Opony specjalnego przeznaczenia

Opony dla portu

Wprowadzenie do oferty opon terminalowych firmy Continental

Jako dostawca układów hamulcowych, oprzyrządowania, elektroniki samochodowej i rozwiązań dla przemysłu, a także zespołów i komponentów do układów napędowych i podwozia, opon i elastomerów technicznych, Continental przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym i ochrony globalnego klimatu.

 

Z tego też względu firma Continental produkuje opony diagonalne, radialne i superelastyczne. W odróżnieniu od niemal wszystkich naszych konkurentów możemy dzięki temu oferować opony, które dokładnie odpowiadają potrzebom i oczekiwaniom naszych klientów, a nie tylko pasują do naszej oferty produktowej.

 

W przemyśle portowym opony odgrywają istotną rolę w bezpieczeństwie pracy. Muszą one przemieszczać te potężne pojazdy wraz z ciężkim ładunkiem. Na terenie terminali występują tzw. newralgiczne punkty. To miejsca, w których ciągłe hamowanie, przyspieszanie i skręcanie pozostawiają swój ślad. Można tam znaleźć pęknięcia nawierzchni, koleiny, a nawet wyboje. Dlatego też, dla takiej aplikacji stworzyliśmy Pakiet Portowy Continental.

 

Zaraz po paliwie to opony są drugą największą pozycją w wydatkach eksploatacyjnych terminalu.

Obecnie na świecie powstaje coraz więcej terminali, a jednocześnie większość już istniejących portów rozwija się.

Pakiet Portowy Continental to dopasowana do potrzeb oferta opon specjalistycznych, które pomogą utrzymać pojazdy portowe w ciągłej eksploatacji.

 

Żadnych kompromisów.

Pojazdy portowe w eksploatacji

Pojazd sterowany automatycznie
AGV Harbor
Dane techniczne:

  Cele:

- prędkość: ok. 22 km/h  

- niskie opory toczenia

- długość: ok. 15 m

- okres eksploatacji (przebieg)


Wymogi dotyczące pojazdu

Pojazdy sterowane automatycznie, lepiej znane jako AGV, są symbolem odbywającego się w portach procesu automatyzacji.

Pomimo tego, iż pojazdy AGV są sterowane automatycznie a ich prędkość jazdy jest w znacznym stopniu ograniczona, to zapewnienie bezpieczeństwa pracy dla tych pojazdów odgrywa kluczową rolę ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedniego doboru opon.

Opory toczenia opon mają istotny wpływ na zużycie energii pojazdu oraz na jego niezawodną pracę.

Ze względu na fakt, iż pojazdy te są sterowane automatycznie bez udziału operatora, bardzo ważną rolą w bezpieczeństwie pracy odgrywa opona.

 

Rozwiązanie Continental.

Nowa opona CraneMaster firmy Continental wykorzystuje innowacyjną technologię V.ply. Dzięki znacznie obniżonym oporom toczenia to rozwiązanie sprawia, że pojazd AGV wyposażony w opony CraneMaster jest znacznie lepiej przygotowany do radzenia sobie z codziennymi wymogami stawianymi przez warunki jego pracy.

Wózek widłowy do obsługi pustych kontenerów
empty_container_handler_495_280-data
Dane techniczne: Cele:
- prędkość: do 26 km/h- stabilność
- wysokość wyciągniętego masztu: 15-17 m- okres eksploatacji (przebieg)
- możliwości składowania: 5-8 poziomów


Wymogi dotyczące pojazdu

Dla wózków widłowych służących do obsługi pustych kontenerów wyzwaniem nie jest ich obciążenie lecz wysokość podnoszenia.

Z uwagi na swoją konstrukcję pojazd ten musi sprostać wyjątkowo wysokiemu zasięgowi urządzenia załadowczego.

Oznacza to, iż transportowany kontener znajduje się na bardzo dużej wysokości a bezpieczeństwo pracy wózka spoczywa głównie na jego oponach.

Ponadto wyboje i nierówny teren mogą doprowadzić do pochylenia pojazdu, zwłaszcza gdy jest on prowadzony z dużą prędkością lub też gdy wykonuje manewr skręcania.

