Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

Ponad 145 lat innowacji i postępu.
Ciągle idziemy
do przodu

Ponad 145 lat innowacji i postępu

Firma Continental może pochwalić się historią, która sięga roku 1871, w którym firma została założona w Hanowerze. Gdy nasi pracownicy dążą do przełożenia swoich pomysłów o mobilności na rzeczywistość, otrzymują wsparcie ze strony firmy.

Jest to powszechne postępowanie w każdym etapie naszej historii: nasze technologie, systemy i rozwiązania serwisowe sprawiają, że mobilność i transport są bardziej ekologiczne, bezpieczniejsze, wygodniejsze, lepiej spersonalizowane i bardziej opłacalne.

O naszej historii można mówić długo i z pasją, ale poniżej znajdziecie podsumowanie głównych etapów z ponad 145 lat innowacji i postępu - oraz kuszący rzut oka na przyszłość.

Droga do przyjazności dla środowiska (1991 - czasy obecne)

W roku 2018 otwarte zostaje eksperymentalne laboratorium „Taraxagum Lab Anklam” na obszarze Meklemburgii-Pomorza Przedniego w Niemczech. Laboratorium to zajmuje się przełomowymi badaniami na temat uprawy i przetwarzania rosyjskiego mniszka lekarskiego jako źródła surowców stanowiącego alternatywę dla drzew kauczukowych. Byłby to znaczący krok do przodu w przyjaznej dla środowiska produkcji opon.

Wprowadzenie na rynek w roku 2013 opony ContiLifeCycle, stanowiącej istotne osiągnięcie w zakresie trwałości eksploatacyjnej opon Continental dla samochodów ciężarowych. Wdrożenie całkowicie unikalnego połączenia recyklingu gumy i bieżnikowania opon do samochodów, które pozwala firmie Continental opracować przyjaznego dla środowiska rozwiązania wydłużającego okres eksploatacji opon przy znacznym obniżeniu kosztów.

W roku 2007 Continental dokonuje zakupu firmy Siemens VDO Automotive AG i staje się jednym z pięciu największych dostawców branży motoryzacyjnej na świecie. Jednocześnie firma poprawia swoją pozycję na rynkach Europy, Ameryki Północnej i Azji.

Zaprezentowanie w roku 2003 opony ContiSportContact 2 Vmax, pierwszej na świecie opony do użytku drogowego dopuszczonej do prędkości do 360 km/h. W rezultacie Continental zostanie uznany przez biuro rekordów Guinnessa za najszybsze na świecie dopuszczone do użytku drogowego.

W roku 1998 poprzez rozszerzenie na lokalizacje w Argentynie, Meksyku, RPA i na Słowacji firma umacnia swoją pozycję światowego producenta opon.

Jako uznanie ekologicznego aspektu opon w roku 1991 zasiano nowe ziarno. Continental wprowadza model ContiEcoContact, pierwszą na świecie ekologiczną oponę, która dowodzi, że dbanie o środowisko nie musi oznaczać gorszych osiągów ani bezpieczeństwa.

Inżynierowie zwracają szczególną uwagę na obniżenie oporów toczenia i zużycia opony, dzięki czemu opona ContiEcoContact wystarczy na dłużej i pozostawi na asfalcie znacznie mniej gumy (w porównaniu do opon tradycyjnych).

Kolejną zaletą dla środowiska - i kosztów eksploatacyjnych kierowcy - jest poprawa zużycia paliwa. Obecnie na rynku znajduje się piąta generacja modelu ContiEcoContact, która w niezależnych testach w dalszym ciągu zajmuje czołowe lokaty.

Wyróżniająca cecha: Sztuka reklamowania produktów

Złoty wiek transportu i mobilności dostarczył wspaniałych inspiracji powstającej formie sztuki: reklamom. W archiwach firmy Continental znajduje się oszałamiająca kolekcja kolorowych plakatów odzwierciedlających nie tylko zalety jakościowe naszych produktów, ale także aspiracje naszych klientów.
Niezależnie od tego, czy były nimi osiągi, bezpieczeństwo czy wyłącznie blask podróży do egzotycznych lokalizacji, te kolorowe migawki naszej historii kulturowej nie przestają zadziwiać.

