Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

Papenburg 3000
Papenburg 3000

CONTINENTAL PAPENBURG 3000: NAJSZYBSZE Z SZYBKICH

 

Spytajcie kogokolwiek, co mu się kojarzy z niemiecką doskonałością w motoryzacji, a zaraz po wyrecytowaniu paru najbardziej kultowych marek samochodów na świecie wspomni o Autobahnie. Długie odcinki autostrady bez ograniczeń prędkości to integralna część motoryzacyjnej historii tego kraju. Jednak nawet Autobahn nie wystarczy, by naprawdę w pełni wykorzystać możliwości samochodu. Każdego roku czołowe firmy tuningowe zabierają swoje najszybsze auta i opony UHP z dróg publicznych na imprezę poświęconą ustanawianiu rekordów prędkości. 

Start

Gdy najlepsi na świecie tunerzy zjeżdżają się na test wysokich prędkości Papenburg 3000, nie bardzo przypomina to zawody. Główną atrakcją dnia na torze do testowania samochodów ATP w Papenburgu w północnych Niemczech jest przejazd przy pełnym otwarciu przepustnicy, który bada prędkość maksymalną na odcinku ponad 3000 metrów. Jednak atmosfera pozostaje przepełniona wzajemnym szacunkiem, profesjonalną wymianą doświadczeń i prawdziwą kolegialnością. Edo Karabegovic, właściciel i dyrektor Edo Competition Motorsport, idealnie to podsumował: „motywacją jest oczywiście sprawdzenie możliwości samochodu, pojechanie nim z maksymalną prędkością. Jesteśmy tu po to, by ustanowić rekord, jesteśmy tu po to, by podtrzymać dobrą współpracę z firmą Continental, a także po to, by dobrze się bawić”.

Lista uczestników wyglądała jak reprezentacja największych ekspertów od tuningu, od branżowych kolosów po małych producentów. Tuning zaczął się od opon, więc wszyscy uczestnicy zostali wyposażeni w najszybsze opony UHP firmy Continental Conti SportContact™ 6. Denise Ewald, dyrektor ds. badań i rozwoju opon na wymianę w regionie EMEA w firmie Continental, była podekscytowana tym, że może być świadkiem tych zawodów. „Tutaj mogę naprawdę zobaczyć nasze opony w akcji”, wyjaśniła. „Widzę, przy jakich prędkościach nasze opony radzą sobie w tych pojazdach”.

„Tutaj mogę naprawdę zobaczyć nasze opony w akcji”, wyjaśniła. „Widzę, przy jakich prędkościach nasze opony radzą sobie w tych pojazdach”. 

Denise Ewald, Director R&D Replacement EMEA, Continental
 

Oczywiście wszyscy pojawili się tam po to, by osiągać prędkości i zobaczyć to na własne oczy. Prędkość pojazdów była śledzona przez TÜV, niemiecki urząd dozoru technicznego znany ze swej dokładności i drobiazgowości. Technika pomiarowa wdrożona we współpracy z firmą Racelogic zapisywała na liczącym 3000 metrów torze czasy i prędkości, a także wartości przyspieszenia.  

Galeria: Wyniki Papenburg 3000 w roku 2019

 

Tegoroczny rekord, imponujące 366,0 km/h, został ustanowiony przez 9FF engineering w Porsche GT2 RS. Drugie miejsce z niewielką stratą przypadło Klasen Motors z Audi R8 Biturbo, które osiągnęło 355,4 km/h, a trzecie Techart Porsche GT Street RS z wynikiem 342,3 km/h. Na czwartym miejscu znalazł się BRABUS Mercedes 800, który uzyskał 336,5 km/h. Podobnie jak w przypadku większości uczestników oznacza to, że tej firmie tuningowej udało się osiągnąć założony cel, o czym wspomniał Sven Gramm, dyrektor ds. komunikacji w firmie Brabus: „Tutaj możemy naprawdę pokazać, co potrafi nasz 800-konny model klasy E przy prędkościach powyżej 300”.

Inna rzecz, która łączy wszystkie pojazdy uczestniczące w zawodach Papenburg 3000: każdy z nich nadaje się do jazdy po drogach publicznych i jest dopuszczony do ruchu przez wspomniany TÜV. Mogły więc one same dotrzeć do domu po Autobahnie… nawet jeśli nie tak szybko, jak podczas Papenburg 3000.  


Bądź na bieżąco!


Zobacz także

Extreme E

Continental jest partnerem założycielem Extreme E

Continental jest partnerem założycielem Extreme E, nowej serii wyścigów wyznaczającej nowe cele w dziedzinie osiągów i bezpieczeństwa eMobilności.

Czytaj więcej