Relatywna niestabilność pojazdu a w szczególności podczas załadunku - gdy podnoszony kontener znajduje się na maksymalnej wysokości, stanowi duże ryzyko ewentualnego wypadku.

Po wykonaniu tego typu operacji - gdy pojazd nie przenosi ładunku, tylnie opony są najbardziej obciążone, ze względu na ogromną przeciwwagę, która wywiera nacisk na tylne opony.

 

Aby zagwarantować pracę bez zakłóceń z wykorzystaniem pełnych możliwości, wózek widłowy do obsługi pustych kontenerów potrzebuje opon o wyjątkowej nośności, pierwszorzędnym tłumieniu drgań i doskonałej trakcji.

 

 

Rozwiązanie Continental.

Opona ContainerMaster ma nadzwyczaj wytrzymałą ścianę boczną, która zabezpiecza przed uszkodzeniami.

Innowacyjna technologia V.ply oraz niskie opory toczenia przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa, lepszego prowadzenia i niższego zużycia paliwa.

Opona DockMaster  o gładkim bieżniku idealnie nadaje się do wózków widłowych typu ReachStacker. To świetny wybór, gdy liczą się: wysoka trwałość, solidność oraz odporność na przebicie.

Wózek widłowy o dużej nośności
heavy_forklift_495_280_uv-data
Dane techniczne:Cele:
- nośność: do 18 ton- stabilność

- wysokość podnoszenia: ok. 5 m

- zwrotność

- masa własna: 33-46 ton


Wymogi dotyczące pojazdu

Ze względu na swoją specyficzną konstrukcję wózki widłowe o dużej nośności przenoszą ogromne ładunki na pojedynczych osiach. Wyboje i nierówny teren mogą doprowadzić do pochylenia pojazdu, zwłaszcza gdy przewozi on ciężkie ładunki z dużymi prędkościami lub podczas ostrego skręcania. W zależności od ładunku i jego rozmiarów pojazd może stać się niestabilny, powodując wysokie ryzyko wypadku nawet w pozornie zwykłych warunkach.

Aby działać bez zakłóceń z wykorzystaniem pełnych możliwości, pojazdy te przenosząc ogromne ładunki przede wszystkim potrzebują opon o wyjątkowej nośności, pierwszorzędnym tłumieniu drgań i doskonałej trakcji.


Rozwiązanie Continental

Ponieważ w portach panują zróżnicowane warunki, Continental aby zaspokoić potrzeby każdego klienta oferuje dwa rodzaje opon. Oba są projektowane dla portowych terminali, aby spełniać wymogi wózka widłowego o dużej nośności, jego operatora oraz środowiska pracy. 

Opona ContainerMaster ma nadzwyczaj wytrzymałą ścianę boczną, która zabezpiecza przed uszkodzeniami.

Innowacyjna technologia V.ply oraz niskie opory toczenia przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa, lepszego prowadzenia i niższego zużycia paliwa.

Opona DockMaster  o gładkim bieżniku idealnie nadaje się do wózków widłowych typu ReachStacker. To świetny wybór, gdy liczą się: wysoka trwałość, solidność oraz odporność na przebicie.

Samojezdny żuraw portowy
mobile_harbor_crane_495_280_uv-data
Dane techniczne:Cele:
- wysokość całkowita: 20-40 m- nośność
- promień: 30-60 m

- wysoka wytrzymałość

- masa całkowita: do 500-600 t

- okres eksploatacji

            (do 8-10 lat)
- możliwości składowania: > 200 t


Wymogi dotyczące pojazdu

W odróżnieniu od innych urządzeń portowych, samojezdne żurawie portowe nie obciążają swoich opon podczas przenoszenia ładunków. Gdy jednak żuraw jest transportowany do nowego miejsca, uszkodzenie opony może zakłócić cały cykl pracy i spowodować ogromne koszty.

 

Choć okres eksploatacji, prędkość poruszania się i odległość nie są aż tak istotne, to od opon w tych pojazdach wymaga się niezawodności oraz dużej wytrzymałości.