Międzynarodowy rozkwit firmy (1961 – 1990)

Przejęcie w 1987 roku zlokalizowanej w Ameryce Północnej firmy General Tire prowadzi do założenia nowej międzynarodowej spółki zależnej: Continental Tire North America, Inc.

W 1979 roku Continental przejmuje działalność na rynku europejskim firmy Uniroyal, ustanawiając jednocześnie szerszą bazę. Sześć lat później następuje przejęcie działalności austriackiej firmy Semperit.

W roku 1972 następuje zaprezentowanie ogromnej innowacji w formie pozbawionej kolców opony zimowej ContiContact. Stanowi ona znaczne podwyższenie bezpieczeństwa na drogach podczas jazdy przy niekorzystnych warunkach pogodowych.

Zapotrzebowanie na opony różnych typów i zastosowań rośnie jednocześnie z dynamicznym wzrostem światowej produkcji samochodów. Aby dotrzymać tempa popytowi firma Continental zakłada odrębne centrum testowania. Otwarcie nazwanego Contidrom obiektu na krawędzi Lüneburg Heath następuje w 1967 roku.

Wyróżniająca cecha: Pierwszy samochód poruszający się bez kierowcy

W roku 1968, ku uciesze pracy i publiczności na nasz tor w ośrodku testowym Contidrom wyruszył pierwszy, sterowany elektronicznie samochód bez kierowcy. Celem tego wizjonerskiego projektu było określenie możliwości precyzyjnego testowania opon za pomocą metod naukowych w ściśle zaplanowanych warunkach. Ale z drugiej strony inżynierowie firmy Continental wytyczyli drogę dla przyszłych samochodów autonomicznych.

Obecnie Continental nadal pracuje nad nowymi technologiami pozwalającymi na realizację autonomicznej jazdy. Obecnie na zamkniętych torach testowych funkcjonuje CUbE – „Continental Urban Mobility Experience” – pojazd, który można uruchomić z aplikacji na smartfony pozwalający bezpiecznie dowieźć pasażerów do wybranego przez nich miejsca docelowego. W innych obiektach badacze eksplorują potencjał zautomatyzowanej jazdy na autostradach oraz automatycznego prowadzenia samochodu w obrębie garażu. Wyeliminowanie konieczności kierowcy stanowi również inspirację dla wnętrza samochodu: Inżynierowie firmy Continental są w stanie zaaranżować je na coś tak przytulnego i zachęcającego jak pokój dzienny w domu.

Start
 

Sukcesy w wyścigach (1931 – 1960)

W roku 1960 po raz pierwszy Continental rozpoczyna masową produkcję opon radialnych. Firma wprowadza oznaczenie tego typu opon za pomocą litery „R”, co później staje się standardem wśród producentów opon na całym świecie.

W roku 1955 Continental zostaje pierwszym niemieckim przedsiębiorstwem wytwarzającym opony bezdętkowe dla samochodów osobowych, ponadto uwzględniającym wymagania producentów samochodów. Opony te są znacznie lepsze pod względem niezawodności w porównaniu do tradycyjnych opon.

W 1952 roku Continental oferuje pierwsze w Europie opony specjalnie zaprojektowane pod kątem użytkowania zimą i w ujemnych temperaturach - М+S (Mud and Snow).

Dzięki ścisłej współpracy z firmami Daimler-Benz i Porsche Continental w latach 1951-1955 powtarza swoje przedwojenne sukcesy na torze wyścigowym. Kierowcy, tacy jak Stirling Moss, Karl Kling oraz Juan Manuel Fangio wygrywali francuskie, brytyjskie, holenderskie i włoskie Grand Prix startując w samochodach wyposażonych w opony Continental do wysokich prędkości.

Z zakończeniem wojny w 1945 roku brytyjski rząd zezwala na kontynuowanie produkcji w fabrykach firmy w Hanowerze.

