Gdy najlepsi na świecie tunerzy zjeżdżają się na test wysokich prędkości Papenburg 3000, nie bardzo przypomina to zawody. Główną atrakcją dnia na torze do testowania samochodów ATP w Papenburgu w północnych Niemczech jest przejazd przy pełnym otwarciu przepustnicy, który bada prędkość maksymalną na odcinku ponad 3000 metrów. Jednak atmosfera pozostaje przepełniona wzajemnym szacunkiem, profesjonalną wymianą doświadczeń i prawdziwą kolegialnością. Edo Karabegovic, właściciel i dyrektor Edo Competition Motorsport, idealnie to podsumował: „motywacją jest oczywiście sprawdzenie możliwości samochodu, pojechanie nim z maksymalną prędkością. Jesteśmy tu po to, by ustanowić rekord, jesteśmy tu po to, by podtrzymać dobrą współpracę z firmą Continental, a także po to, by dobrze się bawić”.
Lista uczestników wyglądała jak reprezentacja największych ekspertów od tuningu, od branżowych kolosów po małych producentów. Tuning zaczął się od opon, więc wszyscy uczestnicy zostali wyposażeni w najszybsze opony UHP firmy Continental Conti SportContact™ 6. Denise Ewald, dyrektor ds. badań i rozwoju opon na wymianę w regionie EMEA w firmie Continental, była podekscytowana tym, że może być świadkiem tych zawodów. „Tutaj mogę naprawdę zobaczyć nasze opony w akcji”, wyjaśniła. „Widzę, przy jakich prędkościach nasze opony radzą sobie w tych pojazdach”.