Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image1_lg

Why Continental

Instrukcja bezpiecznego montażu opon

Dla opon osobowych i dostawczych

Instrukcja bezpiecznego montażu opon jest obowiązująca dla wszystkich marek koncernu Continental oraz nie jest stworzona celem szkolenia z procedury montażu opon. Zadanie to proszę pozostawić wykwalifikowanym specjalistom.

Tire Mounting Safety Instruction - exclamation mark

UWAGA!

Montaż opon na feldze może być niebezpieczny.

Montaż opon powinien być wykonany przez wykwalifikowanego pracownika.

Nigdy nie dokonuj montażu opony bez odpowiedniego szkolenia, narzędzi i sprzętu. Montaż opon przy użyciu nieprawidłowego, czy niesprawnego sprzętu może prowadzić do rozerwania opony powodując również poważne obrażenia ciała a nawet śmierć.

Zawsze postępuj zgodnie z poleceniami producenta zamieszczonymi w instrukcji, na urządzeniu, wymienionymi na stronie www czy umieszczonymi na oponie.

Nigdy nie pompuj niezabezpieczonej opony. Nigdy nie stój blisko koła podczas pompowania. Uwzględniając lokalne warunki pozostań w bezpiecznej odległości od pompowanej opony.

Używaj sprzętu ochronnego, typu: okulary ochronne, nauszniki, obuwie ochronne.

Dla Twojego bezpieczeństwa i bezpieczeństwa innych:

Ogólne:

  • Opona musi być dopasowana do szerokości i średnicy felgi, a koło musi być zatwierdzone do danego modelu pojazdu. Dla przykładu opony o średnicy 17 cali muszą być zamontowane na 17-wych felgach, a nie felgach 17.5 cala. Jeśli opona jest zamontowana na nieprawidłowej feldze, nie przemontowuj jej na prawidłową felgę, a zutylizuj. Mogło dojść do uszkodzenia jej konstrukcji (co nie musi być widoczne) w wyniku nadmiernego rozciągnięcia, co może prowadzić do awarii w trakcie montażu, czy eksploatacji.
  • Używać tylko felg w prawidłowym rozmiarze, czyste, proste i bez oznak korozji. Nie należy montować felg krzywych, czy zużytych.
  • Opony muszą być wolne od uszkodzeń, a we wnętrzu opony nie powinien znajdować się żaden obcy materiał.
  • W trakcie montażu nowych opon dętkowych, zawsze używaj nowych dętek. Dętki ulegają rozciąganiu w trakcie eksploatacji, zatem istnieje ryzyko ich pofałdowania i wystrzału już w nowej oponie.
  • Opony bezdętkowe mogą być montowane jedynie na felgach przystosowanych do takich opon – felgi takie mają specjalnie zaprojektowany rant i kołnierz.
  • Ze względów bezpieczeństwa opony bezdętkowe zawsze powinny być montowane z nowymi wentylami. Pamiętaj o maksymalnym dozwolonym ciśnieniu dla wentyli, określonym przez producenta wentyli – zazwyczaj 450 kpa (4,5 bar) / 65 psi dla wentyli z zaworem. Powyżej tego ciśnienia wymagane są wentyle metalowe lub wentyle z zaworkiem do wyższego ciśnienia.
  • Jeśli w pojeździe występuje system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), postępuj zgodnie z rekomendacjami producenta systemu dotyczącymi użytkowania czujnika.

Demontaż opony:

  • Zanim opona zostanie zdemontowana z felgi, należy odkręcić i usunąć zawór celem całkowitego zejścia powietrza z opony.  

Montaż opony:

  • Przed montażem zawsze dokładnie posmaruj pastą montażową rant felgi i stopkę opony.
  • Do tego celu nie stosuj past silikonowych, naftowych, czy innych rozpuszczalników.
  • Podczas pompowania felga musi być stabilnie zamontowana na montażownicy.
    Jeśli maszyna na której dokonujemy montażu nie ma systemu przytrzymującego felgę, pompowanie opony powinno być wykonane w klatce, lub innym urządzeniu zabezpieczającym.
  • Nigdy nie używaj łatwopalnych substancji podczas montażu opon. Nigdy nie podpalaj łatwopalnych substancji celem prawidłowego osadzenia stopki. Ta praktyka jest bardzo niebezpieczna i może prowadzić do niezauważalnego uszkodzenia opony czy felgi, a następnie awarii w trakcie użytkowania.
  • Podczas montażu opon bezdętkowych należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe wskoczenie i ułożenie stopki opony na feldze. W celu uniknięcia pęknięć stopki, ciśnienie wskoczenia nie powinno przekroczyć 330 kpa (3,3 bar / 48 psi). Jeśli przy tym ciśnieniu stopka nie chce nadal wskoczyć na miejsce, należy upuścić powietrze, zidentyfikować przyczynę, usunąć ją a następnie ponownie przystąpić do montażu.
  • Tylko wtedy, gdy stopka opony jest prawidłowo umieszczona na feldze można przystąpić do najlepszego osadzenia stopki opony. Ciśnienie osadzenia nie powinno nigdy przekroczyć 400 kpa (4.0 bar) / 58 psi.
  • W wybranych krajach, lokalne władze określiły standardy dotyczące maksymalnego ciśnienia przy montażu. W tabeli poniżej przedstawiono wybrane kraje wraz z wartościami (stan na lipiec 2018, brak gwarancji kompletności, aktualności i poprawności).

Kraj

Maksymalne ciśnienie przy montażu

Standard

Niemcy

Ciśnienie wskoczenia: 330 kpa (3,3 bar) / 48 psi
Ciśnienie osadzenia: 400 kpa (4,0 bar) / 58 psi

WDK

USA/CAN

275 kpa (2,75 bar) / 40 psi

RMA/USTMA

Brazylia

275 kpa (2,75 bar) / 40 psi

ALAPA

Japonia

300 kpa (3,0 bar) / 44 psi

JATMA

  • Gdy opona jest zamontowana prawidłowo, dostosuj ciśnienie w oponie do wymaganego, określonego przez producenta pojazdu.

Opony typu Run Flat (SSR):

  • Ze względu na specjalną technologię, opony typu Run Flat powinny być montowane i demontowane jedynie przez wykwalifikowane serwisy, które zostały certyfikowane przez Continental. Szczegółowe instrukcje/ filmy video dotyczące opon SSR są dostępne na stronie www.conti-ssr.com.

 

Kontakt:

Dział Techniczny

Email: technical.bulletin.tires@conti.de

Używamy plików cookie w celu zapewnienia jak największego komfortu korzystania z naszej witryny internetowej. Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej lub zmienić ustawienia plików cookie w swojej przeglądarce.