Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image

Dla mediów

Nico Rosberg nowym ambasadorem marki Continental

20/05/2021
Nico Rosberg nowym ambasadorem marki Continental


  • Mistrz świata Formuły 1 został ambasadorem marki Continental
  • Producent opon zaangażowany jest w kształtowanie bezpieczeństwa, najwyższych osiągów i zrównoważonego rozwoju
  • Continental i Nico Rosberg wspierają serię wyścigów Extreme E


Dwie znakomite marki ze świata mobilności łączą siły w ramach nowego partnerstwa: mistrz świata Formuły 1 z 2016 roku i przedsiębiorca działający na rzecz zrównoważonego rozwoju – Nico Rosberg – podpisał kontrakt jako nowy ambasador marki Continental. – Nico Rosberg i Continental doskonale do siebie pasują – mówi Philipp von Hirschheydt, Head of Business Unit Replacement Tires EMEA. – Nico Rosberg odniósł ogromny sukces w sportach motorowych, uosabia osiągi na najwyższym poziomie i wykazuje się wieloaspektowym zaangażowaniem w ochronę środowiska. Tymczasem Continental – jako wiodący projektant i producent opon klasy premium – jest wzorem maksymalnego bezpieczeństwa i najwyższych osiągów w każdej sytuacji na drodze. Jednocześnie realizujemy bardzo rygorystyczną strategię zrównoważonego rozwoju. Oprócz tego, że jesteśmy liderem w opracowywaniu przyjaznych dla środowiska rozwiązań technologicznych, postawiliśmy sobie również niezwykle wymagające cele, jeśli chodzi o neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla oraz zrównoważone praktyki biznesowe w całym łańcuchu wartości. Nico Rosberg wyjaśnia – Jestem dumny, że mogę pracować z partnerami, którzy stawiają w centrum swoich działań zrównoważony rozwój, technologię i bezpieczeństwo. Podobnie jak ja, Continental mocno angażuje się w tworzenie zrównoważonej mobilności. W tej kwestii rozwój i innowacje w sektorze oponiarskim mają fundamentalne znaczenie. Widzę te wspólne wartości jako podstawę naszej współpracy.


Przykładem udanej współpracy obu partnerów był pierwszy weekend kwietnia tego roku: na pustyni w Arabii Saudyjskiej, w zawodach inaugurujących nową serię wyścigów Extreme E, zwyciężył zespół Rosberg Xtreme Racing poruszający się na oponach dostarczonych przez Continental, partnera założycielskiego Extreme E. Ta seria wyścigów off-road odbywa się w różnych zakątkach globu, w specjalnie zaprojektowanych samochodach elektrycznych. Extreme E koncentruje się na zrównoważonym rozwoju, a jego celem jest zwrócenie uwagi na skutki zmian klimatycznych i walka z nimi poprzez promowanie projektów ochrony klimatu. Nico Rosberg ze swoim zespołem wyścigowym Rosberg X Racing, oraz Continental, jako partner założycielski serii i producent opon terenowych używanych przez wszystkie zespoły, wspólnie wspierają Extreme E.


Nico Rosberg: mistrz świata, przedsiębiorca działający na rzecz zrównoważonego rozwoju – teraz również partner Continental



Nico Rosberg jest jedną z najbardziej znanych postaci w międzynarodowym sporcie motorowym. 35-latek osiągnął szczyt kariery wyścigowej, zdobywając tytuł mistrza świata Formuły 1 w 2016 roku. Następnie przeszedł na sportową emeryturę i od tego czasu skoncentrował się na działaniach na rzecz klimatu. Promuje na przykład wykorzystywanie ekologicznych rozwiązań i technologii w zakresie mobilności. Jako inwestor wspiera wiele zrównoważonych startupów, które opracowują i dostarczają innowacyjne produkty i usługi. Za swoje zaangażowanie otrzymał już kilka nagród, w tym European Cultural Award w dziedzinie ochrony środowiska i klimatu. W ostatnich latach Rosberg wykorzystywał również Światowe Forum Ekonomiczne w Davos jako platformę do przedstawiania argumentów przemawiających za alternatywnymi rozwiązaniami w zakresie mobilności. Poprzez swoje zaangażowanie w Extreme E, będąc założycielem i dyrektorem generalnym zespołu Rosberg X Racing, Nico Rosberg udowadnia, jak poważnie osobiście traktuje ideę zrównoważonego motorsportu. – Extreme E odbywa się w miejscach, gdzie konsekwencje zmian klimatycznych są już wyraźnie widoczne. Seria nawiązała współpracę z wieloma międzynarodowymi i lokalnymi partnerami, aby podjąć konkretne działania mające na celu poprawę tej sytuacji. Tworzymy widoczną platformę dla tej kwestii, a jednocześnie podsycamy entuzjazm wokół elektrycznej mobilności i ekologicznych innowacji – wyjaśnia Rosberg.


To zaangażowanie w konkretne działania promujące zrównoważoną mobilność jest ważnym aspektem, który łączy Nico Rosberga i Continental w nowym partnerstwie. Continental przeznacza znaczne inwestycje na prace badawczo-rozwojowe, których celem jest uczynienie produkcji wszystkich opon całkowicie neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla najpóźniej do 2040 roku. Dział firmy odpowiedzialny za produkcję opon już obecnie jest liderem w branży pod względem efektywnego wykorzystania zasobów i dąży do zmniejszenia zużycia wody i energii w procesie produkcji o kolejne 20 procent do roku 2030.

Kontakt
Ewa Ostapczuk

PR & Marketing Communications Manager
Continental Opony Polska Sp. z o.o.

ul. Żwirki i Wigury 16C
02-092 Warszawa