Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

Continental jest partnerem założycielem Extreme E
Zaprojektowane z myślą o

ekstremum

Prowadzenie pojazdów elektrycznych na nowe wyżyny wytrzymałości

Od naszych opon wymagasz najwięcej, dlatego firma Continental podejmuje każde wyzwanie, by osiągać nowe cele w zakresie osiągów i bezpieczeństwa. Teraz gdy zostaliśmy partnerem założycielem Extreme E, pora na nową przygodę. Dołącz do nas w serii wyścigów, która wyrusza na niezbadane terytoria: trasy w najbardziej niegościnnych zakątkach świata, ekologiczne pojazdy terenowe z elektrycznym napędem o wysokiej mocy oraz seria wyścigowa, którą można wygrać tylko dzięki doskonałej koordynacji pomiędzy pojazdem i kierowcą.

Ekstremalne wyścigi w najdalszych zakątkach świata

Extreme E – wyścig

12 zespołów podzielonych na dwie grupy będzie rywalizować w 5 lokalizacjach, a cztery najlepsze zespoły przejdą do fazy pucharowej.

Myślisz, że samochód elektryczny służy tylko do dojazdów do pracy w mieście? Zastanów się raz jeszcze. Nowa seria wyścigowa Extreme E zabierze Cię do najdzikszych i najbardziej dziewiczych regionów na planecie. Sport motorowy nigdy nie był tak elektryzujący jak teraz, gdy zespoły profesjonalnych kierowców rywalizują w ekstremalnych warunkach o najcenniejszą nagrodę.

Biorąc pod uwagę popularność serii Formuła E, której światowa widownia rozrosła się do 330 milionów w ciągu zaledwie czterech sezonów, nadszedł czas na zupełnie nowy rodzaj imprezy wyścigowej. Extreme E sprawdza usportowione SUV-y w najtrudniejszych warunkach, jakie można sobie wyobrazić, w których mogą sobie poradzić tylko najbardziej nieustraszeni kierowcy wspomagani przez starannie zaprojektowane technologie.

Na początku serii wyścigów Extreme E 12 zespołów podzielonych na dwie grupy będzie rywalizować w 5 lokalizacjach, a cztery najlepsze zespoły przejdą do fazy pucharowej. Jako partner założyciel serii firma Continental dostarczy wykonane na zamówienie opony, które zapewnią doskonałą przyczepność do drogi, zarówno w Himalajach, jak i na wybrzeżu Oceanu Indyjskiego, w Arktyce, na pustyni czy w tropikach.

Poznaj Beyond the Extreme

Extreme E zapowiada się na najbardziej ekstremalną formę sportu motorowego, a oficjalnym kierowcą testowym firmy Continental sprawdzającym opony przygotowane na tę imprezę jest szwedzka gwiazda wyścigów Mikaela Åhlin-Kottulinsky. Śledź wydarzenia w naszej serii filmów Beyond the Extreme.

Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja do skrajności

Extreme E – St. Helena

W pełni integralnym elementem serii Extreme E jest RMS St Helena, były królewski statek pocztowy, który przewozi naszych nieustraszonych zawodników do pięciu różnych lokalizacji wyścigów na całym świecie.

W pełni integralnym elementem serii Extreme E jest RMS St Helena, były królewski statek pocztowy, który przewozi naszych nieustraszonych zawodników do pięciu różnych lokalizacji wyścigów na całym świecie.

Statek został przebudowany i zmodernizowany kosztem milionów euro i pełni także funkcję bazy operacyjnej i pływającego boksu dla tej globalnej wyprawy. Wyposażono go w najnowocześniejszy warsztat oraz centralny ośrodek operacyjny, logistyczny, komunikacyjny i kwaterunkowy.

Dokąd zatem doprowadzi nas projekt Extreme E i jakie trudne warunki napotkają kierowcy?

Extreme E – lokalizacja dżungla

Extreme E organizuje wyścig w amazońskich lasach deszczowych, w których panuje tropikalny klimat z wysokimi temperaturami i wilgotnością.

Extreme E organizuje wyścig w amazońskich lasach deszczowych, w których panuje tropikalny klimat z wysokimi temperaturami i wilgotnością. To także jeden z najbardziej spektakularnych ekosystemów na świecie z bardzo różnorodną lokalną florą i fauną. Jak sama nazwa wskazuje opadów deszczu nie zabraknie, a trasa zapowiada się na śliską i niebezpieczną. Opony w pełni elektrycznego SUV-a będą musiały zapewnić równie skuteczne hamowanie na suchej, jak i mokrej nawierzchni oraz pierwszorzędną trakcję w terenie.

Extreme E – lokalizacja pustynia

Seria Extreme E będzie gościła wyścig na suchej podzwrotnikowej granicy Sahary.

