Opony do pojazdów ciężarowych i autobusów

stage_image

Dla mediów

Pierwsza opona na oś napędową dla transportu objętościowego

02/03/2015

Jednym z wyzwań stojących przed firmami transportowymi są rygorystyczne kontrole, mające na celu zapewnienie zgodności transportów objętościowych z dopuszczalną wysokością całkowitą. Continental prezentuje Conti EcoPlus HD3 – pierwszą oponę na oś napędową opracowaną specjalnie dla pojazdów z obniżoną podłogą.

 

Opona Conti EcoPlus HD3 w rozmiarze 315/45 R 22.5 została zaprojektowana specjalnie pod kątem wymogów segmentu transportu objętościowego i pomimo małej średnicy umożliwia przenoszenie obciążeń do 11,6 t w układzie bliźniaczym, dzięki wykorzystaniu technologii 0° przy konstruowaniu warstw opasania. Zastosowanie najnowocześniejszej technologii czyni tę niskoprofilową oponę najniższą w klasie, co pozwala na najlepsze możliwe wykorzystanie trzymetrowej wewnętrznej wysokości ładunkowej naczepy bez przekraczania maksymalnej dopuszczalnej wysokości całkowitej. Przy opracowywaniu opony Continental ściśle współpracował z producentami samochodów ciężarowych i naczep. 

Pierwsza opona na oś napędową dla transportu objętościowego

Odpowiedź na potrzeby przewoźników

Maksymalna, zgodna z prawem, wysokość zewnętrzna wynosząca cztery metry wciąż pozostaje ważnym kryterium operacyjnym spedytorów i flot. Użycie konwencjonalnych opon ciężarowych, np. serii 60, nie pozwala na pełne wykorzystanie wewnętrznej wysokości załadunku bez przekroczenia maksymalnej dopuszczalnej wysokości całkowitej. Nowa opona Conti EcoPlus HD3 315/45 R 22.5 została opracowana specjalnie na oś napędową pojazdów z obniżoną podłogą. Dzięki średnicy zaledwie 852 milimetrów opona zmniejsza wysokość siodła ciągnika, do bezpiecznego poziomu przy zastosowaniu naczepy do przewozów wolumenowych, aby nie przekroczyć maksymalnej wysokości wyznaczonej przez prawo. 

Pierwsza opona na oś napędową dla transportu objętościowego

Specjalna mieszanka gumowa

Mała średnica opony stanowi także szczególne wyzwanie dla mieszanki gumowej bieżnika. Z powodu mniejszego obwodu tocznego opony niskoprofilowe mają mniejszą objętość ścieralną. Nowa mieszanka gumowa opony Conti EcoPlus HD3 315/45 gwarantuje optymalne zużywanie się bieżnika oraz niskie opory toczenia. 

 

Jak wszystkie opony Continental trzeciej generacji, Conti EcoPlus HD3 315/45 R 22.5 wykorzystuje nadający się do bieżnikowania karkas z opatentowaną warstwą butylową AirKeep® zapobiegającą powolnej utracie powietrza. Przygotowany do pogłębiania bieżnik przedłuża okres eksploatacji opony napędowej i sprawia, że jest ona bardziej ekonomiczna. Ściana boczna opony Conti EcoPlus HD3 315/45 zawiera zarówno symbol M+S, jak i symbol płatka śniegu na tle gór (3PMSF), co czyni ją bezpiecznym wyborem także na ośnieżone drogi.

Pierwsza opona na oś napędową dla transportu objętościowego

Plany na przyszłość

W najbliższych miesiącach seria Conti EcoPlus zostanie poszerzona o oponę Conti EcoPlus HS3 w rozmiarze 355/50 R 22.5. Wraz z Conti EcoPlus HD3 315/45 R 22.5 ta niskoprofilowa opona na oś kierowaną stanowi doskonały wybór dla ciągników siodłowych i naczep w transporcie objętościowym. Opony Conti EcoPlus HD3 315/45 R 22.5 i Conti EcoPlus HS3 355/50 R 22.5 są uzupełnieniem rodziny opon opracowanych specjalnie na potrzeby przewozów długodystansowych i transportu regionalnego z częstym przejazdem przez autostrady. 

Kontakt
Marcin Cywiński

Marketing Manager CVT

Dział Opon Ciężarowych

Continental Opony Polska Sp. z o.o.

Al. Krakowska 2a

02-284 Warszawa