Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image

Dla mediów

Continental prezentuje opony WinterContact™ TS 870 i WinterContact™ TS 870 P

14/10/2021
Continental prezentuje opony WinterContact™ TS 870 i WinterContact™ TS 870 P


  • Innowacyjność: ulepszona mieszanka Cool Chili i nowy wzór bieżnika
  • Bezpieczeństwo: znakomite osiągi w warunkach zimowych i doskonałe właściwości na mokrej nawierzchni
  • Zrównoważony rozwój: niższe opory toczenia i wyraźne wydłużenie przebiegu


Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój nowoczesnych opon samochodowych w ostatnich latach, można było pomyśleć, że szczyt został już osiągnięty. Opony WinterContact™ TS 870 i WinterContact™ TS 870 P firmy Continental dowodzą czegoś zupełnie przeciwnego: wciąż jest miejsce na technologiczny krok milowy.



WinterContact™ TS 870



Następca sprawdzonej i wysoko ocenionej przez prasę branżową opony WinterContact™ TS 860 podąża jej śladem, łącząc świetne osiągi w warunkach zimowych z doskonałymi właściwościami na mokrej nawierzchni, a także prezentując istotne zalety ekologiczne, takie jak dalsze zmniejszenie oporów toczenia i wydłużenie przebiegu. WinterContact™ TS 870 to całkowicie nowy produkt, opracowany od podstaw pod względem konstrukcji, wzoru bieżnika i mieszanki.
W wyniku tego powstał model, który w porównaniu do poprzedniczki zapewnia o 3 proc. krótszą drogę hamowania na lodzie i o 5 proc. lepsze prowadzenie na śniegu, a także lepsze prowadzenie na suchej nawierzchni. Dziesięcioprocentowemu wzrostowi przebiegu towarzyszy dwuprocentowe zmniejszenie oporów toczenia. Biorąc pod uwagę przeciwstawne cele, związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska, postęp w obu obszarach jest imponujący.


W efekcie nowa opona prezentuje wyjątkowo zrównoważone osiągi we wszystkich obszarach, w których użytkownicy tego oczekują. Dodatkową przyczepność na śniegu zapewniają nowo opracowane lamele 3D, ustawione pod optymalnym kątem do kontaktu ze śniegiem. Ponieważ bloki bieżnika zagłębiają się w śnieg, mogą się z nim skuteczniej zazębiać. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają głębokie lamele, ułożone równolegle do ukośnych rowków. Lamele te mają dużą liczbę krawędzi, co pozwala na bardziej efektywne przenoszenie sił dynamicznych i zapewnia dobrą przyczepność podczas jazdy po linii prostej i w zakrętach na zaśnieżonych drogach.


Dla konstruktorów jedną z zalet tej konstrukcji było to, że pozwoliła ona na stworzenie jeszcze większych kieszeni śniegowych w bieżniku. Wypełniają się one śniegiem i zapewniają jeszcze lepszą przyczepność. Najlepszą przyczepność na śniegu zapewnia nie przyczepność pomiędzy powierzchnią styku opony z nawierzchnią, ale przyczepność pomiędzy śniegiem a śniegiem. Śnieg dostaje się do rowków bieżnika, gdzie jest ubijany. Ubita warstwa śniegu w oponie łączy się ze śniegiem na drodze. Im lepiej rowki bieżnika zatrzymują ubity śnieg, tym lepsza jest przyczepność. Właśnie w tym celu Continental zastosował technologię SnowCurve+. Opony z tą technologią posiadają specjalną strukturę ścian rowków, które łączą się z ubitym śniegiem w ponad 1000 punktów bieżnika. Zapewnia to większą przyczepność i lepsze przenoszenie sił hamowania – szczególnie podczas pokonywania zakrętów.


Aby jeszcze bardziej skrócić drogę hamowania na śliskich, zimowych drogach, Continental zwiększył liczbę bloków bieżnika w strefie kontaktu opony WinterContact™ TS 870 aż o dziesięć procent. Krawędzie i lamele w tych blokach działają podobnie jak wycieraczki, szybko rozpraszając topniejący śnieg i zapewniając dobrą przyczepność na oblodzonych nawierzchniach.


W oponie WinterContact™ TS 870 zastosowano wzór bieżnika w kształcie litery V, który został już przyjęty przez wielu producentów opon. Jedną z uderzających innowacji jest jednak to, że główne rowki w kształcie litery V zmierzają w kierunku falistego rowka centralnego biegnącego wokół opony, co sprawia, że nowa opona Continental ma zupełnie inny wygląd niż większość jego konkurentów. Ale to nie wszystko. Dzięki połączeniu rowków Hydro Grooves i rowka centralnego, konstruktorzy osiągnęli jeszcze szybsze wypieranie wody podczas jazdy w deszczu. Zapewnia to jeszcze skuteczniejszą ochronę przed aquaplaningiem i dalszą poprawę skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni. Kolejnym czynnikiem, który pomaga w uzyskaniu krótkiej drogi hamowania, jest nowo opracowana mieszanka bieżnika, która podobnie jak w poprzednim modelu nosi nazwę Cool Chili. Mieszanka ta, składająca się ze specjalnych żywic, zapewnia lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni.


