Opony do pojazdów ciężarowych i autobusów

stage_image

Dla mediów

Conti Hybrid - rewolucja w regionalnym transporcie dystrybucyjnym

15/04/2015

Podczas Commercial Vehicle Show 2015 w Birmingham zadebiutowały kolejne opony z linii Conti Hybrid: HD3 na oś napędową oraz HT3 na oś naczepową - obie w rozmiarze 22.5”. Modele te stanowią uzupełnienie rodziny produktów Continental, dedykowanej transportowi dystrybucyjnemu.

 

Nowa seria opon Conti Hybrid jest odpowiedzią Continental na rosnące natężenie ruchu w dystrybucji lokalnej. Całkowicie nowa konstrukcja opon została opracowana specjalnie do użytku na drogach regionalnych i autostradach. Linia Conti Hybrid charakteryzuje się długim okresem eksploatacji oraz znakomitą wydajnością paliwową, gwarantując operatorom flot trwałą optymalizację kosztów. W 2014 r. na rynku pojawiła się opona na oś kierowaną Conti Hybrid HS3. Teraz tę zupełnie nową generację opon uzupełniają opona na oś napędową Conti Hybrid HD3 oraz opona naczepowa Conti Hybrid HT3 w rozmiarze 22.5".

Mniejsze zużycie paliwa z Conti Hybrid HS3

Opona Conti Hybrid HS3 posiada wzór bieżnika o zwiększonej objętości „Plus Volume”, który oferuje wydłużenie okresu eksploatacji o 17 proc. w stosunku do opony poprzedniej generacji. Ponadto lepsze rozmieszczenie komponentów bieżnika przyczynia się do redukcji oporów toczenia. Wysoki poziom bezpieczeństwa, doskonałe właściwości jazdy na mokrej nawierzchni oraz krótka droga hamowania sprawiają, że opona Conti Hybrid HS3 jest doskonałym wyborem dla klientów poszukujących uniwersalnych rozwiązań. Model Conti Hybrid HS3 posiada zarówno homologację M+S, jak i symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich i płatka śniegu). 

Conti Hybrid HD3 – doskonała przyczepność na drodze

Nowa opona na oś napędową Conti Hybrid HD3 oferuje 20-proc. wydłużenie okresu eksploatacji w stosunku do modelu poprzedniej generacji. Poprawa wynika z zastosowania nowego wzoru bloków, zawierającego zintegrowane lamele w układzie 3D. Lamele sięgające niemal dwóch trzecich łącznej głębokości bieżnika zapewniają lepszą stabilność bloków. Bloki bieżnika posiadają wgryzające się krawędzie, które zapewniają szczególnie dobrą trakcję przez cały okres eksploatacji opony, także podczas przyspieszania i hamowania na mokrej nawierzchni. Polimerowa mieszanka gumowa wykorzystana w bieżniku została opracowana pod kątem wydłużenia okresu eksploatacji, a udoskonalona mieszanka użyta w ścianach bocznych poprawia wydajność paliwową opony. Co więcej, opona Conti Hybrid HD3 posiada zarówno homologację M+S, jak i symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich i płatka śniegu). 

Conti Hybrid HT3 ze specjalną, trwałą mieszanką

Mieszanka gumowa modelu HT3 została opracowana, aby oferować operatorom flot duże oszczędności. Jej użycie wydłuża okres eksploatacji opony o 8 proc. Ponadto nowa mieszanka poprawia przyczepność opony, która otrzymała ocenę „B” na etykiecie UE za zachowanie na mokrej nawierzchni. Także w kategorii wydajności paliwowej oponie Conti Hybrid HT3 przyznano ocenę „B" na etykiecie UE. Co więcej, dzięki optymalnej kombinacji mieszanki gumowej bieżnika i ściany bocznej oraz udoskonalonej geometrii rowków bieżnika, uzyskano 6 proc. redukcję zużycia paliwa w porównaniu do modelu poprzedniej generacji. Tak, jak pozostałe opony z linii Hybrid, model HT3 posiada zarówno homologację M+S, jak i symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich i płatka śniegu).

 

Linia opon Conti Hybrid jest także dostosowana do bieżnikowania. Nowy kord „5+1" podnosi żywotność 4-warstwowego, trójkątnego opasania na nowy poziom. Ekonomikę dodatkowo poprawia wprowadzenie wskaźników pogłębienia na wszystkich trzech oponach.

Kontakt
Marcin Cywiński

Marketing Manager CVT

Dział Opon Ciężarowych

Continental Opony Polska Sp. z o.o.

Al. Krakowska 2a

02-284 Warszawa