Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

High-Performance in the Snow
Wysokie osiągi

Wysokie osiągi na śniegu

Wysokie osiągi na śniegu

Wydarzenie Winter High-Performance 2020: Samochody tuningowane i opony o ultra-wysokich osiągach wystawione na próbę

Lodowate drogi, głęboki śnieg, białe lasy i mroźne temperatury... Niewiele jest miejsc, gdzie tak doskonałe warunki zimowe są normą przez prawie połowę roku. Laponia jest jednym z nich. Położona na kręgu Artcic Circle w Finlandii, region ten ma śnieg i temperatury poniżej zera od listopada do końca kwietnia przez większość lat. Jeśli chcesz się przekonać, czy Twoje opony śniegowe poradzą sobie z najtrudniejszą jazdą w zimie, to jest to miejsce, które wystawia je na próbę. W styczniu niektórzy z najlepszych na świecie tunerów wysłali swoje najbardziej innowacyjne auta na tor testowy w pobliżu Rovaniemi w Laponii, aby rywalizować z Continental WinterContact w warunkach najlepiej określanych jako zimowa kraina czarów. 

Stop klatka: Nasze najlepsze opony zimowe w (tr)akcji

Start
 

Wydarzenie Winter High Performance Event 2018 w Finlandii

 

W przeciwieństwie do innych wysokowydajnych imprez Continental, odbywających się dwa razy w roku, Dnia Tunera i corocznej imprezy Papenburg 3000 poświęconej prędkościom, tunerzy nie mają możliwości jeżdżenia własnymi pojazdami po trasie. Zamiast tego, powierzają swoje nagrody wydziałowi tuningowemu Continental, który organizuje ich transport i przeprowadza systematyczne testy, które umożliwiają porównanie ich osiągów na oponach zimowych.

Michael Schneider, szef Continental ds. tuningu, przedstawia w skrócie trudną logistykę: "Tuningowcy dostarczają pojazdy do nas w Niemczech. Pojazdy są przewożone do Finlandii, gdzie przygotowaliśmy specjalne tory. Jest tam szeroka trasa, tor jezdny i tor slalomowy. Samochody radzą sobie z nimi wszystkimi na naszych najlepszych oponach zimowych, a my porównujemy wyniki".

Ale jak porównać zimowe osiągi pojazdów, które tak bardzo różnią się od siebie, które zostały zbudowane i dostosowane do tak różnych zastosowań? Jak wyjaśnia Schneider, "to nie jest konkurencja, to test". Wszystkie samochody są na tych samych oponach zimowych, więc możemy zobaczyć efekty różnych koncepcji jazdy na lodzie i śniegu. Napęd na wszystkie koła lepiej radzi sobie w pewnych sytuacjach, ale napęd na przednie koła, a nawet samochody z napędem na tylne koła mogą mieć również swoje zalety". Ponieważ każdy pojazd przechodzi przez te same scenariusze na tych samych oponach zimowych, ale każda maszyna jest wyjątkowa, to co się pojawia, to zazwyczaj bilans zalet i wad, mocnych i słabych stron każdego samochodu.

Aby zapewnić dodatkową ekspertyzę, zespół zabrał ze sobą Mikaelę Åhlin-Kottulinsky'ego, aby przetestować jazdę tymi samochodami. Ponieważ pochodzi ona ze Szwecji, profesjonalny kierowca wyścigowy wie co nieco o jeździe w warunkach zimowych - i o znalezieniu idealnej opony śniegowej do samochodu o wysokich osiągach. Wraz z gościem specjalnym, blogerem supersamochodowym Shmee150, udokumentowała całą imprezę.

Od SUV-ów po kierowców on-roadowych - pojazdy o wysokich osiągach, które nie boją się śniegu

 

W pokrytym śniegiem krajobrazie, gdzie miejscowi mają tendencję do uderzania w oblodzone drogi na oponach z kolcami, utrzymanie przyczepności i trakcji na ubitym śniegu i oblodzonych nawierzchniach podczas jazdy z największymi prędkościami na oponach zimowych bez kolców jest wymagającym wyzwaniem zasługującym na najbardziej ambitne samochody o wysokich osiągach na świecie.

Zespół Continental Tuning, wspierany przez profesjonalnych kierowców testowych, mierzy czas potrzebny każdemu pojazdowi na pokonanie trasy przejazdu, a także akcelerację na szerokim na 50 metrów, 1-kilometrowym sprincie, po którym następuje test hamulców - w końcu zimą dojazd do niezawodnego postoju jest prawie tak samo ważny jak szybki start. Opony Continental WinterContact przystosowane do takich warunków są oczywiście zaprojektowane do jazdy po lodzie, śniegu i niskich temperaturach, z głębszym bieżnikiem zapewniającym lepszą trakcję i innowacyjną mieszanką gumy, która pozostaje elastyczna i gibka, zwiększając przyczepność i skracając drogę hamowania. Są one również wynikiem wieloletniej współpracy pomiędzy Continental w zakresie rozwoju opon o ultra-wysokich osiągach a najlepszymi tunerami samochodowymi.

Wysokowydajne wyniki testów zimowych

Jeden samochód po drugim był w stanie zademonstrować swoją moc na zimowych zawodach tuningowych.

BRABUS, ABT, Techart i AC Schnitzer znalazły się wśród Premium Tunerów prezentując swoje najnowsze innowacje. Dowiedz się, jak wypadli z naturalnego siedliska, na śniegu. (Wyniki za rok 2020 i zwycięzcy już wkrótce).

To znajdziesz ostatnie posty dotyczące tuningu:


Powiązane tematy

Papenburg 3000

Papenburg 3000

Wizyta na Papenburg 3000, gdzie najlepsze stuningowane auta biją rekordy prędkości - na oponach Conti.

Czytaj więcej

Extreme E

About Extreme E – The electric car racing series

Continental jest partnerem założycielem serii Extreme E w  latach 2019 i 2020.

Czytaj więcej

Opony zimowe UHP