Następnie seria Extreme E będzie gościła wyścig na suchej podzwrotnikowej granicy Sahary. Dla tego pustynnego regionu, w którym więcej wody wyparowuje niż jest zastępowane opadami, najbardziej charakterystyczne są trudne warunki, brak wody i surowe krajobrazy. W tym środowisku krytyczne znaczenie ma napęd na cztery koła — podczas gdy po ubitym piachu mogą przejechać zwykłe samochody, wspinanie się na ruchome wydmy wymaga lepszej trakcji i większej mocy na wszystkich czterech kołach.

Extreme E – lokalizacja Arktyka

Extreme E gości jeden ze swoich najbardziej spektakularnych wyścigów w Arktyce.

Arktyka znajduje się na szczycie świata, głęboki ocean pokryty dryfującym lodem, otoczony przez skute lodem kontynenty i archipelagi. W tej budzącej grozę scenerii Extreme E gości jeden ze swoich najbardziej spektakularnych wyścigów. Gdyby ujemne temperatury nie były wystarczająco zniechęcające, ściganie się po lodzie sprawdzi granice umiejętności i wytrzymałości każdego kierowcy. Pojazdy elektryczne muszą zachować przyczepność i trakcję na śliskich nawierzchniach podczas jazdy z maksymalną prędkością, a to oznacza, że będą potrzebowały najlepszej w klasie technologii opon zimowych.

Extreme E – lokalizacja Ocean Indyjski

Extreme E gości wyścig na wyspie na Oceanie Indyjskim w jednym z największych rezerwatów morskich na świecie.

Extreme E gości wyścig na wyspie na Oceanie Indyjskim w jednym z największych rezerwatów morskich na świecie. Przez cały czas kierowcy będą mogli podziwiać zapierający dech w piersiach widok majestatycznego oceanu, ale przede wszystkim będą musieli skupić uwagę na ściganiu się w terenie łączącym piasek z morską wodą. Także w tym przypadku dla elektrycznych SUV-ów liczyć się będzie napęd na cztery koła. Powodem tego będzie wyjątkowa nawierzchnia z piasku, który jest mocno ubity, a jednak znacznie mniej suchy niż na Saharze.

Extreme E – lokalizacja Himalaje

Extreme E zorganizuje jeden ze swoich wyścigów u podnóża Himalajów.

Rozciągające się na terytorium Nepalu, Bhutanu, północnych Indii, południowo-wschodniego Tybetu i północnego Myanmaru Himalaje są najwyższym i najbardziej imponującym łańcuchem górskim na świecie. Extreme E zorganizuje jeden ze swoich wyścigów u podnóża Himalajów, gdzie nierówny teren pokryty kamieniami, ziemią, błotem i żwirem będzie stanowić dla uczestników poważną próbę. Będą oni musieli zaopatrzyć się w opony wytrzymałe i trwałe, ze ścianami bocznymi, które potrafią znieść uderzenia ostrych kamieni i inne niebezpieczeństwa.

 

Najbardziej wytrzymała opona w dziejach

Extreme E – opony Continental

Ekstremalny wyścig wymaga ekstremalnych opon: opon Continental!

Ekstremalny wyścig wymaga ekstremalnych opon

Extreme E to najbardziej ekstremalna seria wyścigowa, jaką świat kiedykolwiek widział. Nowy wyścig organizowany w tak wyjątkowych i trudnych warunkach wymaga nowego rodzaju opony. Jako partner założyciel serii Extreme E dorzucamy swoją cegiełkę, by zapewnić wszystkim uczestnikom możliwie najlepszy sprzęt, który wytrzyma każdą próbę, jakiej zostaną poddani. Firma Continental starannie sprawdziła wymogi tej serii wyścigów i stworzyła oponę o najwyższych osiągach, która w szczególności zaspokaja potrzeby rywalizujących zespołów. Zoptymalizowane pod kątem osiągów opony nie są opracowane tylko pod kątem ekstremalnych warunków, ale także szczególnych wymagań stawianych przez konkurujące ze sobą w pełni elektryczne SUV-y.

Piekący skwar czy przenikliwe zimno; błoto, piasek czy lód — niezależnie od tego, jak ekstremalne są warunki, zawodnicy i ich pojazdy potrzebują niezawodnych opon, które zapewniają przyczepność, trakcję i doskonałe osiągi na każdym etapie wyścigu. Continental CrossContact LX, baza dla nowej opony opracowanej na potrzeby serii Extreme E, jest całoroczną oponą turystyczną o zrównoważonych właściwościach i specjalnie zaprojektowanym bieżniku, który poprawia trakcję i stabilność na praktycznie każdej nawierzchni. Dopracowaliśmy jej mocne strony, aby stworzyć dwie zupełnie nowe opony specjalnie na potrzeby Extreme E. Opony CrossContact Xtreme Winter i CrossContact Xtreme Summer pomogą zawodnikom bezpiecznie dotrzeć do linii mety najbardziej ekstremalnej serii wyścigowej na świecie.

