20% zostanie zredukowane zużycie energii oraz wody w procesie produkcyjnym.



Treść raportu z badania:
InsightOut Lab

Kontakt
Ewa Ostapczuk

PR & Marketing Communications Manager
Continental Opony Polska Sp. z o.o.

ul. Żwirki i Wigury 16C
02-092 Warszawa