Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

Ponad 145 lat innowacji i postępu.

Ciągle się rozwijamy

150 lat innowacji i postępu

Historia sukcesu firmy Continental sięga 1871 roku, kiedy to została założona w Hanowerze w Niemczech. Gdziekolwiek ludzie dążą do urzeczywistnienia swoich pomysłów na mobilność, jesteśmy gotowi ich wspierać.

To wspólny wątek biegnący przez wszystkie epoki naszej historii; nasze technologie, systemy i rozwiązania serwisowe sprawiają, że mobilność i transport są bardziej ekologiczne, bezpieczniejsze, wygodniejsze, lepiej spersonalizowane i bardziej opłacalne.

O naszej historii można mówić długo i z pasją, ale poniżej znajdziecie podsumowanie głównych etapów ze 150  lat innowacji i postępu - i kuszące spojrzenie w przyszłość.


Droga do zrównoważonego rozwoju (1991 - obecnie)

Otwarcie w 2018 eksperymentalnego laboratorium „Taraxagum Lab Anklam” na obszarze Meklemburgii-Pomorza Przedniego w Niemczech. Laboratorium prowadzi przełomowe badania nad uprawą i przetwarzaniem rosyjskiej odmiany mniszka lekarskiego jako alternatywnego źródła surowca dla drzewa kauczukowego, co stanowi znaczący krok naprzód w przyjaznej dla środowiska produkcji opon.


Wprowadzenie na rynek w 2013 roku rozwiązania ContiLifeCycle dotyczącego okresu użytkowania opon ciężarowych Continental. Stosując to całkowicie unikalne połączenie recyklingu gumy i bieżnikowania opon do samochodów ciężarowych, Continental opracował trwałe rozwiązanie, które wydłuża żywotność opon przy jednoczesnym znacznym obniżeniu kosztów.

W roku 2007 Continental dokonuje zakupu firmy Siemens VDO Automotive AG i staje się jednym z pięciu największych dostawców branży motoryzacyjnej na świecie. Jednocześnie firma poprawia swoją pozycję na rynkach Europy, Ameryki Północnej i Azji.

Opona ContiSportContact 2 Vmax została zaprezentowany w 2003 roku, pierwsza na świecie opona drogowa dopuszczona do prędkości do 360 km / h. W rezultacie Continental został oficjalnie uznany przez biuro rekordów Guinnessa za producenta najszybszych opon na świecie dopuszczonych do użytku drogowego.

W 1998 roku firma umacnia swoją pozycję globalnego producenta opon, dodając zakłady w Argentynie, Meksyku, Afryce Południowej i na Słowacji.

Biorąc pod uwagę aspekty ekologiczne, w roku 1991 zasiano nowe ziarno. Continental wprowadza na rynek ContiEcoContact, pierwszą na świecie ekologiczną oponę, która dowodzi, że dbałość o środowisko nie musi ustępować miejsca osiągom lub bezpieczeństwu.

Inżynierowie zwrócili szczególną uwagę na obniżenie oporów toczenia i zużycia opon, dzięki czemu opona ContiEcoContact wystarczy na dłużej i pozostawi na asfalcie znacznie mniej gumy (w porównaniu do opon tradycyjnych).

 Kolejną korzyścią dla środowiska - i kieszeni kierowcy - jest to, że poprawia ona efektywność paliwową pojazdu. Dzisiaj ContiEcoContact jest obecnie w piątej generacji i nadal jest oceniana jako najlepsza w swojej klasie według niezależnych testów.


Wyróżniająca cecha: Sztuka reklamowania produktów

Złoty wiek transportu i mobilności dostarczył wspaniałych inspiracji powstającej formie sztuki: reklamom. W archiwach firmy Continental znajduje się oszałamiająca kolekcja kolorowych plakatów odzwierciedlających nie tylko zalety jakościowe naszych produktów, ale także aspiracje naszych klientów.
Niezależnie od tego, czy były nimi osiągi, bezpieczeństwo czy wyłącznie blask podróży do egzotycznych lokalizacji, te kolorowe migawki naszej historii kulturowej nie przestają zadziwiać.

