Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

Extreme E: CONTINENTAL Z POZYTYWNYMI REZULTATAMI PO PIERWSZYCH ETAPACH WYŚCIGU

 

  • CrossContact Extreme E  - Opony do pojazdów elektrycznych o wysokich osiągach opracowane w ciągu zaledwie jednego roku, wzbudziły podziw w Arabii Saudyjskiej.
  • Continental publikuje krótką, ekskluzywną dokumentację na temat tego partnerstwa.


Ekstremalne przyspieszenia, wysokie prędkości i momenty obrotowe  - pierwszy etap Extreme E w Arabii Saudyjskiej spełnił obietnice złożone organizatorom imprezy i fanom na całym świecie. Continental przedstawia wnioski z analizy dotychczasowych osiągów opon CrossContact Extreme E i publikuje krótką dokumentację na temat współpracy. Ta seria wyścigów jest uważana za największe wyzwanie, jakie kiedykolwiek stanęło przed oponami w sportach motorowych.

Start
 

Aby pobrać film kliknij tutaj.

Catarina Silva, Team Lead Product Management Summer, 4x4 and Van Products

"Opracowanie idealnej opony do konkretnego zastosowania z indywidualnymi wymaganiami zajmuje nam zwykle od dwóch do trzech lat. W przypadku Extreme E mieliśmy do dyspozycji tylko połowę tego czasu. W rzeczywistości pojazd był dostępny tylko jako prototyp, ponieważ wciąż był w fazie rozwoju" - mówi Catarina Silva, Team Lead Product Management Summer, 4x4 and Van Products w Continental Tires.

Elektryczne samochody wyścigowe: ekstremalne obciążenie opon

 

Samochód wyścigowy "ODYSSEY 21" to wyścigowy SUV z napędem elektrycznym, o mocy 550 KM i wadze 1,78 tony, który profesjonalni kierowcy nieustannie doprowadzają do granic możliwości. Oznacza to niespotykane dotąd w wyścigach samochodowych obciążenie opon. "W trakcie prac rozwojowych, oprócz ścisłych ograniczeń czasowych, istniały przede wszystkim trzy główne wyzwania: Waga pojazdu jest wysoka w porównaniu z innymi samochodami wyścigowymi. Pojazd Formuły E waży dla porównania około połowy tego co ODYSSEY 21. Ponadto, moment obrotowy jest wyjątkowo duży, jak to zwykle bywa w przypadku napędów elektrycznych. Połączenie tych dwóch czynników skutkuje ogromnym obciążeniem opon" - wyjaśnia Silva. "Dodatkowo, podczas prac konstrukcyjnych musieliśmy wziąć pod uwagę, że CrossContact Extreme E będzie pracował na różnych nawierzchniach miejsc wyścigów - od specjalnych warunków panujących na pustyni po lasy deszczowe w Amazonii". 

 

Jeśli chodzi o opony, główną różnicą między napędem elektrycznym a konwencjonalnym silnikiem spalinowym jest wydajność energetyczna. Jeśli chodzi o przekształcanie energii silnika w trakcję, wydajność silnika spalinowego jest ograniczona. W teorii, w przypadku silnika elektrycznego nie ma żadnych ograniczeń.

 

Po dokładnych testach, konstruktorzy wybrali na podstawę opony CrossContact SUV i dostosowali ich konstrukcję do wyzwań Extreme E. W tym celu Continental zmodyfikował bieżnik, dostosował mieszankę gumową i wzmocnił jej wytrzymałość. Ponieważ opona musi zapewniać takie same osiągi na wszystkich nawierzchniach w każdych warunkach pogodowych, konstruktorzy intensywnie testowali CrossContact Extreme E na różnych torach testowych i różnorodnych nawierzchniach. "Termin na opracowywanie opony był bardzo napięty. Udało nam się jednak równolegle zakończyć wiele procesów, które normalnie odbywałyby się kolejno po sobie. Cały proces rozwoju był wspaniałym doświadczeniem dla całego zespołu" - mówi Silva. "Przed dostarczeniem opony intensywnie ją testowaliśmy a mimo to, przed pierwszym wyścigiem w całej ekipie panowało duże napięcie. W rezultacie jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągów."

 


Philipp von Hirschheydt, Head of Business Unit Replacement Tires EMEA

Continental i Extreme E mają wspólne wartości również poza torem

Extreme E po raz pierwszy zwrócił się do Continental jesienią 2018 roku w poszukiwaniu doświadczonego producenta opon i partnera strategicznego. Organizatorzy uruchomili program Extreme E również w celu zwiększenia świadomości na temat wpływu zmian klimatycznych wśród fanów sportów motorowych : "Szybko dostrzegliśmy, że wizja organizatorów bardzo dobrze wpisuje się w naszą filozofię korporacyjną" - mówi Philipp von Hirschheydt, Head of Business Unit Replacement Tires EMEA. "Jako firma stawiamy sobie ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, ale nie powinniśmy skupiać się tylko na tym, co robimy sami. Chcemy również pomóc w budowaniu świadomości społeczeństwa na temat tych wyzwań."


To samo dotyczy różnorodności: "Wiele lat temu Continental stworzył liczne projekty i programy, aby zaoferować wszystkim płciom w firmie równe szanse oraz zapewnić im taką samą widoczność w firmie", wyjaśnia von Hirschheydt. "W związku z tym, bardzo ważnym dla nas jest zapewnienie, aby każdTy zespół kierowców Extreme E składał się z jednej kobiety i jednego mężczyzny, z których oboje spędzają równą ilość czasu za kierownicą".


Krótka dokumentacja od Continental:

Continental opublikował film dokumentalny na temat historii partnerstwa. Materiał zdjęciowy może być wykorzystywany lokalnie i bez ograniczeń czasowych jako część reportażu redakcyjnego. Jeśli są Państwo zainteresowani tylko konkretnymi scenami, prosimy o kontakt.


Aby pobrać film kliknij tutaj.