W trakcie wojny badacze kontynuują prace nad nowymi konstrukcjami i technologiami. Jednym z rezultatów jest patent na opony bezdętkowe do samochodów, który firma otrzymała w 1943 roku.

W latach 1935-1940 samochody firm Mercedes oraz Auto-Union (obecnie znana pod nazwą Audi) startując na oponach Continental odniosły pasmo imponujących zwycięstw w wyścigach. Cztery zwycięstwa pod rząd w Grand Prix Niemiec, cztery zwycięstwa w północnoafrykańskim wyścigu w Trypolisie, trzy we Włoszech oraz liczne rekordy prędkości pomogły kierowcom wyścigowym Rudolfowi Caraccioli, Berndtowi von Rosemeyerowi i innym w zdobyciu międzynarodowej sławy.

Continental w trakcie II wojny światowej

Po wybuchu II wojny światowej w roku 1939 produkcja opon i gumy jest ściśle regulowana pod kątem zaspokojenia zapotrzebowania wojska na opony dla samochodów ciężarowych i samolotów oraz produkcji odzieży, obuwia i innych zapasów. Podobnie jak wiele innych zakładów przemysłowych w tym czasie również Continental korzysta z zapewnionej przez Trzecią Rzeszę pracy przymusowej. Ten wstydliwy epizod w historii firmy jest godny pożałowania i obecnie jest obiektem śledztwa historycznego, którego rezultaty zostaną opublikowane w roku 2021.

Wynalazczy pionierzy (1901 – 1930)

Na początku XX wieku Continental przechodzi zmianę transformacyjną w kierunku swojego głównego nurtu zainteresowania: opon samochodowych. Firma od samego początku odnosi ogromny sukces w tej dziedzinie - i nie ustaje w wysiłkach w celu jego kontynuowania.

W roku 1926 do produkcji opon zastosowana zostaje sadza pełniąca rolę wypełniacza proszkowego nadającego oponom odporność na zużycie i starzenie się - a także jej charakterystyczny kolor.

W roku 1921 Continental zostaje pierwszym niemieckim przedsiębiorstwem wprowadzającym na rynek opony z opasaniem drutowym. Opasanie w formie drutów nadaje oponie większą giętkość i stanowi istotne ulepszenie względem wcześniej stosowanych tkanin ze splotem płóciennym.

Działalność firmy nie opiera się tylko na oponach samochodowych. Pionier lotnictwa Louis Blériot w roku 1909 dokonuje wiekopomnego wyczynu w formie pierwszego przelotu nad kanałem La Manche. Skrzydła i kadłub jego samolotu pokrywała tkanina Continental Aeroplan.

W 1908 roku Continental wynalazł odłączaną obręcz dla sedanów, co stanowiło godną odnotowania innowację skracającą czas i nakład pracy przy wymianie przebitego koła.

W 1904 roku Continental zaprezentował pierwszą na świecie oponę samochodową mającą wzór bieżnika.

25 marca 1901 roku pierwszy z samochodów Karla Benza noszący markę Mercedes został wyposażony w opony pneumatyczne Continental. Samochód ten odnosi sensacyjne zwycięstwo w wyścigu Nicea-Salon-Nicea, pokonując odległość 414 kilometrów w 6 godzin, 45 minut i 48 sekund. Ta wygrana staje się świetnym nośnikiem reklamy i katalizatorem dla opracowywania nowych konstrukcji opon.

Era ducha optymizmu (1871 - 1900)

Wielki kamień milowy miał miejsce w roku 1892, gdy Continental stał się pierwszą niemiecką firmą produkującą opony pneumatyczne dla rowerów.
W roku 1875 na produktach Continental po raz pierwszy pojawia się wizerunek nieokiełznanego konia - ten pomysł wywodzi się z herbu Hanoweru - i zostaje w roku 1882 przyjęty jako znak handlowy firmy.
8 października 1871 w Hanowerze następuje założenie spółki Continental Caoutchouc & Gutta-Percha Company - półtorej dekady przed powstaniem pierwszego automobilu. Produkcję głównego zakładu na ulicy Vahrenwalder stanowią gumowane tkaniny na płaszcze, termosy na gorącą wodę oraz pełne opony dla rowerów i powozów.
Wybór Hanoweru jaki miejsca na założenie działalności nie był przypadkowy. Na początku XIX wieku miasto stanowiło aktywny ośrodek przemysłowy pełen zakładów inżynieryjnych, tkackich oraz włókienniczych, a także producentów luksusowej czekolady. Hanower już od 1843 roku był połączony z resztą Niemiec bezpośrednią linią kolejową.