 

Z uwagi na ogromną masę własną samojezdnego żurawia portowego obciążenie opon jest również wysokie. Ponadto takie pojazdy zwykle poruszają się w linii prostej, co oznacza, że ich zużycie zwiększają nierówna nawierzchnia, tory i krawężniki.

 

Innym negatywnym czynnikiem jest narażenie na promieniowanie UV. W związku z tym, że samojezdne żurawie portowe nie poruszają się przez cały czas, ich opony mogą być tygodniami wystawione na destrukcyjne działanie promieni UV. Znacznie przyspiesza to proces starzenia się gumy.


Rozwiązanie Continental

Nowa opona CraneMaster firmy Continental wykorzystuje innowacyjną technologię V.ply. Dzięki znacznie obniżonym oporom toczenia to rozwiązanie sprawia, że samojezdne żurawie portowe wyposażone w opony CraneMaster są znacznie lepiej przygotowane do radzenia sobie z codziennymi wymogami stawianymi przez warunki jego pracy.

Wózek widłowy typu Reach Stacker
reachstacker_495_280_uv-data
Dane techniczne:Cele:
- prędkość: do 25 km/h- stabilność

- wysokość podnoszenia: > 12 m

- zwinność

- masa własna: 70-80 ton

 
- możliwości składowania: 3-5 poziomów


Wymogi dotyczące pojazdu

Aby ustawić sześć kontenerów jeden na drugim, Reach Stacker musi charakteryzować się precyzją manewrowania oraz pewnością prowadzenia.

 

Pojazdy te przenoszą ogromne ładunki na pojedynczych osiach.

Ponadto wyboje i nierówny teren mogą doprowadzić do pochylenia wózka, zwłaszcza gdy jest on prowadzony z dużą prędkością lub też gdy wykonuje manewr skręcania.

Relatywna niestabilność pojazdu a w szczególności podczas załadunku - gdy podnoszony ładunek znajduje się na maksymalnej wysokości, stanowi duże ryzyko ewentualnego wypadku.

 

Gdy pojazd nie przenosi ładunku, tylnie opony są najbardziej obciążone, ze względu na ogromną przeciwwagę, która wywiera nacisk na tylne opony

 

Aby działać bez zakłóceń z wykorzystaniem pełnych możliwości, wózek widłowy typu Reach Stacker potrzebuje opon o wyjątkowej nośności, pierwszorzędnym tłumieniu drgań i doskonałej trakcji.

 


Rozwiązanie Continental

Ponieważ w portach panują zróżnicowane warunki, Continental aby zaspokoić potrzeby każdego klienta oferuje dwa rodzaje opon. Oba są projektowane dla portowych terminali, aby spełniać wymogi wózka widłowego typu Reach Stacker, jego operatora oraz środowiska pracy. 

Opona ContainerMaster ma nadzwyczaj wytrzymałą ścianę boczną, która zabezpiecza przed uszkodzeniami.

Innowacyjna technologia V.ply oraz niskie opory toczenia przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa, lepszego prowadzenia i niższego zużycia paliwa.

Opona DockMaster  o gładkim bieżniku idealnie nadaje się do wózków widłowych typu ReachStacker. To świetny wybór, gdy liczą się: wysoka trwałość, solidność oraz odporność na przebicie.

Suwnica mobilna RTG
rubber_tired_gantry_crane_495_280_uv-data
Dane techniczne:Cele:
- możliwości składowania: 7-8 poziomów

- nośność

- zasięg: 5-8 kontenerów

- manewrowanie w miejscu

- bezpieczne obciążenie: ok. 40 ton


Wymogi dotyczące pojazdu

Ogromne obciążenie suwnic mobilnych typu RTG wynika z dwóch czynników: po pierwsze z masy ładunku, a po drugie z masy własnej. Choć suwnica mobilna porusza się na dość krótkich odcinkach z umiarkowanymi prędkościami, to od opon w tych pojazdach wymaga się niezawodności oraz dużej wytrzymałości.

