Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image

Dla mediów

Elektryczna mobilność i opony: Biała księga Continental zawiera informacje na temat technologii opon dla pojazdów elektrycznych

24/11/2021
Elektryczna mobilność i opony: Biała księga Continental


  • Mobilność elektryczna prowadzi do przesunięcia punktu ciężkości w rozwoju opon: opór toczenia, nośność i poziom hałasu są coraz bardziej w centrum uwagi
  • Kompleksowy pakiet informacji od Continental oferuje wgląd w rozwój opon dla alternatywnych systemów napędowych
  • Nowa biała księga opisuje pierwsze projekty pilotażowe i rzeczywiste doświadczenia


Zarówno producenci, dostawcy pojazdów, jak i cała branża motoryzacyjna, pracują nad tym, aby mobilność i łańcuch wartości stały się w przyszłości bardziej zrównoważone. Pojazdy elektryczne są kluczem do bardziej ekologicznej, przyszłościowej mobilności. Firma Continental koncentrując się nad stworzeniem odpowiednich opon do alternatywnych systemów napędowych, już w 2011 r. zaprezentowała na targach IAA Commercial Vehicle Show oponę Conti.eContact, dostosowaną do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Obecnie, Continental wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w projektowaniu opon, dąży do dostosowania całej swojej oferty do specyficznych wymagań alternatywnych systemów napędowych. Nowa, biała księga „Elektromobilność i opony” (ang. "Electric Mobility and Tires") stanowi obszerne wprowadzenie do tematu projektowania opon do pojazdów elektrycznych. Znajdziemy w niej rozdziały poświęcone trendom mobilności elektrycznej, oponom do pojazdów elektrycznych, a także projektom pilotażowym i współpracy firmy z innymi dostawcami.


Te same, ale inne: opony do pojazdów elektrycznych



"Opony do pojazdów elektrycznych i pojazdów o napędzie konwencjonalnym są zasadniczo takie same. Jednak elektryfikacja znacząco zmienia warunki, w jakich muszą pracować opony" - mówi Annika Lorenz, szefowa działu Fleet Solutions Germany w Continental. Na świecie jeździ już 10 milionów samochodów elektrycznych. Jednak jeszcze przez jakiś czas, większość pojazdów, które poruszają się na naszych drogach, będą autami napędzanymi silnikami spalinowymi. Pojazdy elektryczne stanowią prawie 4% niemieckiego rynku, ale jest to karkołomne wobec około 96% udziału, jaki mają pojazdy benzynowe i wysokoprężne. "Zauważamy trend, że zwłaszcza w branży flotowej nacisk na pojazdy elektryczne jest coraz większy" - dodaje Lorenz.


W przypadku opon do wysokowydajnych pojazdów elektrycznych obowiązuje zasadniczo ta sama zasada, co w przypadku niskoemisyjnych pojazdów z silnikami spalinowymi – chodzi o niższe zużycie energii, niezależnie od rodzaju napędu. Biorąc pod uwagę samochody elektryczne, wyższa nośność, zoptymalizowany opór toczenia i niski poziom hałasu są szczególnie istotnymi kryteriami przy projektowaniu opon. Wymagania dla pojazdów użytkowych są jeszcze bardziej rygorystyczne, głównie w wyniku unijnej Dyrektywy w sprawie czystych pojazdów oraz narzędzia VECTO, które ma na celu zmniejszenie emisji CO2.


Sprzeczne cele i zmiana punktu ciężkości



Mobilność elektryczna zmienia kierunek rozwoju opon. Wyzwanie polega na znalezieniu optymalnego połączenia różnych wymagań, tj. konieczności jednoczesnego osiągnięcia wysokich standardów bezpieczeństwa, prowadzenia i komfortu. Pojazdy elektryczne są cięższe niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, co oznacza, że opony muszą być zaprojektowane tak, aby przenosić większe obciążenia. Aby spełnić wszystkie te wymagania, zarówno konstrukcja opony, jak i mieszanka gumowa są wciąż udoskonalane. Wynikają z tego pewne sprzeczne cele, które muszą zostać rozwiązane na wysokim poziomie – chodzi o opór toczenia, hałas opony i jej żywotność. Nowe koncepcje i produkty firmy Continental, takie jak cyfrowe rozwiązania oferowane dla pojazdów użytkowych, wskazują drogę do konserwacji predykcyjnej i pokazują potencjał nowych materiałów, dzięki którym użytkowanie pojazdów jest wydajne, bezpieczne i zrównoważone.


Cenne doświadczenia: Extreme E, MOIA i Futuricum



Continental wykorzystuje swoją wiedzę zdobytą dzięki licznym współpracom i partnerstwom na rzecz rozwoju opon nowej generacji, na przykład z Extreme E, MOIA czy Futuricum. Inżynierowie z Continental, zarówno po stronie samochodów osobowych, jak i pojazdów użytkowych, połączyli siły z producentami i klientami, aby pracować nad nowymi koncepcjami i badać, które rozwiązania najlepiej sprawdzają się w praktyce. Biała księga wykorzystuje osiem przykładów, aby zilustrować różne aspekty będące w czołówce rozwoju w segmentach samochodów elektrycznych, ciężarówek i autobusów. Biała księga oferuje kompleksowy pakiet materiałów, aby dać czytelnikowi solidne zrozumienie tematu i ogólnego kontekstu.


Biała księga Continental „Elektromobilność i opony” w wersji angielskiej jest dostępna pod linkiem.

Kontakt
Ewa Ostapczuk

PR & Marketing Communications Manager
Continental Opony Polska Sp. z o.o.

ul. Żwirki i Wigury 16C
02-092 Warszawa