Wyróżniająca cecha: Dlaczego akurat koń? Logo opon Continental wywodzi się z roku 1875

Nieokiełznany koń jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych znaków w branży motoryzacyjnej. Symbolizuje on siłę, zwinność oraz wytrzymałość. Znak na przestrzeni lat przyjmował wiele form. Ale w jaki sposób i dlaczego stał się synonimem z oponami Continental?

Pierwsze pojawienie się konia zawdzięcza się weterynarzowi o nazwisku Hartmann, który wynalazł nakładki na kopyta z miękkiej gumy mające na celu zapobieganie ślizganiu się koni na oblodzonym podłożu. Otrzymał on i zachował patent, natomiast firma Continental była odpowiedzialna za produkcję i dystrybucję jego rozwiązania. Każdy zestaw nakładek nosił wizerunek wierzgającego konia stojącego na tylnych nogach.

Jednakże szersze znaczenie konia wywodzi się z korzeni firmy w mieście Hanower: rasowy koń wyścigowy o tej nazwie jest tradycyjnym symbolem całego regionu. Po raz pierwszy pojawił się w herbie książąt Brunszwik-Lüneburg w XIV wieku i jest do dzisiaj używany w niemieckim landzie Dolnej Saksonii.

Rzut oka na przyszłość

Kontynuując naszą długą historię innowacyjności Continental pracuje nad dwoma całkowicie nowymi koncepcjami technologii opon, które w przyszłości doprowadzą do jeszcze wyższego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy. Dwa systemy – ContiSense oraz ContiAdapt – umożliwiają ciągłe monitorowanie stanu opony, a ponadto oferują możliwość natychmiastowego dostosowania charakterystyki opony do przeważających warunków na jezdni. Technologie te zadebiutowały w 2017 roku na pokazach Frankfurt Motor Show.

Technologia ContiSense jest oparta na opracowaniu mieszanek gumy przewodzących prąd elektryczny, które umożliwiają przesyłanie sygnałów elektrycznych z czujnika w oponie do odbiornika w samochodzie. ContiAdapt z kolei łączy wbudowane w koło mikrokompresory i umożliwia dostosowanie ciśnienia w oponach z oponą o zmiennej szerokości. Dzięki takiej budowie system będzie w stanie zmieniać pole powierzchni styku opony z podłożem, co przy różnych warunkach na drodze jest czynnikiem decydującym o bezpieczeństwie jak i komforcie.

Obie technologie, zarówno ContiSense jak i ContiAdapt zostały zastosowane w koncepcyjnej oponie, która umożliwia pełne wykorzystanie z zalet obu tych systemów. Konstrukcja opony obejmuje trzy odrębne obszary bieżnika służące do jazdy na mokrej, śliskiej lub suchej nawierzchni. W zależności od ciśnienia w oponie i szerokości obręczy aktywowane są różne strefy bieżnika, dzięki czemu koncepcyjna opona przyjmuje pożądany dla każdego przypadku kształt. Dzięki temu charakterystyka opony może dopasować się do przeważających warunków na drodze lub upodobań kierowcy.

W firmie Continental wierzymy, że obydwie te koncepcje technologiczne stanowią obiecujące rozwiązanie dla mobilności przyszłości, w której opony dostosowują się do wymagań stawianych przez jazdę autonomiczną i mobilność elektryczną.

Oferta Opon

Znajdź opony do Twojego samochodu

Najszybsza droga do idealnej opony.

Używamy plików cookie w celu zapewnienia jak największego komfortu korzystania z naszej witryny internetowej. Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej lub zmienić ustawienia plików cookie w swojej przeglądarce.