Międzynarodowy rozkwit firmy (1961 – 1990)

Przejęcie w 1987 roku zlokalizowanej w Ameryce Północnej firmy General Tire prowadzi do założenia nowej międzynarodowej spółki zależnej: Continental Tire North America, Inc.

W 1979 roku Continental przejmuje działalność na rynku europejskim firmy Uniroyal, ustanawiając jednocześnie szerszą bazę. Sześć lat później następuje przejęcie działalności austriackiej firmy Semperit.

W roku 1972 następuje prezentacja ważnej innowacji w formie pozbawionej kolców opony zimowej ContiContact. Stanowi ona znaczne podwyższenie bezpieczeństwa na drogach podczas jazdy w trudnych warunkach pogodowych.

Zapotrzebowanie na opony różnych typów i zastosowań rośnie jednocześnie z dynamicznym wzrostem światowej produkcji samochodów. Aby dotrzymać tempa popytowi firma Continental zakłada odrębne centrum testowania. Otwarcie nowoczesnego obiektu pod nazwą Contidrom następuje w 1967 roku.

Wyróżniająca cecha: Pierwszy samochód poruszający się bez kierowcy

W roku 1968, ku uciesze pracy i publiczności na nasz tor w ośrodku testowym Contidrom wyruszył pierwszy, sterowany elektronicznie samochód bez kierowcy. Celem tego wizjonerskiego projektu było określenie możliwości precyzyjnego testowania opon za pomocą metod naukowych w ściśle zaplanowanych warunkach. Ale z drugiej strony inżynierowie firmy Continental wytyczyli drogę dla przyszłych samochodów autonomicznych.

Obecnie Continental nadal pracuje nad nowymi technologiami pozwalającymi na realizację autonomicznej jazdy. Obecnie na zamkniętych torach testowych funkcjonuje CUbE – „Continental Urban Mobility Experience” – pojazd, który można uruchomić z aplikacji na smartfony pozwalający bezpiecznie dowieźć pasażerów do wybranego przez nich miejsca docelowego. W innych obiektach badacze eksplorują potencjał zautomatyzowanej jazdy na autostradach oraz automatycznego prowadzenia samochodu w obrębie garażu. Wyeliminowanie konieczności kierowcy stanowi również inspirację dla wnętrza samochodu: Inżynierowie firmy Continental są w stanie zaaranżować je na coś tak przytulnego i zachęcającego jak pokój dzienny w domu.

Start
 

Sukcesy w wyścigach (1931 – 1960)

W roku 1960 po raz pierwszy Continental rozpoczyna masową produkcję opon radialnych. Firma wprowadza oznaczenie tego typu opon za pomocą litery „R”, co później staje się standardem wśród producentów opon na całym świecie.

W roku 1955 Continental zostaje pierwszym niemieckim przedsiębiorstwem wytwarzającym opony bezdętkowe dla samochodów osobowych, ponadto uwzględniającym wymagania producentów samochodów. Opony te są znacznie lepsze pod względem niezawodności w porównaniu do tradycyjnych opon.

W 1952 roku Continental oferuje pierwsze w Europie opony specjalnie zaprojektowane pod kątem użytkowania zimą i w ujemnych temperaturach - М+S (Mud and Snow).

Dzięki ścisłej współpracy z firmami Daimler-Benz i Porsche Continental w latach 1951-1955 powtarza swoje przedwojenne sukcesy na torze wyścigowym. Kierowcy, tacy jak Stirling Moss, Karl Kling oraz Juan Manuel Fangio wygrywali francuskie, brytyjskie, holenderskie i włoskie Grand Prix startując w samochodach wyposażonych w opony Continental do wysokich prędkości.

Z zakończeniem wojny w 1945 roku brytyjski rząd zezwala na kontynuowanie produkcji w fabrykach firmy w Hanowerze.

W trakcie wojny badacze kontynuują prace nad nowymi konstrukcjami i technologiami. Jednym z rezultatów jest patent na opony bezdętkowe do samochodów, który firma otrzymała w 1943 roku.