 

Istnieją pewne bardzo destruktywne czynniki, które w szczególności wpływają na okres eksploatacji opony portowych suwnic mobilnych.

Po pierwsze, skręcanie w miejscu pod obciążeniem oraz pod ekstremalnym kątem 90 stopni. W odróżnieniu od innych pojazdów suwnica RTG nie porusza się na skręconych kołach, co w ogromnym stopniu obciąża opony.

Po drugie, stałe obciążenie tego samego obszaru opony powoduje jej deformację. Po wprawieniu w ruch zdeformowanego karkasu zużycie wzrasta w postępie geometrycznym.

Po trzecie, narażenie na promieniowanie UV. W związku z tym, że portowe suwnice mobilne nie poruszają się przez cały czas, ich opony mogą być tygodniami wystawione na destrukcyjne działanie promieni UV. Znacznie przyspiesza to proces starzenia się gumy.

 

Rozwiązanie Continental

Nowa opona CraneMaster firmy Continental wykorzystuje innowacyjną technologię V.ply. Dzięki znacznie obniżonym oporom toczenia to rozwiązanie sprawia, że mobilne suwnice typu RTG wyposażone w opony CraneMaster są znacznie lepiej przygotowane do radzenia sobie z codziennymi wymogami stawianymi przez warunki jego pracy.

Wóz podsiębierny
straddle_carrier_495_280_uv-data

Dane techniczne:

Cele:

- prędkość: do 30 km/h

- stabilność

- wysokość: 12-15,5 m

- ogólne bezpieczeństwo

- masa własna: 70 ton

- okres eksploatacji (przebieg)

- możliwości składowania: 3-4 poziomy, 50 ton


Wymogi dotyczące pojazdu

Wozy podsiębierne to ekstremalne, wysokowydajne pojazdy transportujące kontenery, które w bezpieczny sposób łączą w sobie wysokość, masę, prędkość i zwrotność na terenie terminalu.

To właśnie te ważne cechy oraz najwyższe wymagania dotyczące stabilności sprawiają, iż opony są najważniejszym elementem ich wyposażenia.

Wszyscy operatorzy wiedzą, że ostre hamowanie, może doprowadzić do rozbujania pojazdu. Zjawisko drgań powoduje, że pojedyncze koła tracą kontakt z nawierzchnią, a pojazd zaczyna wykonywać niekontrolowane ruchy. W takiej sytuacji operator wozu podsiębiernego ma problemy z jego opanowaniem.
W najgorszym przypadku ładunek może się obrócić, powodując przewrócenie się pojazdu i potencjalnie fatalne konsekwencje dla człowieka i maszyny.

Z tego względu niezwykle ważne są właściwości amortyzujące opon – tylko opona o niezbędnej i prawidłowej sztywności może zapobiec zjawisku drgań i jego poważnym następstwom. Co więcej, opona o takich właściwościach zapewnia stabilność podczas jazdy i bezpieczną pracę.

Aby w pełni wykorzystać wóz podsiębierny i zapewnić jego niezakłócone działanie, stosuje się opony charakteryzujące się ponadprzeciętną stabilnością, znakomitą trakcją oraz skutecznością hamowania.



Rozwiązanie Continental

Nowa opona Continental StraddleMaster została opracowana specjalnie do użytku w wozach podsiębiernych. Konstrukcja tej opony wykorzystuje innowacyjną technologię V-ply.

 

Karkas nowej opony StraddleMaster firmy Continental zawiera wiele warstw zaawansowanego technologicznie materiału biegnącego ukośnie od jednej stopki do drugiej, pod ściśle określonym kątem.

Efektem jest niezwykle stabilny karkas i wyjątkowo mocne ściany boczne, które chronią oponę przed uszkodzeniami.

