Opony do pojazdów ciężarowych i autobusów

stage_CLC_TT

ContiLifeCycle

ContiLifeCycle™

Nasze opony żyją dłużej

ContiLifeCycle

Wiele żyć naszych opon ciężarowych Continental.

Skrót faktów

Opony Continental przeznaczone do pojazdów ciężarowych zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić jak największe oszczędności w całym okresie ich eksploatacji. Koncepcja ContiLifeCycle™ obejmuje cały cykl życia opony - od nowego produktu, przez wysokiej jakości usługę bieżnikowania, aż po zarządzanie karkasami, czyli ContiCasingManagement. 


ContiLifeCycle przedłuża życie opon, tym samym znacząco obniżając koszty związane z ich eksploatacją.

Kupując oponę bieżnikowaną nie tylko odciążasz budżet, lecz również pomagasz chronić środowisko naturalne. Ponowne wykorzystanie karkasu pozwala na znaczne oszczędności związane ze zużyciem energii i surowców. Wielokrotne wykorzystanie tego samego karkasu zmniejsza także liczbę znajdujących się w obiegu starych opon.

New_Continental_Tires

Nowe opony Continental

Nowe opony Continental – Zaprojektowane tak, by mieć więcej niż jedno życie

Nie wszystkie drogi są takie same - to maksyma obowiązująca w branży transportowej. Mając świadomość takiego stanu rzeczy, zaprojektowaliśmy opony Continental przeznaczone do pojazdów ciężarowych, dostosowane do konkretnych potrzeb danej branży. Dzięki temu nasze ogumienie może w pełni pokazać swój potencjał i znacząco zmniejszyć koszty eksploatacji twojej floty pojazdów.

Sekret niskich kosztów eksploatacji naszych opon leży w ich karkasie. Został on zaprojektowany w taki sposób, by idealnie dobrane i zoptymalizowane wzmocnienia strukturalne współgrały z właściwą mieszanką oraz profilem dostosowanym do konkretnych warunków eksploatacji. Wszystko to sprawia, że karkasy opon marki Continental charakteryzują się niezwykle wysoką trwałością strukturalną. Trwałością, która się opłaca.

Karkas opony Continental jest doskonałą inwestycją, gdyż pełni rolę wartościowego komponentu stanowiącego bazę do ponownego bieżnikowania. Ponowne wykorzystanie karkasu nie tylko ogranicza zużycie światowych zasobów surowców, lecz wpływa także pozytywnie na twój firmowy budżet.


Regrooving_CLC

Rowkowanie

Rowkowanie – Inteligentny sposób na przedłużenie okresu eksploatacji opon 

Profesjonalne rowkowanie opony jest rozwiązaniem przedłużającym żywotność opony i czyniącym jej eksploatację jeszcze bardziej ekonomiczną.

Rowkowanie zapewnia dwojakie korzyści: po pierwsze, możesz po prostu eksploatować oponę dłużej, a po drugie, mniejsza grubość jej profilu ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.

Nie można też zapominać o zaletach związanych z ochroną środowiska. Opona, której nie trzeba szybko zastępować nową, pomaga oszczędzać zasoby naturalne. Ogumienie musi być oczywiście oznaczone jako nadające się do ponownego rowkowania. Aby w pełni wykorzystać możliwości takiej opony bez ryzyka uszkodzenia karkasu, operację rowkowania powinni wykonywać wykwalifikowani specjaliści.


Casing_Management

ContiCasingManagement™

ContiCasingManagement™ - Niezwykle wartościowa usługa

Koszt zakupu opon Continental do pojazdów ciężarowych zwraca się bardzo szybko. Nie tylko dzięki wysokiemu poziomowi jakości naszego ogumienia oraz jego wysokiej trwałości. Oferujemy również usługę ContiCasingManagement, dzięki której możesz cały czas kontrolować koszty związane z każdym etapem eksploatacji opony.

Usługa ContiCasingManagement polega na zastosowaniu standardowych metod do zarządzania całym procesem eksploatacji karkasu. Internetowy system zarządzania karkasami pozwala na przykład kontrolować ilość używanych karkasów oraz podejmować decyzje dotyczące tego, w jaki sposób zagospodarować używane opony: sprzedać je, poddać bieżnikowaniu czy też pozostawić je pod naszą opieką – możesz zrobić co tylko chcesz, a decyzję możesz podjąć w dowolnym momencie. Dzięki temu sposób eksploatacji floty staje się niezwykle elastyczny i transparentny.