Rajdowa jazda jeszcze nigdy nie była tak pełna napięcia

Extreme E – specyfikacje wyścigowe

Wszyscy uczestnicy serii Extreme E korzystają z takiego samego zestawu standardowego wyposażenia: opon, akumulatorów i modelu pojazdu typu SUV.

Ekstremalnie elektryzująca — elektryczne SUV-y do ekstremalnych wyścigów

Wszyscy uczestnicy serii Extreme E korzystają z takiego samego zestawu standardowego wyposażenia. Tu pojawia się producent pojazdów wyścigowych Spark Racing Technology, który stworzy, zmontuje i dostarczy całkowicie nowego elektrycznego SUV-a dla dzielnych pionierów serii rajdów terenowych.

Kolejnym krytycznym komponentem samochodów Extreme E będzie akumulator. Za ten niezbędny element odpowiada ta sama firma, która kompletowała akumulatory i ogniwa przez pierwsze cztery sezony serii wyścigów ABB FIA Formula E Championship — Williams Advanced Engineering.

Testy prototypów rozpoczną się w lipcu 2019 roku przy znaczącym wkładzie w dziedzinie technologii opon ze strony partnera założyciela, firmy Continental. Każdy zespół otrzyma dwa komplety opon letnich i zimowych, zoptymalizowanych pod kątem każdego możliwego aspektu osiągów i bezpieczeństwa wymaganego przez w pełni elektryczne SUV-y.

Extreme E – samochód wyścigowy

Wszyscy uczestnicy serii Extreme E korzystają z takiego samego modelu typu SUV zbudowanego przez firmę Spark Racing Technology.

Jak zbudować w pełni elektrycznego SUV-a do ekstremalnego ścigania się

Podobnie jak w przypadku tradycyjnych serii wyścigowych firma Spark Racing Technology zaprojektuje i skonstruuje wspólną bazę z części spełniających rygorystyczne wymogi, a następnie przekaże zatwierdzone podwozie każdemu zespołowi. Później każdy uczestnik może na tej platformie testować i zbudować swój własny zespół napędowy i nadwozie.

Do standardowych części przygotowanych przez Spark Racing Technology należą:

  • rama z rur stalowych;
  • zawieszenie i amortyzatory;
  • układy hamulcowy i kierowniczy;
  • strefy zgniotu i klatka bezpieczeństwa.

Obszary nad którymi mogą popracować poszczególne zespoły obejmują silnik i falownik, a także wybrane elementy nadwozia takie jak pokrywa silnika, spojlery progowe, światła oraz zderzaki przedni i tylny.

Akumulatory będą kompatybilne z silnikami zgodnymi ze specyfikacją serii Formuła E i będą generowały moc maksymalną 470 kW (odpowiednik ok. 630 KM). Jednak ten nowy akumulator jest przystosowany specjalnie do wymogów rajdów terenowych i niestraszne mu ekstremalne środowisko, warunki drogowe i teren.


Jak wygrać mistrzostwa Extreme E

Extreme E to wyścigowe mistrzostwa świata, w ramach których zażarcie walczą ze sobą w pełni elektryczne SUV-y w najbardziej ekstremalnych miejscach na świecie.

Format serii Extreme E jest znany fanom sportów motorowych — dwie grupy po sześć zespołów rywalizują ze sobą w dynamicznym turnieju rozgrywanym w systemie każdy z każdym. Cztery najlepsze zespoły przechodzą do fazy pucharowej, w której kierowcy stają do rywalizacji w pojedynkach jeden na jednego o upragnione miejsce w finale.

Etapy terenowe będą miały ok. 6-10 km długości, a kierowcy muszą odnaleźć drogę do kilku wirtualnych bramek. Każda trasa będzie składała się z pięciu lub sześciu bramek rozmieszczonych w terenie i na otwartej przestrzeni.

Extreme E – zasady wyścigu

W serii Extreme E dwie grupy po sześć zespołów rywalizują ze sobą w dynamicznym turnieju rozgrywanym w systemie każdy z każdym.

Co dzieje się teraz:


Poznaj Extreme E

Beyond the extreme

Obejrzyj serię krótkich filmików z udziałem profesjonalnego kierowcy wyścigowego Mikaeli Åhlin-Kottulinsky, która pokazuje kulisy tej rewolucyjnej serii wyścigowej.

Czytaj więcej

Quickly X-plained

Za kulisami Extreme E, nowej serii wyścigów przesuwającej granice eMobilności.

Czytaj więcej

Używamy plików cookie w celu zapewnienia jak największego komfortu korzystania z naszej witryny internetowej. Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej lub zmienić ustawienia plików cookie w swojej przeglądarce.