Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image

Dla mediów

Continental dostarcza opony oraz zaawansowane systemy łączności i sterowania napędem do nowego samochodu elektrycznego Volkswagen ID.3

24/09/2020

  • Continental opracował wysokowydajny komputer, odpowiadający za zarządzanie różnymi funkcjami i przepływem danych w samochodzie VW ID.3
  • Vitesco Technologies jest wyłącznym dostawcą systemu sterowania napędem dla platformy MEB firmy Volkswagen
  • Elektryczny Volkswagen ID.3 jest fabrycznie wyposażony w letnie i zimowe opony Continental z technologią ContiSeal™


W związku z rozwojem mobilności, nowoczesnym pojazdom elektrycznym i autonomicznym są stawiane coraz wyższe wymagania dotyczące elektroniki. Auta elektryczne i autonomiczne generują ogromne ilości danych, a nowe koncepcje łączności sprawiają, że współczesne systemy elektroniczne stają się coraz bardziej złożone. Continental, producent opon premium i firma technologiczna, z powodzeniem rozwija i wdraża zaawansowane cyfrowe systemy łączności i sterowania w samochodach elektrycznych.



Innowacyjny komputer na pokładzie VW ID.3, opracowany przez Continental



Nowy elektryczny Volkswagen ID.3 jest wyposażony w dwa wysokowydajne komputery na pokładzie. Jeden z nich, odpowiadający za zarządzanie różnymi funkcjami i przepływem danych w samochodzie, został opracowany przez Continental.    

Continental opracował wysokowydajny komputer, odpowiadający za zarządzanie różnymi funkcjami i przepływem danych w samochodzie VW ID.3


„To dla nas wielkie osiągnięcie, że nasza koncepcja serwera jest obecnie wdrażana do produkcji seryjnej w firmie Volkswagen. Nie chodzi tylko o nową erę rozwoju złożonej architektury elektronicznej, to kamień milowy w cyfrowej transformacji” – mówi Helmut Matschi, szef działu projektowania rozwiązań do wnętrz pojazdów w Continental.


Vitesco Technologies: wysokie kompetencje w zakresie elektroniki i oprogramowania



Vitesco Technologies, oddział firmy Continental i wiodący międzynarodowy dostawca inteligentnych technologii napędowych i rozwiązań elektryfikacyjnych, wspiera rozwój elektromobilności m.in. dostarczając jednostkę sterującą napędem elektrycznym dla nowego modelu auta elektrycznego Volkswagen ID.3.


Vitesco Technologies opracował nowoczesny system sterowania napędem dla nowej modułowej platformy MEB grupy Volkswagen. W samochodzie elektrycznym Volkswagen ID.3 urządzenie to przejmuje szereg kluczowych funkcji w elektrycznym systemie napędowym: aktywuje silnik elektryczny, koordynuje wszystkie polecenia inicjowane przez pedał gazu, a także odgrywa integralną rolę w ładowaniu i zarządzaniu energią, jak również w zarządzaniu systemem elektrycznym wysokiego napięcia. Element ten działa również jako interfejs do innych jednostek sterujących wewnątrz pojazdu. Urządzenie umożliwia również łączność z otoczeniem samochodu w celu zapewnienia aktualizacji oprogramowania i ulepszeń funkcjonalnych w dowolnym momencie. W związku z tym, podczas opracowywania nowego elementu pojazdu elektrycznego, inżynierowie Vitesco Technologies zwrócili uwagę nie tylko na bezpieczeństwo funkcjonalne, ale także cybernetyczne.
  

Vitesco Technologies

Vitesco Technologies opracował nowoczesny system sterowania napędem elektrycznym dla nowej modułowej platformy MEB grupy Volkswagen, który m.in. umożliwia łączność z otoczeniem samochodu w celu zapewnienia aktualizacji oprogramowania i ulepszeń funkcjonalnych w dowolnym momencie


Opracowując nową jednostkę sterującą napędem, firma Vitesco Technologies wykorzystała swoje wieloletnie doświadczenie w dziedzinie elektroniki oraz wysokie kompetencje w zakresie rozwoju oprogramowania. Urządzenie to nie tylko zawiera komponenty programowe opracowane przez Vitesco Technologies, ale także służy jako platforma integracyjna dla części dostarczanych przez Volkswagen i zapewnia bezproblemowe działanie całego systemu. Dzięki ścisłej współpracy pomiędzy zespołami inżynierów Continental i Volkswagen, obie firmy mogły wprowadzić system sterujący napędem do produkcji w ciągu około dwóch lat.


Komponent ten zostanie wprowadzony do produkcji seryjnej w kolejnych pojazdach elektrycznych innych marek grupy Volkswagen, zbudowanych na modułowej platformie MEB.


Continental dostarcza opony na pierwsze wyposażenie dla elektrycznego Volkswagena ID.3



Volkswagen wybrał opony Continental na pierwsze wyposażenie do swojego nowego auta elektrycznego ID.3. Opona letnia Continental EcoContact™ 6 i opona zimowa Continental WinterContact™ TS 850 P zostały specjalnie dostosowane do indywidualnych wymagań modelu ID.3: auto elektryczne musi być wyposażone w opony o niskim oporze toczenia, które pozwolą oszczędzać energię i maksymalnie wydłużyć czas użytkowania pojazdu pomiędzy ładowaniem. Oprócz tego, opony Continental do VW ID.3 zapewnią komfort pasażerom dzięki niskiemu poziomowi hałasu, a ich specjalna konstrukcja ścian bocznych pomaga zminimalizować opór aerodynamiczny pojazdu.

Opona letnia Continental EcoContact™ 6

Opona letnia Continental EcoContact™ 6

Zarówno letnie, jak i zimowe opony na pierwsze wyposażenie do auta elektrycznego VW ID.3 są zaopatrzone w technologię ContiSeal™, która automatycznie uszczelnia przebicia bieżnika opony o średnicy do pięciu milimetrów, eliminując w ten sposób około 90% wszystkich możliwych przebić.

Opona zimowa Continental WinterContact™ TS 850 P

Opona zimowa Continental WinterContact™ TS 850 P

Opony Continental do nowego pojazdu elektrycznego Volkswagena są łatwo rozpoznawalne dzięki oznaczeniu ⊕ („+”) na ścianie bocznej. Znak ten jest dowodem na to, że opony zostały poddane różnym testom i zapewniają najwyższą jakość i osiągi.

Kontakt
Ewa Ostapczuk

PR & Marketing Communications Manager
Continental Opony Polska Sp. z o.o.

ul. Żwirki i Wigury 16C
02-092 Warszawa