ContiCasingManagement™:

  • odbiór karkasów 
  • kontrola/wycena karkasów 
  • zakup i utylizacja karkasów 
  • ContiCasingBank (wraz z raportami online)

Retreading_CLC

Bieżnikowanie

ContiTread to wysokiej jakości bieżnik firmy Continental przeznaczony do bieżnikowania na zimno.

Bieżnik produkowany jest wyłącznie z wykorzystaniem mieszanek i rzeźb firmy Continental. Decydując się na taką metodę bieżnikowania przedłużasz żywotność opony, odnawiasz jej bieżnik i obniżasz całkowite koszty eksploatacji. Najlepsze wyniki osiąga się bieżnikując wysokiej jakości, zaawansowane technicznie karkasy marki Continental. Bieżnik ContiTread może być jednak stosowany także z karkasami innych producentów. 

Poddając opony specjalistycznemu procesowi bieżnikowania na gorąco, znanego pod nazwą ContiRe, dajesz oponom Continental nowe życie i wykorzystujesz ich pełen potencjał ekonomiczny.

ContiRe to proces przebiegający analogicznie do produkcji nowych opon - stosowane są w nim te same profile bieżnika oraz mieszanki gumowe. Wykorzystywane są wyłącznie karkasy marki Continental, które pokrywane są nowym bieżnikiem na całej szerokości - od stopki do stopki opony. Dzięki takiej metodzie odnawiane są również ściany boczne, a ogumienie może być poddawane rowkowaniu.

Aby zapewnić wysoką jakość, każda opona poddawana jest próbom sprawdzającym jej wytrzymałość oraz bezpieczeństwo zgodnie ze standardowym systemem jakościowym. Ogumienie ContiRe objęte jest normalną gwarancją udzielaną przez firmę Continental. Dzięki temu oraz dzięki wysokim uzyskiwanym przebiegom, ContiRe stanowi najlepszy wybór wśród wszystkich dostępnych na rynku opon bieżnikowanych.

Bieżnikowanie opon może przebiegać dwojako: na gorąco oraz na zimno. Bez względu na to, która z powyższych metod jest stosowana, bieżnikowaniu poddaje się wyłącznie starannie wyselekcjonowane i sprawdzone karkasy. Sam proces również przebiega niemal identycznie w przypadku obydwu metod - aż do momentu nałożenia nowego bieżnika i jego wulkanizacji.


Bieżnikowanie na gorąco

Podczas bieżnikowania na gorąco proces nakładania materiału bieżnika przebiega podobnie jak podczas produkcji nowej opony.

Materiał bieżnika pobierany jest bezpośrednio z wytłaczarki i nakładany na zszorstkowany karkas. Następnie bieżnik jest wulkanizowany z karkasem w specjalnej formie posiadającej określoną rzeźbę bieżnika. Wzór bieżnika jest formowany podczas procesu wulkanizacji, podobnie jak podczas produkcji nowej opony.

Opony Continental do pojazdów ciężarowych są poddawane bieżnikowaniu obejmującemu cały ich profil - od stopki do stopki. Główną zaletą takiego rozwiązania jest to, że odnawiana jest również ściana boczna opony, dzięki czemu jakość opon bieżnikowanych na gorąco jest porównywana z jakością nowego ogumienia.


Bieżnikowanie na zimno

Metoda bieżnikowania na zimno polega na wykorzystaniu zwulkanizowanego wstępnie bieżnika o określonej rzeźbie i nałożeniu go na odpowiednio zszorstkowany karkas. Bieżnik ten, poddany właściwemu, stałemu naprężeniu, jest nakładany na karkas wraz z niezwulkanizowaną osnową; wstępne naprężenie zapewnia, jeszcze przed etapem wulkanizacji, że bieżnik ułoży się optymalnie na konturze opony oraz gwarantuje skuteczne zespolenie komponentów w autoklawie (komorze wulkanizacyjnej). Tak przygotowana opona jest pakowana w specjalną osłonę i poddawana dalszej wulkanizacji wysokociśnieniowej w autoklawie.


ECE 109

Rozporządzenie ECE 109 określa standardy zatwierdzania typu w produkcji bieżnikowanych opon pneumatycznych do pojazdów użytkowych i przyczep. W rozporządzeniu zdefiniowano rygorystyczne środki kontroli, które od września 2006 roku firmy zajmujące się bieżnikowaniem mają obowiązek stosować, aby zagwarantować wysoką jakość bieżnikowanych opon.