Opony do pojazdów ciężarowych i autobusów

stage_goods_TT

Opony ciężarowe Segment Goods

Zakład CLC w Hanowerze wyznacza nowe standardy

Tchnięcie życia w opony po raz drugi lub nawet trzeci to podstawowa idea, na której opiera się podejście ContiLifeCycle (CLC). To, co sprawdziło się na przestrzeni dziesięcioleci w przypadku szkła i metali, po uruchomieniu pierwszego na świecie w pełni zintegrowanego zakładu recyklingu i bieżnikowania w dzielnicy Hanoweru Stöcken jest dziś możliwe także w przypadku opon ciężarowych klasy premium.

„Gdy w 2010 roku opracowywaliśmy strategię LifeCycle dla opon do pojazdów dostawczych, mieliśmy pewną wizję”, wyjaśnia Christian Sass, odpowiedzialny za bieżnikowanie opon do samochodów ciężarowych i autobusów w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).

„Już trzy lata później ta wizja stała się rzeczywistością”, Sass z entuzjazmem opowiada o supernowoczesnym, jasnym i otwartym zakładzie produkcyjnym, jedynym w swoim rodzaju na świecie, w którym przyjmowane są grupy gości – zakładzie ContiLifeCycle. W ciągu zaledwie 15 miesięcy w byłej fabryce opon ciężarowych w dzielnicy Hanoweru Stöcken zbudowano pierwszy w pełni zintegrowany zakład recyklingu i bieżnikowania.

Wyróżnia go kombinacja zamknięcia cyklu produkcyjnego oraz wykorzystania synergii bieżnikowania i recyklingu gumy, która wyznacza nowe standardy zrównoważonego rozwoju. Dzięki własnemu, nowatorskiemu procesowi udało się nam odzyskać gumę ze zużytych opon w taki sposób, by surowiec powrócił bezpośrednio do cyklu produkcji opon nowych lub bieżnikowanych.

W przeszłości zużyte opony były przetwarzane w mniej zaawansowane technicznie produkty, np. maty podłogowe, lub po prostu były spalane. „Dzięki naszej specjalnej metodzie recyklingu można w efektywny sposób uzupełnić zapasy cennej gumy do jej pierwotnego celu.

What makes the plant unique is the combination of closing the production cycle and utilizing the synergies from retreading and rubber recycling, thereby setting new standards in terms of sustainability. Using a novel and proprietary process, we have succeeded in recycling rubber from used tires in such a way that the raw material will be directly returned into the production cycle for new or retreaded tires.

In the past, used tires were processed into technically inferior products, such as floor mats or were simply incinerated. “Thanks to our special recycling method, it is possible to re-supply the valuable rubber to its original purpose in an efficient way.