Opony do pojazdów ciężarowych i autobusów

stage_image

Dla mediów

Nowa funkcja systemu ContiPressureCheck™

23/09/2014

Nowa funkcja systemu ContiPressureCheck™: automatyczne wykrywanie przyczepy

Firma Continental dodała nowe rozwiązanie do popularnego systemu monitorowania ciśnienia w oponach ContiPressureCheck™. Jest nim funkcja ATL (ang. Automatic Trailer Learning), dzięki której możliwe jest śledzenie stanu opon samochodów ciężarowych i przyczep w łatwy i praktyczny sposób.  

 

Dzięki funkcji ATL, ciągniki z naczepami potrafią automatycznie i bezprzewodowo wykryć każde koło naczepy wyposażone w czujniki systemu ContiPressureCheck™. Oznacza to, że system monitorowania ciśnienia w oponach naczepy dopasowuje się do systemu ciągnika, nawet w przypadku częstej wymiany naczep. Po raz pierwszy nową funkcję Automatic Trailer Learning, Continental zaprezentuje podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA 2014 w Hanowerze.

Działanie funkcji ATL

Okablowanie systemu ContiPressureCheck™ z funkcją ATL jest montowane wyłącznie w ciągniku. Po zainstalowaniu czujników systemu ContiPressureCheck™ w oponach, nie są potrzebne żadne dalsze czynności instalacyjne w naczepie. Wykrycie nowo dołączonej naczepy i wyświetlenie pierwszych danych zajmuje systemowi zaledwie kilka minut. Proces odbywa się automatycznie, gdy pojazd znajduje się w ruchu. Jeśli znajduje się on na postoju przez więcej niż 15 minut, wówczas system ContiPressureCheck™ ponownie sprawdza, czy ciągnik jest sprzęgnięty z naczepą. W przypadku wykrycia nowej naczepy, system wysyła do kabiny dane o stanie opon, które wyświetlane są na ekranie, znajdującym się w kabinie.

Innowacyjny ContiPressureCheck™

Niemiecki producent opon wprowadził układ ContiPressureCheck™ na rynek w 2013 roku. Ten nowoczesny system monitorowania ciśnienia w oponach składa się z zasilanego baterią czujnika w każdej oponie, odbiornika na ramie pojazdu i wyświetlacza na desce rozdzielczej. Moduł czujnika ma ok. dwóch centymetrów szerokości, a jego masa wynosi 26 gramów. System obejmuje czujniki do zbierania danych, procesor i nadajnik, które znajdują się w gumowym wsporniku przymocowanym do wewnętrznej strony bieżnika opony. Po wymianie opony, nadajnik można wyjąć ze wspornika i zamontować w innym kole. Bateria wystarcza na około 6 lat lub 600 tys. km. System ContiPressureCheck™ współpracuje z oponami wszystkich marek i może być wykorzystany w każdym zestawie z naczepą i autobusie.

Stałe monitorowanie ciśnienia w ogumieniu

Po zamontowaniu, system ContiPressureCheck™ na bieżąco przesyła do kabiny aktualne dane dotyczące ciśnienia i temperatury każdej opony. Oznacza to, kierowca ma możliwość szybkiej reakcji, jeśli wartości okażą się niewłaściwe. Konsekwencją nieprawidłowej wartości ciśnienia jest wyższe zużycie paliwa, a także krótszy okres eksploatacji opony. Pojazdy z systemem ContiPressureCheck™ nie tylko pozwalają operatorom flot oszczędzić czas i pieniądze, ale również przyczyniają się do zapewnienia wysokiego poziomu niezawodności dostaw towaru do klienta.

Kontakt
Marcin Cywiński

Marketing Manager CVT

Dział Opon Ciężarowych

Continental Opony Polska Sp. z o.o.

Al. Krakowska 2a

02-284 Warszawa