Opony do samochodów osobowych/Van/4x4

stage_image1_lg

Switch now to summer tires from Continental.

Zagłębienie w ścianie bocznej

Jak dochodzi do powstawania zagłębień w ścianie bocznej?

sidewallidendation

Ściana boczna opony nie zawsze ma idealnie równą powierzchnię. Czasem występują na niej delikatne wybrzuszenia ni zagłębienia. Aby poznać przyczynę ich występowania, konieczna może być bardziej szczegółowa kontrola ogumienia. Zagłębienia w ścianie bocznej nie są niebezpieczne i nie wpływają na obniżenie poziom bezpieczeństwa ani na pogorszenie własności jezdnych opony. Stanowią jedynie wadę wizualną. Zagłębienia w ścianie bocznej powstają w taki sam sposób jak nierówności na powierzchni obwiązanego sznurkiem balonu lub miękkiego owocu. W przypadku opony ów sznurek znajduje się od wewnątrz i jest osłonięty warstwą gumy. W ścianie bocznej opony zatopione są włókna osnowy, które nadają ogumieniu odpowiednią wytrzymałość i odgrywają kluczową rolę w przenoszeniu sił podczas zmiany kierunku jazdy i hamowania.

W procesie produkcji opony - czy też mówiąc dokładniej konfekcjonowania karkasu, do którego mocowane jest stalowe opasanie a następnie bieżnik - zawsze dochodzi do wzajemnego nałożenia się poszczególnych warstw, przynajmniej w jednym miejscu. To właśnie takie zachodzące na siebie warstwy opasania mogą być widoczne na zewnątrz jako zagłębienia w zamontowanej i napompowanej oponie.

Continental zaleca, aby w razie jakichkolwiek wątpliwości sprawdzić występujące w ścianie bocznej zagłębienia w specjalistycznym warsztacie wulkanizacyjnym lub u dealera. Jeżeli zagłębienia w ścianie bocznej odpowiadają powyższemu opisowi, można nadal eksploatować oponę bez żadnych ograniczeń.