Jest duże prawdopodobieństwo, że jeździsz samochodem zawierającym części Continental.
Dzięki zaufaniu, jakim nasze produkty cieszą się wśród producentów z branży motoryzacyjnej w Europie, opony Continental są montowane w co trzecim nowym samochodzie, w ponad 800 modelach. Oznacza to, że jesteśmy najchętniej wybieranym dostawcą przez producentów samochodów, a nasi konkurenci zostają daleko w tyle.
Bez względu na markę Twojego nowego samochodu, niezależnie od tego, czy przesiadasz się z małego samochodu do rodzinnego vana, czy wreszcie odbierasz z salonu swój wymarzony samochód, producenci samochodu wiedzą, że opony Continental to synonim niezawodnego bezpieczeństwa.
Zapewnienie bezpieczeństwa wymaga dużego nakładu pracy: proces od opracowania koncepcji do zamontowania opony w nowym samochodzie, trwa średnio cztery lata.
Zaprojektowana przez Continental opona, jest idealnie dopasowana do danego modelu samochodu, aby zapewnić jak najlepsze osiągi. Opona taka poddawana jest dodatkowo ponad 100 testom wewnętrznym.
Dzięki "szytym na miarę" oponom, nabywcy samochodów mają zagwarantowane bezpieczeństwo, a także mogą się cieszyć nowym samochodem przez długi czas.
Patrząc na nowoczesny samochód, zobaczysz idealnie zintegrowaną koncepcję, w której dużą rolę odgrywają również opony.
Dzięki odpowiednim oponom, możliwe jest przeniesienie na drogę, parametrów samochodu przewidzianych przez projektantów, a wybór opon Continental na pierwsze wyposażenie (original equipment – OE) przez producenta samochodu, świadczy o najlepszej jakości produktu.
Zespoły opracowujące opony stają przed coraz większymi wyzwaniami. Muszą one sprostać wymaganiom stawianym nowym samochodom, szybkiemu rozwojowi technologii oraz wymaganiom zależnym od kraju i producenta.
Ulrich Mertin, Senior Vice President Key Account Management EMEA Business Unit OE PLT Tires w Continental, wyjaśnia znaczenie opracowywania opon OE i wyzwania, jakie się z tym wiążą.
Ujmę to w ten sposób: od czasu, gdy utrzymujemy zapytanie, mamy zazwyczaj od trzech do czterech lat na opracowanie idealnej opony do nowego modelu samochodu. Przy czym na przykład niedawno otrzymaliśmy zapytania dotyczące projektów, które muszą zostać sfinalizowane w ciągu dwóch lat. Dłuższe terminy pozwalają nam spełnić wymagania w stopniu bardziej niż wystarczającym. Jednak w idealnej sytuacji powinniśmy oczywiście być angażowani na etapie prac nad koncepcją nowego samochodu. I choć nie jest to normą, czasami tak faktycznie jest.
Różnią się one w zależności od kraju, a nawet w zależności od producenta. Ogólnie rzecz biorąc, podstawowe wymogi dotyczą przede wszystkim bezpieczeństwa, a także zmniejszenia oporów toczenia, poziomu hałasu wewnątrz samochodu i hałasu zewnętrznego bez uszczerbku dla bezpieczeństwa. Ponadto wymagania zmieniają się wraz z upływem czasu, zwłaszcza w związku z rozwojem nowych technologii. Na przykład jeszcze w latach 80. XX wieku opór toczenia i zużycie paliwa odgrywały stosunkowo podrzędną rolę, co jednak uległo zasadniczej zmianie wraz z nastaniem elektromobilności (i w związku z jej wymaganiami). Podsumowując, obecnie nasza misja polega na przesuwaniu granic we wszystkich kierunkach.
Na koniec procesu opracowywania przeprowadzamy niezliczone testy, najpierw w laboratoriach, a następnie na torze. Zwłaszcza opony OE są poddawane kompleksowym testom. Chcemy przekraczać nasze cele w zakresie parametrów funkcjonalnych, niezależnie od tego, czy chodzi o generowanie hałasu, hamowanie czy opory toczenia. Po testach w warunkach laboratoryjnych następują jazdy testowe w rzeczywistych warunkach na naszych torach testowych. Każdy zespół ma własnych kierowców testowych, którzy wykonują to zadanie, oceniając, czy nowo opracowana opona dobrze sprawdza się również na drodze.
Wybierasz nowy samochód? Liczy się Twój komfort i bezpieczeństwo?
Opony zamontowane na Twoim nowym samochodzie jako pierwsze wyposażenie, zapewniają wysoki komfort jazdy i wpływają na jego wysokie osiągi.
Dzięki idealnie dopracowanym parametrom, opony Continental wspierają systemy bezpieczeństwa Twojego samochodu.