Ciągnik terminalowy
terminal_tractor_490_280_uv-data

Dane techniczne:

Cele:

- prędkość: do 40 km/h

- niskie opory toczenia

- ciężar roboczy: do 15 ton

- okres eksploatacji (przebieg)

 

Wymogi dotyczące pojazdu

Spośród wszystkich pojazdów wykorzystywanych w portach największe przebiegi pokonują ciągniki terminalowe. Oznacza to, że opony ciągnika terminalowego muszą przyspieszać, hamować i skręcać częściej niż jakiekolwiek inne opony używane w porcie. Nierówny teren, o zróżnicowanej i czasami silnie ściernej nawierzchni, z wybojami i obcymi przedmiotami, zwiększa zużycie opon, a także sprzyja ich uszkodzeniom.

Nic dziwnego, że od opon w tych pojazdach wymaga się niezawodności oraz dużej wytrzymałości.


Rozwiązanie Continental

Najlepsza opona to ta, która została idealnie dopasowana do warunków eksploatacji panujących w danej aplikacji, aby spełnić potrzeby i wymogi operatora oraz środowiska pracy. To dlatego firma Continental oferuje co najmniej trzy zupełnie różne rodzaje opon dla ciągników terminalowych by zaspokoić potrzeby każdego klienta.

 

Opona Tractor Master firmy Continental to opona radialna na każdy rodzaj nawierzchni. Zapewnia niskie zużycie energii, doskonałą przyczepność i trakcję, komfort jazdy oraz równomierne zużycie.

 

ContiRV20 to opona radialna opracowana do celów przewozu materiałów. Oferuje ona dobrą przyczepność i trakcję na mokrej nawierzchni, niskie zużycie energii, wysoką odporność na uszkodzenia.

 

ContiRT20 jest oponą radialną o agresywnej rzeźbie bieżnika. To rozwiązanie zapewnia dobrą przyczepność nawet na mokrej nawierzchni. Ponadto niezależne klocki bieżnika umożliwiają doskonałą zwrotność, także podczas skręcania w miejscu.

Naczepa terminalowa
terminal_trailer_490_280_uv-data

Dane techniczne:

Cele:

- nośność: do 40 ton            

- odporność na przebicia i uszkodzenia

- długość: 12-14 m

- niskie opory toczenia

- masa własna: ok. 9 ton

- okres eksploatacji (przebieg)


Wymogi dotyczące pojazdu

Opony w naczepach terminalowych poddawane są bardzo wysokim obciążeniom. Konsekwencje ich awarii na załadowanej naczepie mogą być dość poważne.

Naczepy terminalowe muszą pracować w wymagającym środowisku, charaktertyzującym się dużą ścieralnością nawierzchni oraz zróżnicowanym i czasami wyboistym terenie, mogącym powodować uszkodzenia mechaniczne.

Nie wspominając to o obcych przedmiotach wyrzucanych w górę przez opony ciągnika terminalowego jadącego z przodu.

Dlatego też pojazdy tego typu potrzebują opon o wyjątkowej nośności, dużej odporności na uszkodzenia mechaniczne i ścieranie.

 

Rozwiązanie Continental

Najlepsza opona to ta, która została idealnie dopasowana do warunków eksploatacji panujących w danej aplikacji, aby spełnić potrzeby i wymogi operatora oraz środowiska pracy. To dlatego firma Continental oferuje co najmniej trzy zupełnie różne rodzaje opon dla ciągników terminalowych by zaspokoić potrzeby każdego klienta.

 

Opona Terminal Transport firmy Continental jest oponą do naczep na każdy rodzaj nawierzchni, zapewniającą doskonałą przyczepność, trakcję na mokrej nawierzchni, komfort jazdy oraz równomierne zużycie.

 

Continental Trailer to opona superelastyczna o gładkim bieżniku, która zapewnia doskonałe własności jezdne. Opona ta idealnie nadaje się do transportu materiałów na terenie terminalu. Jej konstrukcja eliminuje konieczność pompowania opony, a jej gładki bieżnik zapewnia równomierne zużycie.

 

ContiRV20 to opona radialna opracowana do celów przewozu materiałów. Oferuje ona dobrą przyczepność i trakcję na mokrej nawierzchni, niskie zużycie energii, wysoką odporność na uszkodzenia.

Truck Tires

Click here to find more information about Continental's truck tires

Car Tires

To complete our product portfolio find out more about Continental's car tires