Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image1_lg

Technologia

Naprawa opon

Naprawa przebitych opon

article_66w_image1

 Nigdy nie należy podejmować prób samodzielnej naprawy ogumienia. To, czy ogumienie nadaje się do naprawy, czy też powinno być wycofane z eksploatacji, może stwierdzić jedynie wykwalifikowany ekspert, który podejmie decyzję w oparciu o dokładną ocenę stanu konkretnej opony. Taka ocena powinna również uwzględniać kompletną historię serwisową opony, w tym stosowane ciśnienia, poziom obciążeń, warunki eksploatacji, itp. Jeżeli ekspert uzna oponę za zdatną do naprawy, powinien postępować zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi w danym kraju standardami dotyczącymi oględzin i naprawy. Firma Continental nie odpowiada ze podejmowane przez takiego specjalistę decyzje ani za naprawioną przez niego oponę.

NAPRAWA OPON TYPU „RUN-FLAT”
Nawet odpowiednio wykwalifikowany ekspert może nie być w stanie wykryć wewnętrznych uszkodzeń struktury opony typu „run-flat”, które mogą powstać podczas jazdy ze zbyt niskim ciśnieniem lub po jego całkowitej utracie. Takie uszkodzenia mogą być niewidoczne na powierzchni wyściółki wewnętrznej opony lub na jej ścianie bocznej, co uniemożliwia ocenę przydatności ogumienia do naprawy.  Firma Continental nie zaleca poddawania opon Continental typu „run-flat” jakimkolwiek naprawom. Uwaga: jeżeli okaże się, w przypadku opony zwróconej do producenta w ramach reklamacji, że jej uszkodzenie jest w jakikolwiek sposób związane z dokonaną wcześniej naprawą, gwarancja producenta zostanie unieważniona.