W latach 1935-1940 samochody firm Mercedes oraz Auto-Union (obecnie znana pod nazwą Audi) startując na oponach Continental odniosły pasmo imponujących zwycięstw w wyścigach. Cztery zwycięstwa pod rząd w Grand Prix Niemiec, cztery zwycięstwa w północnoafrykańskim wyścigu w Trypolisie, trzy we Włoszech oraz liczne rekordy prędkości pomogły kierowcom wyścigowym Rudolfowi Caraccioli, Berndtowi von Rosemeyerowi i innym w zdobyciu międzynarodowej sławy.

Continental w trakcie II wojny światowej

Po wybuchu II wojny światowej w roku 1939 produkcja opon i gumy jest ściśle regulowana pod kątem zaspokojenia zapotrzebowania wojska na opony dla samochodów ciężarowych i samolotów oraz produkcji odzieży, obuwia i innych zapasów. Podobnie jak wiele innych zakładów przemysłowych w tym czasie również Continental korzysta z zapewnionej przez Trzecią Rzeszę pracy przymusowej. Ten wstydliwy epizod w historii firmy jest godny pożałowania i obecnie jest obiektem śledztwa historycznego, którego rezultaty zostaną opublikowane w roku 2021.

Pionierzy wynalazczości (1901 – 1930)

Na początku XX wieku Continental przechodzi zmianę transformacyjną w kierunku swojego głównego nurtu zainteresowania: opon samochodowych. Firma od samego początku odnosi ogromny sukces w tej dziedzinie - i nie ustaje w wysiłkach w celu jego kontynuowania.

Na początku XX wieku Continental wprowadza transformacyjną zmianę w zakresie produkcji: opon samochodowych. Firma odnosiła ogromne sukces w tych przedsięwzięciach od samego początku - i jak do tej pory to się nie zmieniło.

W roku 1926 do produkcji opon zastosowana zostaje sadza pełniąca rolę wypełniacza proszkowego nadającego oponom odporność na zużycie i starzenie się - a także jej charakterystyczny czarny kolor.

W roku 1921 Continental zostaje pierwszym niemieckim przedsiębiorstwem wprowadzającym na rynek opony z opasaniem drutowym. Opasanie w formie drutów nadaje oponie większą giętkość i stanowi istotne ulepszenie względem wcześniej stosowanych tkanin ze splotem płóciennym.

Działalność firmy nie opiera się tylko na oponach samochodowych. Pionier lotnictwa Louis Blériot w roku 1909 dokonuje wiekopomnego wyczynu w formie pierwszego przelotu nad kanałem La Manche. Skrzydła i kadłub jego samolotu pokrywała tkanina Continental Aeroplan.

Continental wymyślił zdejmowaną felgę do sedanów w 1908 roku, niezwykłą innowację, która pomaga zaoszczędzić czas i wysiłek przy zmianie opony.

W 1904 roku Continental prezentuje pierwszą na świecie oponę samochodową ze wzorem bieżnika.

25 marca 1901 roku pierwszy z samochodów Karla Benza noszący markę Mercedes został wyposażony w opony pneumatyczne Continental. Samochód ten odnosi sensacyjne zwycięstwo w wyścigu Nicea-Salon-Nicea, pokonując odległość 414 kilometrów w 6 godzin, 45 minut i 48 sekund. Ta wygrana okazała się potężną reklamą i przyspieszyła rozwój nowych projektów opon.

Duch optymizmu (1871 - 1900)

Wielki kamień milowy miał miejsce w roku 1892, gdy Continental stał się pierwszą niemiecką firmą produkującą opony pneumatyczne do rowerów.

W roku 1875 na produktach Continental po raz pierwszy pojawia się wizerunek nieokiełznanego konia - ten pomysł wywodzi się z herbu Hanoweru - i zostaje w roku 1882 przyjęty jako znak handlowy firmy.

