Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image1_lg

Technologia

SSR – opona samonośna typu run-flat

Koło zapasowe: nie. Miejsce w bagażniku: tak.

topic_intro_image1

System SSR to technologia typu run–flat opracowana przez Continental przede wszystkim z myślą o oponach o małych rozmiarach.

Skrót faktów

  • W przypadku przebicia opony przejedź nawet 80 km z prędkością maksymalną 80 km/h 
  • Zapasowe koło niepotrzebne
  • Kompatybilne ze standardowymi felgami 
  • Niższe zużycie paliwa (ciężar 4 opon SSR < ciężar 5 standardowych opon)
topic_intro_image1

Dane techniczne

System SSR to technologia typu run–flat opracowana przez Continental przede wszystkim z myślą o oponach o małych rozmiarach. Opony są jednak kompatybilne ze wszystkimi standardowymi typami felg.

Zasada działania SSR opiera się na wzmocnionych samonośnych ścianach bocznych. W przypadku przebicia opony system zapobiega przytrzaśnięciu ściany bocznej pomiędzy felgą oraz nawierzchnią drogi, dzięki czemu koło zapasowe staje się niepotrzebne. W związku z tym ciężar ulega redukcji, co z kolei prowadzi do ograniczenia zużycia paliwa i zwiększenia wolnego miejsca w bagażniku o nawet 80 litrów. Zdecydowane zaleca się, o ile nie wymaga tego jeszcze prawo, montowanie wszystkich czterech opon tego typu; ich naprawa nie jest dozwolona. 



Wymagania techniczne:

  • TPMS (Tyre Pressure Monitoring System – System Monitorowania Ciśnienia w Oponach) jest wymagany
  • ESC (Electronic Stability Control - Elektroniczna Kontrola Stabilności) jest zalecana

topic_intro_image1

Jak działa SSR

Opona SSR posiada wzmocnioną ścianę boczną, która w przypadku przebicia nie zostaje przytrzaśnięta. Dzięki temu kierowca może kontynuować jazdę nawet przez 80 km przy prędkości do 80 km/h. 

topic_intro_image1

Kiedy standardowa opona zostaje przebita, ściana boczna może zostać przytrzaśnięta pomiędzy felgą a nawierzchnią drogi, co prowadzi do potencjalnie groźnej sytuacji takiej jak rozerwanie opony czy jej ześlizgnięcie się z felgi.  

topic_intro_image1