Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image

Dla mediów

108. edycja Wielkiej Pętli rozpocznie się w Bretanii na oponach Continental

25/06/2021

  • Tour de France to 21 etapów walki o żółtą koszulkę lidera
  • Sześć drużyn będzie korzystać z najnowocześniejszej technologii Continental
  • Oficjalne pojazdy organizatora wyścigu wyposażone są w opony Continental PremiumContact 6

3414 kilometrów, 184 kolarzy, 21 etapów i niezliczona liczba kibiców – już 26 czerwca rozpoczyna się międzynarodowe święto kolarstwa, czyli 108. edycja Tour de France. Wyścig dookoła Francji to największe kolarskie wydarzenie, które przyciąga widzów z całego świata. W walce o prestiżową żółtą koszulkę lidera zaważyć mogą sekundy. Peleton, poza przygotowaniem fizycznym, musi posiadać niezawodny sprzęt, któremu może w pełni zaufać, dlatego wiele czołowych zespołów korzysta z wiedzy technologicznej inżynierów Continental.


Na oponach Continetal Competition Pro LTD ścigać się będzie w tym roku sześć drużyn: Ineos Grenadiers, Bahrain Victorious, Movistar, Groupama-FDJ, Intermarche–Wanty–Gobert Materiaux i Arkea-Samsic. Competition Pro LTD zostały opracowane w fabryce Continental w Korbach, w Niemczech, gdzie są produkowane ręcznie. Te zaawansowane technologicznie opony wyścigowe ważą zaledwie 250 gramów. W przeciwieństwie do innych opon rowerowych, są wykonane z powlekanej dętki, której zewnętrzna powierzchnia ma profil drobno żebrowany. Competition Pro LTD wytrzymują ciśnienie wewnętrzne aż do 15 barów. Mocno napompowane opony mają mniejszy opór toczenia, co jest szczególnie ważne dla kolarzy pokonujących długie etapy i ekstremalne podjazdy.

108. edycja Wielkiej Pętli rozpocznie się w Bretanii na oponach Continental


Szytki przyklejone są bezpośrednio do obręczy koła, co sprawia, że nie rozszczelnią się nawet w przypadku utraty ciśnienia. Jednak najbardziej charakterystyczną cechą opony Competition Pro LTD jest jej zoptymalizowana pod kątem oporów toczenia, niezwykle wąska powierzchnia styku, która jest w stanie bezpiecznie przenieść na drogę siłę kierowania i hamowania podczas zjazdów, gdzie osiągana jest prędkość nawet do 100 km/h. Od czasu pierwszego na świecie etapowego wyścigu szosowego doszło do ogromnego rozwoju technologii opon. Wpłynął on m.in. na zwiększenie średniej prędkości kolarzy z 25 km/h do 40 km/h i to mimo coraz trudniejszego profilu trasy.


Grupa Continental jest również głównym partnerem Tour de France. Podobnie jak w poprzednich latach, oficjalne pojazdy organizatora A.S.O. (Amaury Sport Organization) będą przemierzać etapy wyścigu na oponach Continental. Ponownie zastosowano sprawdzoną oponę PremiumContact 6, dedykowaną do pojazdów klasy średniej i premium, dopuszczoną do jazdy z prędkością do 300 km/h. Cechy produktu łączą w sobie właściwości opon do sedanów z oponami do samochodów sportowych. Wspólnym ich mianownikiem jest komfort, precyzyjna reakcja na ruchy kierownicy, bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa oraz właściwości ekologiczne. Oznacza to, że opona PremiumContact 6 spełnia wymagania eskorty, zarówno podczas jazdy z ogromną prędkością na zalanych deszczem, krętych trasach zjazdowych, jak i na długich, płaskich odcinkach, czy w upale na górskich szczytach. Wszystkie opony samochodowe są produkowane lokalnie we francuskiej fabryce Continental w Sarreguemines.


Kolarze walkę o żółtą koszulkę lidera rozpoczną 26 czerwca w Breście, by po 21 ciężkich etapach przywieźć ją do mety w Paryżu. Do przejechania będzie około 3414 kilometrów, w tym 8 etapów płaskich, 5 górzystych, 6 górskich oraz dwie czasówki. Kibice debatują już, kto w tym roku stanie na podium wyścigu i czy Słoweniec Tadej Pogacar, najmłodszy zwycięzca w historii Tour de France, będzie w stanie obronić swój tytuł sprzed roku. Wśród 184 kolarzy na liście startowej znajduje się dwóch Polaków – Michał Kwiatkowski oraz Rafał Majka. To im będziemy szczególnie kibicować!

Kontakt
Ewa Ostapczuk

PR & Marketing Communications Manager
Continental Opony Polska Sp. z o.o.

ul. Żwirki i Wigury 16C
02-092 Warszawa