Ekstremalne wyścigi w ekstremalnych warunkach oznaczają, że potrzebne są ekstremalne pojazdy. W wyścigu Extreme E wszyscy uczestnicy będą jeździć elektrycznym SUV-em i korzystać z tego samego zestawu standardowego wyposażenia.
Ekstremalny elektryczny SUV Extreme E, zwany Odyseją 21, został po raz pierwszy zaprezentowany na Festiwalu Prędkości Goodwood w 2019 roku. Na ujawnieniu pojawiły się nasze opony zaprojektowane do jazdy ekstremalnej, a nasz kierowca testowy Extreme E, Mikaela Åhlin-Kottulinsky, miał okazję przejechać Odyseję 21 na słynnej na całym świecie wspinaczce w Goodwood.
Nie chcemy ukrywać imponujących danych dotyczących samochodu, który został opracowany z myślą o ekstremalnych warunkach:
Podobnie jak w przypadku tradycyjnych serii wyścigowych, Spark Racing Technology projektuje i konstruuje wspólne ramy z elementami o rygorystycznej specyfikacji. Następnie przekazują homologowane podwozia każdemu zespołowi, który może swobodnie testować i budować na tej platformie niestandardowe układy napędowe i nadwozia.
Obszary kwalifikujące się do indywidualnego rozwoju zespołu to silnik, falownik i wybrane części nadwozia zewnętrznego (np. pokrywa silnika, boczna osłona, światła, przedni i tylny zderzak).
Akumulatory będą kompatybilne z silnikami o specyfikacji Formula E i będą wytwarzać maksymalną moc 470 kW (co odpowiada ok. 630 KM). Ale ten nowy akumulator jest specjalnie dostosowany do wymogów wyścigów terenowych, wykonany tak, aby wytrzymać ekstremalne warunki środowiskowe, drogowe i terenowe.
The Extreme E car Odyssey 21 in action.
Mikaela Åhlin-Kottulinsky and the Hansen brothers enjoying the car testing in France.
Test days are the best days at the race track in France.
Continental tires as its best at the test track in France.
Saudi dunes? No problem for our tires engineered for the extreme.
The 470kw all electric SUV Odyssey 21 enjoys the curves in France.
We współpracy z Extreme E. zapewniamy dostosowane do potrzeb klienta opony i technologię opon. Grupa zadaniowa złożona z inżynierów i menedżerów produktu konsekwentnie pracuje nad testowaniem i optymalizacją opon do Odyssey 21. Nasze opony zapewnią niezbędną przyczepność na różnych ekstremalnych nawierzchniach - wybrzeżach Senegalu, pustyniach Arabii Saudyjskiej i Namibii, arktycznym krajobrazie Grenlandii i tropikalnych lasach deszczowych Amazonii.
Wnosimy więcej niż opony: Nasza technologia ContiConnectTM umożliwia kierowcom i zespołom wyścigowym monitorowanie danych o oponach w czasie rzeczywistym. System mierzy ciśnienie w oponach, głębokość bieżnika i temperaturę za pomocą czujników w oponach i przekazuje je w czasie rzeczywistym zespołowi i kierowcy. Umożliwia to zespołowi dokonywanie korekt i zmianę strategii wyścigowej w razie potrzeby.