Tajemnica lepszych właściwości ekologicznych opony tkwi przede wszystkim w mieszance polimerowej. Zoptymalizowana gęstość wiązań krzyżowych zapewnia większą elastyczność, poprawiając jakość kontaktu opony z nawierzchnią. Zmniejsza to ścieranie się opony i zwiększa osiągany przebieg. Jednocześnie mieszanka Cool Chili zmniejsza opór toczenia, co obniża zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2. Opona WinterContact™ TS 870 została opracowana dla takich modeli jak VW up!, VW Golf i Citroën C4 czy BMW serii 1 i serii 3. Gama produktów obejmuje początkowo 19 rozmiarów na felgi od 14 do 17 cali, o profilu od 45 do 65 i szerokości od 175 do 225 mm – niektóre z nich posiadają rant ochronny felgi i/lub oznaczenie XL, wskazujące na większą nośność. W 2022 roku Continental doda do oferty kolejne 45 rozmiarów. Opony te są dopuszczone do jazdy z prędkością do 240 km/h.


Opona WinterContact™ TS 870 została opracowana dla takich modeli jak VW up!, VW Golf i Citroën C4 czy BMW serii 1 i serii 3. Gama produktów obejmuje początkowo 19 rozmiarów na felgi od 14 do 17 cali, o profilu od 45 do 65 i szerokości od 175 do 225 mm – niektóre z nich posiadają rant ochronny felgi i/lub oznaczenie XL, wskazujące na większą nośność. W 2022 roku Continental doda do oferty kolejne 45 rozmiarów. Opony te są dopuszczone do jazdy z prędkością do 240 km/h.


W mediach pojawiają się już pierwsze niezależne testy opon, w których nowe produkty Continental zdobywają wysokie noty. Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport opublikował wyniki testu opon zimowych – the Winter Tire Test 2021, w którym WinterContact™ TS 870 osiągnęły całościową ocenę „bardzo dobrą”. Ponadto, brytyjski „Tyre Reviews” ogłosił, że zwycięzcą tegorocznego testu opon zimowych jest WinterContact™ TS 870.


Continental pierwotnie zamierzał wprowadzić dwie nowe opony zimowe na rynek osobno. Premiera WinterContact™ TS 870 była zapowiadana na ubiegły rok, ale została przesunięta z powodu pandemii COVID-19.



WinterContact™ TS 870 P



Continental wprowadza także oponę WinterContact™ TS 870 P, jako następczynię modelu TS 850 P. Podobnie jak w przypadku mniejszej siostry, w WinterContact™ TS 870 P Continental również zastosował ulepszoną mieszankę Cool Chili i wykorzystał rowki Hydro Grooves. Aby zapewnić większe bezpieczeństwo kierowcom, którzy używają szerszych opon, konstruktorzy odeszli od konwencjonalnego bieżnika w kształcie litery V. Zamiast tego, w oponie WinterContact™ TS 870 P, Continental zdecydował się na sztywniejszą konstrukcję z czterema dużymi obwodowymi rowkami biegnącymi pomiędzy rzędami klocków bieżnika. Ta innowacyjna struktura bieżnika, która bardzo różni się od poprzedniej, oferuje szereg korzyści – szczególnie na mokrej nawierzchni. Bardzo szybko wypiera ona wodę z powierzchni styku opony z podłożem, co przekłada się na lepsze prowadzenie, krótszą drogę hamowania i skuteczną ochronę przed aquaplaningiem.
W porównaniu ze sprawdzonym poprzednikiem, konstruktorzy opony uzyskali czteroprocentową poprawę w hamowaniu na mokrej nawierzchni i ośmioprocentową poprawę w zakresie aquaplaningu – bez pogorszenia jej osiągów w innych aspektach. Na szczególną uwagę zasługuje pięcioprocentowa poprawa hamowania na lodzie, sześcioprocentowa poprawa prowadzenia na suchej nawierzchni i sześcioprocentowa poprawa prowadzenia na śniegu. Nowa zimowa opona Continental ma również osiągnięcia ekologiczne – dwuprocentowa redukcja oporu toczenia idzie w parze z 16-procentowym wzrostem przebiegu.


Gama produktów obejmuje początkowo 52 rozmiary do samochodów osobowych i SUV-ów na felgi od 16 do 21 cali, o profilach od 35 do 65 i szerokości od 205 do 255 mm – wiele z nich z rantem ochronnym dla felgi i/lub oznaczeniem XL wskazującym na większą nośność. Opony mają homologację na prędkość do 270 km/h. To sprawia, że WinterContact™ TS 870 P jest idealnym rozwiązaniem przy montażu nowych opon w samochodach klasy wyższej, SUV-ach i pojazdach sportowych. Dzięki sztywnej konstrukcji jest ona również doskonałym wyborem dla cięższych modeli z napędem elektrycznym.

Kontakt
Ewa Ostapczuk

PR & Marketing Communications Manager
Continental Opony Polska Sp. z o.o.

ul. Żwirki i Wigury 16C
02-092 Warszawa