Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image

Dla mediów

Continental wprowadza trójwymiarowy wyświetlacz do samochodów

19/03/2020
  • Pierwszy wyświetlacz 3D działający bez specjalnych okularów znajdzie się w samochodzie Hyundai Genesis GV80
  • Continental wykorzystuje kamerę wewnątrz auta do wykrywania, gdzie patrzy kierowca
  • Komputer o wysokiej wydajności – Cross Domain Hub – usuwa granice pomiędzy różnymi ekranami w pojeździe
  • Następna generacja wyświetlaczy 3D jest już w trakcie opracowywania

Producent opon klasy premium i firma technologiczna Continental wprowadza na rynek wyświetlacz z technologią autostereoskopowego 3D, który znajdzie się w topowej wersji wyposażenia samochodu Hyundai Genesis GV80. Dzięki temu rozwiązaniu, na linii wzroku kierowcy prezentowane będą trójwymiarowe wykresy, wskaźniki i obiekty, np. ostrzeżenia o znaku STOP. Aby zobaczyć taki trójwymiarowy sygnał ostrzegawczy, nie są potrzebne żadne specjalne okulary. Zamiast tego Continental wykorzystuje metodę tzw. bariery paralaksy. Polega ona na umieszczeniu przed ekranem specjalnej przesłony, w której znajdują się skośne szczeliny, przez które przekazywany jest obraz dla prawego oraz dla lewego oka osobno. W efekcie dwa różne, lekko przesunięte względem siebie widoki, docierają do prawego i lewego oka kierowcy, tworząc trójwymiarowy obraz.

Istotną rolę odgrywa tu wewnętrzna kamera firmy Continental, która wykrywa gdzie patrzy kierowca i dostosowuje widok 3D precyzyjnie do pozycji jego głowy. Aby zapobiec zbyt długiemu skupianiu uwagi kierowcy na trójwymiarowym obrazie, kamera bada również koncentrację kierowcy, w celu identyfikacji potencjalnych momentów rozpraszania lub objawów zmęczenia. Dzięki trójwymiarowej wizualizacji przyrządów rozwiązanie Continental zapewnia, że kierowca nie jest przeciążony informacjami dostarczanymi przez zaawansowane systemy wspomagania, konwencjonalne wyświetlacze, usługi komunikacyjne i aplikacje informacyjno-rozrywkowe.

Continental wprowadza na rynek wyświetlacz z technologią autostereoskopowego

Continental wprowadza na rynek wyświetlacz z technologią autostereoskopowego 3D, który znajdzie się w topowej wersji samochodu Hyundai Genesis GV80

„Dzięki naszemu wyświetlaczowi z technologią autostereoskopowego 3D, przenosimy interakcję człowiek-maszyna na zupełnie nowy poziom i kładziemy podwaliny pod intuicyjną komunikację w kokpicie jutra” – powiedział dr Frank Rabe, szef działu Human Machine Interface w Continental. „Aby zapewnić zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu zintegrowaliśmy różne wyświetlacze w konsoli centralnej lub desce rozdzielczej w naszym Cross Domain Hubie”.

Cross Domain Hub usuwa granice między poszczególnymi ekranami i jednostkami kontrolnymi

W przyszłości, w celu zmniejszenia złożoności oraz zaoszczędzenia masy i miejsca, tylko niewielka liczba jednostek sterujących będzie wymagana dla wszystkich urządzeń elektronicznych w samochodzie. Cross Domain Hub firmy Continental to wysokowydajny komputer, który jest niezbędny do działania trójwymiarowego wyświetlacza w modelu Hyundai Genesis GV80.

W następnej generacji rozwiązań Continental wszystkie wyświetlacze w samochodzie będą podłączone do jednej jednostki sterującej. Kierowca będzie mógł rozprowadzać treści na wielu wyświetlaczach, na przykład za pomocą gestów, przeciągając mapy nawigacyjne z wyświetlacza przedniego pasażera na swój własny ekran i rozmieszczać je dokładnie tam, gdzie chce je umieścić. W zautomatyzowanym trybie jazdy wyświetlacze połączą się na całej szerokości kokpitu, wyświetlając funkcje i aplikacje niedostępne w trakcie prowadzenia samochodu.

Wyświetlacz Natural 3D Lightfield umożliwi komfortowe postrzeganie głębi 3D

Efekt 3D bez okularów: Wyświetlacz Natural 3D Lightfield umożliwi komfortowe postrzeganie głębi 3D, jak również tworzenie rozjaśnień i dodawanie innych efektów świetlnych

Wyświetlacz Lightfield: filmy 3D w samochodzie dla każdego pasażera

Aby zapewnić obraz 3D nie tylko kierowcy, lecz także pasażerom, Continental opracowuje obecnie nowy trójwymiarowy wyświetlacz, oparty na innej technologii – Natural 3D Lightfield firmy Leia Inc. z Doliny Krzemowej. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma potrzeby stosowania kamer wykrywających ruch głowy ani okularów 3D. W rezultacie, wyświetlacz 3D nie tylko oszczędza wagę, miejsce i koszty, ale także zapewnia paletę cyfrowych usług dla wszystkich pasażerów w samochodzie – od wideokonferencji i zakupów online po gry i filmy 3D. Zamiast wykorzystywania opisanej powyżej metody bariery paralaksy, system ten opiera się na technologii Diffractive Lightfield Backlighting (DLB™) firmy Leia. Specjalny element optyczny – falowód z siatką dyfrakcyjną i nanostrukturami pod panelem wyświetlacza – tworzy naturalny efekt 3D poprzez zaginanie światła. Continental przygotowuje już tę technologię do zastosowania w samochodach. Produkcja systemu planowana jest od 2022 roku.

Efekt 3D osiągany jest dzięki specjalnej metodzie dyfrakcji światła przez zwykły ekran

Karl Haupt, Dyrektor ds. Zaawansowanych Systemów Wspomagania Kierowcy, Continental AG


Kontakt
Ewa Ostapczuk

PR & Marketing Communications Manager
Continental Opony Polska Sp. z o.o.

ul. Żwirki i Wigury 16C
02-092 Warszawa