8 października 1871 w Hanowerze następuje założenie spółki Continental Caoutchouc & Gutta-Percha Company - półtorej dekady przed powstaniem pierwszego automobilu. Produkcję głównego zakładu na ulicy Vahrenwalder stanowią gumowane tkaniny na płaszcze, termosy na gorącą wodę oraz pełne opony dla rowerów i powozów.

Wybór Hanoweru jako miejsca na założenie działalności nie był przypadkowy. Na początku XIX wieku miasto stanowiło aktywny ośrodek przemysłowy pełen zakładów inżynieryjnych, tkackich oraz włókienniczych, a także producentów luksusowej czekolady. Hanower już od 1843 roku był połączony z resztą Niemiec bezpośrednią linią kolejową.


Wyróżniająca cecha: Dlaczego akurat koń? Logo opon Continental wywodzi się z roku 1875

Nieokiełznany koń jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych znaków w branży motoryzacyjnej. Symbolizuje on siłę, zwinność oraz wytrzymałość. Znak na przestrzeni lat przyjmował wiele form. Ale w jaki sposób i dlaczego stał się synonimem opon Continental?

Pierwsze pojawienie się konia zawdzięcza się weterynarzowi o nazwisku Hartmann, który wynalazł nakładki na kopyta z miękkiej gumy mające na celu zapobieganie ślizganiu się koni na oblodzonym podłożu. Otrzymał on i zachował patent, natomiast firma Continental była odpowiedzialna za produkcję i dystrybucję jego rozwiązania. Każdy zestaw nakładek nosił wizerunek wierzgającego konia stojącego na tylnych nogach.

Jednakże szersze znaczenie konia wywodzi się z korzeni firmy w mieście Hanower: rasowy koń wyścigowy o tej nazwie jest tradycyjnym symbolem całego regionu. Po raz pierwszy pojawił się w herbie książąt Brunszwik-Lüneburg w XIV wieku i jest do dzisiaj używany w niemieckim landzie Dolnej Saksonii.

Spojrzenie w przyszłość

Kontynuując naszą długą historię innowacyjności Continental pracuje nad dwoma całkowicie nowymi koncepcjami technologii opon, które w przyszłości doprowadzą do jeszcze wyższego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy. Dwa systemy – ContiSense oraz ContiAdapt – umożliwiają ciągłe monitorowanie stanu opony, a ponadto oferują możliwość natychmiastowego dostosowania charakterystyki opony do przeważających warunków na jezdni. Technologie te zadebiutowały w 2017 roku na pokazach Frankfurt Motor Show.

Technologia ContiSense jest oparta na opracowaniu mieszanek gumy przewodzących prąd elektryczny, które umożliwiają przesyłanie sygnałów elektrycznych z czujnika w oponie do odbiornika w samochodzie. ContiAdapt z kolei łączy wbudowane w koło mikrokompresory i umożliwia dostosowanie ciśnienia w oponach z oponą o zmiennej szerokości. Dzięki takiej budowie system będzie w stanie zmieniać pole powierzchni styku opony z podłożem, co przy różnych warunkach na drodze jest czynnikiem decydującym o bezpieczeństwie jak i komforcie.

Obie technologie, zarówno ContiSense jak i ContiAdapt zostały zastosowane w koncepcyjnej oponie, która umożliwia pełne wykorzystanie zalet obu tych systemów. Konstrukcja opony obejmuje trzy odrębne obszary bieżnika służące do jazdy na mokrej, śliskiej lub suchej nawierzchni. W zależności od ciśnienia w oponie i szerokości obręczy aktywowane są różne strefy bieżnika, dzięki czemu koncepcyjna opona przyjmuje pożądany dla każdego przypadku kształt. Dzięki temu charakterystyka opony może dopasować się do przeważających warunków na drodze lub upodobań kierowcy.

W firmie Continental wierzymy, że obydwie te koncepcje technologiczne stanowią obiecujące rozwiązanie dla mobilności przyszłości, w której opony dostosowują się do wymagań stawianych przez jazdę autonomiczną i mobilność elektryczną.

Oferta opon letnich

Znajdź opony do Twojego samochodu

Najszybsza droga do idealnej opony.