Opony do pojazdów ciężarowych i autobusów

stage_goods_TT

Opony ciężarowe Segment Goods

Opony motocyklowe

Od pioniera do globalnego gracza

article_66w_image1

Prawdziwa historia niemieckiej kultury oponiarskiej


Aby w 1871 — roku powstania niemieckiej Rzeszy — w ogóle pomyśleć o utworzeniu firmy produkującej gumę i gutaperkę, potrzeba było pionierskiego ducha, niezawodnego instynktu i obsesji na punkcie technologii. Początkowo w naszej macierzystej fabryce w Hanowerze produkowano jedynie rowery i pełne opony. Musiało minąć niemal ćwierćwiecze, by w 1894 roku firma Hildebrand & Wolfmüller zaprezentowała pierwszy seryjny motocykl napędzany paliwem. Mimo iż w logotypie młodej firmy Continental brykał koń, od samego początku byliśmy siłą napędową na rynku opon i mieliśmy znaczący udział w dokonywanym postępie technologicznym. Już w 1892 roku staliśmy się pierwszą niemiecką firmą wytwarzającą oponę pneumatyczną, a w 1904 wprowadziliśmy pierwsze opony z bieżnikiem, co w tamtych czasach było sensacją. Jednak od tamtej pory tempo zdecydowanie wzrosło. Motoryzacja społeczeństwa na początku XX wieku spowodowała rozwój niemieckiej kultury oponiarskiej w jej najczystszej formie: firma Continental nieustannie prowadziła badania i testy opon motocyklowych oraz opracowywała je, przejeżdżając setki tysięcy kilometrów i zgłaszając niezliczone patenty. W zaciętych wyścigach boleśnie poznawaliśmy nasze słabe strony, ale także zrozumieliśmy w czym jesteśmy dobrzy. Markę Continental uwiecznili odważni kierowcy, np. rekordzista świata Wilhelm Herz, który w 1951 roku pokonał barierę 300 km/h na motocyklu NSU Delfin.

Dzisiaj kontynuujemy te tradycje w naszej macierzystej fabryce opon motocyklowych w miejscowości Korbach w północnej Hesji – z tą samą pasją, która charakteryzowała wcześniejsze pokolenia. Dosłownie żyjemy niemiecką sztuką inżynierską i kultywujemy stuletnią obsesję „epokowymi“ innowacjami.